Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Xnaiv » 6. aug 2017, 19:02

Vi bor to voksne og en stor hund i et 150 kvm hus fra slut 60'erne og en grund på 1.000kvm.
Vi købte huset for 3 år siden og har totalrenoveret det, så det idag står som nyt.
Byen vi bor i er med 8.000 indbyggere i Jylland og vi bor tæt på skov og vand, hvilket vi elsker.

Det koster 6.600-ish/mdr inkl. afdrag på realkredit.

Jeg drømmer egentlig om at bo på landet, men der er rigtig sjældent et ordentligt udbud her i området og det bliver upraktisk for os den dag vi skal have børn.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 22:26

Jeg bor alene i et andelsrækkehus med både forhave og sydvendt baghave, i en mindre by udenfor Herning. Jeg har 91 kvm fordelt på forgang, baggang/bryggers, lille køkken med åbning til stor stue, lille værelse (aka biblioteket), pænt stort soveværelse og stort badeværelse. Jeg gav 500.000 for andelen, hvilket her er meget billigt, og betaler 2000 i boligydelse om måneden. Forbrug betales særskilt.
Huset har krævet lidt TLC da jeg flyttede ind, bla har jeg fået nyt køkken sidste år og i år var det baghaven der fik ny stor terrasse. Badeværelset kunne også godt trænge, men der skal liiige spares op først.
Jeg bor lige ud til et meget attraktivt grønt engområde i byen, hvor der i sommerhalvåret går masser af får og lam. Der er flere mindre søer, hvor svaner og ænder holder til i perioder - og vi har også en enkelt fiskehejre :D Vi har to købmænd i byen og nogle få små butikker, men ellers ligger Herning ca 15 min væk og der er fine bus og togforbindelser.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Ladysparrow » 8. aug 2017, 19:21

Vi bor i en lille landsby i et gammelt hus fra Sent 1700 tal. Et stort hus med masser af muligheder - men et renoveringsobjekt. Det er på 200 nogen m2. Jeg elsker at bo her. Bor sammen med min kæreste og vores 3 katte.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf lulu-p » 8. aug 2017, 20:06

Vi bor 2 voksne, 3 børn og en mindre håndfuld katte i en ejerlejlighed på 170 kvm i Aarhus C. Derudover har vi kælderrum og en mindre altan med dejlignudsigt. Vi har ingen planer om at flytte. Vi har byen tæt på, men alligevel i passende afstand. Vi har fine indkøbsmuligheder, tæt til vand og privat parkering i kælder.

Jeg flytter aldrig.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Ondemand » 9. aug 2017, 05:49

Ondemand skrev:Jeg bor alene i en gammel fattiggård fra 1850'erne. Huset trænger til en omfattende renovering, men der er god plads både ude og inde. Det er planen at udleje noget af huset som feriebolig fra næste sæson, men der skal lige fixes lidt op i løbet af vinteren.


Jeg skulle måske lige tilføje, at hvis mit hus blev sat til salg ville det med sikkerhed dukke op i "Kiksede salgsopstillinger"-tråden .. bl.a er badeværelserne blevet "moderniseret" af den forrige ejer engang i 70'erne :D
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Wolf » 9. aug 2017, 08:02

Vi bor en voksen og et barn (samt diverse husdyr) i lejet hus på 120 m2. Huset ligger på det nordlige Djursland, i forbindelse med en gammel Herregård.
Her er gang, køkken, viktualierum med kælder, stue, lille bitte soveværelse til mig, to fine værelser til min søn, bad, baggang, fyrkælder og stor garage.

Vi flyttede ind i maj, fra en 2 værelses i en stationsby. Stort fremskridt !

Grunden er stor og upasset, ligesom huset var - så sommerferien er gået med at sætte i stand.
Jeg giver 4400 i husleje, ekskl. Forbrug. Fyrer med fast brændsel - hvilket bliver spændende til vinter.

Og bedst af det hele - 10 meter væk bor min mor og bror.
Vi har altid ønsket os et familie fællesskab, men med seperate afdelinger - dette er SÅ perfekt !
3
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Afskylia » 9. aug 2017, 08:34

Vi bor 2 voksne og 2 børn i et parcelhus i en lille by lidt uden for Roskilde.
Huset er 130 m2 og grunden ca. 850m2. Vi har indkøb, skole, børnehave tæt på. Her er dejligt trygt. Selvom vi bor på landet savner jeg noget natur.

Boligerne i vores kvarter ligger meget tæt og jeg føler mig simpelthen spærret inde. Huset er er dejligt, men vi kunne godt bruge et badeværelse mere. Jeg drømmer om at flytte lidt længere ud på landet, hvor jeg kan have en ordentlig køkkenhave, høns og ikke er sprærret inde mellem liguster hække..
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. aug 2017, 11:17

NejJegErIkkeAsiat skrev:Det her var faktisk vores drøm for nogle år tilbage. Vi boede centralt i Aalborg og drømmen var at finde et nedlagt landbrug lidt udenfor Aalborg, hvor vi kunne udnytte pladsen og mulighederne. Jeg ville gerne have firma på adressen og vi tænkte at der skulle være stor køkkenhave og masser af dyr. Desværre gik tingene ikke helt efter planen. Jeg valgte lidt pludseligt at starte firma og det blev aldrig helt den succes jeg havde håbet.
Efter nogle år hvor drømmen om hus på landet stadig ikke var realistisk, valgte vi at starte på en frisk i Kbh.

Det blev en 2-værelses ejerlejlighed centralt på Amager, som vi fik til en rigtig god pris. En stor kontrast til det vi oprindeligt drømte om.
Men med mere stabilitet i privatlivet og en stor mulig fortjeneste her efter 3 år i lejligheden (den er steget med ca. 1 mill.), så var det den rigtige beslutning. Jeg elsker at bo i storbyen hvor man har alt indenfor kort afstand.
Vi bor 2 mennesker og 3 katte på 75 kvm på 5. sal. Dejlig hyggelig lejlighed. Men vi har da talt om at sælge en dag og kigge efter noget med en lille have. Evt. leje så vi bare kan betragte salget som ren fortjeneste.


Vi bor som sagt centralt på Amager i en 2-værelses.
Men efter vi i lørdags var på besøg hos min svigerinde og hendes kæreste for at se deres nye sommerhus på Falster, blev jeg lidt inspireret/misundelig over hvad man kan få udenfor København. Og det kan man jo også tydeligt se i den her tråd.
Selvom vores lejlighed blev købt til en kvadratmeterpris på 20.000 kr. for 3 år siden, hvilket var virkelig billigt i København, så kan man jo få de vildeste huse i provinsen til langt mindre end hvad vores lejlighed koster i dag.
F.eks. har jeg lige kigget på et hus på næsten 200 kvm ved Tureby, syd for Køge. Virkelig fedt moderniseret hus med bindingsværk og stråtag og en grund på over 2000 kvm. Til under 2 mil. kr. :8:

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf girl_beat » 9. aug 2017, 11:20

NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi bor som sagt centralt på Amager i en 2-værelses.
Men efter vi i lørdags var på besøg hos min svigerinde og hendes kæreste for at se deres nye sommerhus på Falster, blev jeg lidt inspireret/misundelig over hvad man kan få udenfor København. Og det kan man jo også tydeligt se i den her tråd.
Selvom vores lejlighed blev købt til en kvadratmeterpris på 20.000 kr. for 3 år siden, hvilket var virkelig billigt i København, så kan man jo få de vildeste huse i provinsen til langt mindre end hvad vores lejlighed koster i dag.
F.eks. har jeg lige kigget på et hus på næsten 200 kvm ved Tureby, syd for Køge. Virkelig fedt moderniseret hus med bindingsværk og stråtag og en grund på over 2000 kvm. Til under 2 mil. kr. :8:

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...

I hear you! Vi har også snuset til huspriserne i de områder, vi begge kommer fra (langt fra Kbh), og man kan få nogle virkelig fine huse OG lækker beliggenhed for samme pris eller under, hvad vores lejlighed koster. Og det bliver jo mere og mere skævt :gruble:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. aug 2017, 13:00

girl_beat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi bor som sagt centralt på Amager i en 2-værelses.
Men efter vi i lørdags var på besøg hos min svigerinde og hendes kæreste for at se deres nye sommerhus på Falster, blev jeg lidt inspireret/misundelig over hvad man kan få udenfor København. Og det kan man jo også tydeligt se i den her tråd.
Selvom vores lejlighed blev købt til en kvadratmeterpris på 20.000 kr. for 3 år siden, hvilket var virkelig billigt i København, så kan man jo få de vildeste huse i provinsen til langt mindre end hvad vores lejlighed koster i dag.
F.eks. har jeg lige kigget på et hus på næsten 200 kvm ved Tureby, syd for Køge. Virkelig fedt moderniseret hus med bindingsværk og stråtag og en grund på over 2000 kvm. Til under 2 mil. kr. :8:

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...

I hear you! Vi har også snuset til huspriserne i de områder, vi begge kommer fra (langt fra Kbh), og man kan få nogle virkelig fine huse OG lækker beliggenhed for samme pris eller under, hvad vores lejlighed koster. Og det bliver jo mere og mere skævt :gruble:


Vi fandt et virkelig hyggeligt og fint hus i går på 150 kvm, indflytningsklart, som koster det som vi regner med at kunne tjene på vores 75 kvm lejlighed på Amager ved et salg nu.
Så er det fristende at flytte til provinsen igen :D
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. aug 2017, 19:23

Falstria skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Vi bor som sagt centralt på Amager i en 2-værelses.
Men efter vi i lørdags var på besøg hos min svigerinde og hendes kæreste for at se deres nye sommerhus på Falster, blev jeg lidt inspireret/misundelig over hvad man kan få udenfor København. Og det kan man jo også tydeligt se i den her tråd.
Selvom vores lejlighed blev købt til en kvadratmeterpris på 20.000 kr. for 3 år siden, hvilket var virkelig billigt i København, så kan man jo få de vildeste huse i provinsen til langt mindre end hvad vores lejlighed koster i dag.
F.eks. har jeg lige kigget på et hus på næsten 200 kvm ved Tureby, syd for Køge. Virkelig fedt moderniseret hus med bindingsværk og stråtag og en grund på over 2000 kvm. Til under 2 mil. kr. :8:

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...


Hvor meget sikkerhed behøver man, når man er gældfri? ;)

Det glemmer folk helt at tænke på :)
Derfor flytter de ikke ud af byen og derfor er husene herude stadigt så billige som de aldrig har været det før.


Det kan du have ret i. Men noget af den sikkerhed jeg taler om, er også sikkerheden i at man kan komme af med sin bolig til den pris man forventer. Forholdsvis hurtigt. Jeg har også betragtet vores lejlighed som en god pensionsopsparing. Den er steget 1 mill. på 3 år, og vi vil have betalt den når vi er 55-60 år. Så kunne man sælge, flytte i lejebolig og have et pænt beløb til at supplere pensionen, så man havde råd til lidt mere i alderdommen.

Men det er klart, at hvis vi får en fortjeneste på vores lejlighed og låner et mindre beløb, så vil vi kunne betale det ud hurtigere end det lån vi sidder med nu. Og vi vil nok have mere glæde af et hus fremfor lejlighed. Spørgsmålet er så om man er parat til at give afkald på de ting som storbyen byder på.
Vi sad også lige og talte om, at med bl.a. nyt supersygehus i Køge og letbane der giver bedre forbindelse til Kbh., samt mangel på boliger og stigende priser i Kbh., så bliver det måske mere attraktivt at bo syd for København.
Men så længe en bolig holder prisen, bør det vel være det der er vigtigst.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Artem » 10. aug 2017, 20:26

NejJegErIkkeAsiat skrev:Det kan du have ret i. Men noget af den sikkerhed jeg taler om, er også sikkerheden i at man kan komme af med sin bolig til den pris man forventer. Forholdsvis hurtigt. Jeg har også betragtet vores lejlighed som en god pensionsopsparing. Den er steget 1 mill. på 3 år, og vi vil have betalt den når vi er 55-60 år. Så kunne man sælge, flytte i lejebolig og have et pænt beløb til at supplere pensionen, så man havde råd til lidt mere i alderdommen.

Men det er klart, at hvis vi får en fortjeneste på vores lejlighed og låner et mindre beløb, så vil vi kunne betale det ud hurtigere end det lån vi sidder med nu. Og vi vil nok have mere glæde af et hus fremfor lejlighed. Spørgsmålet er så om man er parat til at give afkald på de ting som storbyen byder på.
Vi sad også lige og talte om, at med bl.a. nyt supersygehus i Køge og letbane der giver bedre forbindelse til Kbh., samt mangel på boliger og stigende priser i Kbh., så bliver det måske mere attraktivt at bo syd for København.
Men så længe en bolig holder prisen, bør det vel være det der er vigtigst.

Jeg er faktisk meget uenig i den sikkerhed du taler om. For jeg vil modsat mene at der er en boble på det københavnske boligmarked. Hvor boliger bliver handlet til meget mere end de er værd på grund af en meget lav rente som vi nu har haft i 12 år år, men som historisk set er unaturlig lav. Det sammen med urbaniseringen. Men jeg fornemmer at det er ved at vende hvor det er hipt at flytte ud, og feks bosætte sig i et lille fiskerleje som Klitmøller.
Hvis vi nu forestille os at renten stiger til 6% så er jeg sikker på at boligpriserne i København vil rasle ned hvor lejligheder til 3 mio og huse 6 mio, måske vil opleve fald på 50% Modsat tror jeg ikke at et hus i en købstand til 2 mio vil falde tilsvarende, måske 20%
Jeg vil modsat mene at den sikreste investering er at købe et hus i en købstand med mellem 10 og 50.000 indbyggere, da priserne der mere afspejler hvad et hus reelt er værd, og der tænker jeg i forhold til byggeomkostninger, og byggemodning af en grund.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. aug 2017, 05:15

Artem skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Det kan du have ret i. Men noget af den sikkerhed jeg taler om, er også sikkerheden i at man kan komme af med sin bolig til den pris man forventer. Forholdsvis hurtigt. Jeg har også betragtet vores lejlighed som en god pensionsopsparing. Den er steget 1 mill. på 3 år, og vi vil have betalt den når vi er 55-60 år. Så kunne man sælge, flytte i lejebolig og have et pænt beløb til at supplere pensionen, så man havde råd til lidt mere i alderdommen.

Men det er klart, at hvis vi får en fortjeneste på vores lejlighed og låner et mindre beløb, så vil vi kunne betale det ud hurtigere end det lån vi sidder med nu. Og vi vil nok have mere glæde af et hus fremfor lejlighed. Spørgsmålet er så om man er parat til at give afkald på de ting som storbyen byder på.
Vi sad også lige og talte om, at med bl.a. nyt supersygehus i Køge og letbane der giver bedre forbindelse til Kbh., samt mangel på boliger og stigende priser i Kbh., så bliver det måske mere attraktivt at bo syd for København.
Men så længe en bolig holder prisen, bør det vel være det der er vigtigst.

Jeg er faktisk meget uenig i den sikkerhed du taler om. For jeg vil modsat mene at der er en boble på det københavnske boligmarked. Hvor boliger bliver handlet til meget mere end de er værd på grund af en meget lav rente som vi nu har haft i 12 år år, men som historisk set er unaturlig lav. Det sammen med urbaniseringen. Men jeg fornemmer at det er ved at vende hvor det er hipt at flytte ud, og feks bosætte sig i et lille fiskerleje som Klitmøller.
Hvis vi nu forestille os at renten stiger til 6% så er jeg sikker på at boligpriserne i København vil rasle ned hvor lejligheder til 3 mio og huse 6 mio, måske vil opleve fald på 50% Modsat tror jeg ikke at et hus i en købstand til 2 mio vil falde tilsvarende, måske 20%
Jeg vil modsat mene at den sikreste investering er at købe et hus i en købstand med mellem 10 og 50.000 indbyggere, da priserne der mere afspejler hvad et hus reelt er værd, og der tænker jeg i forhold til byggeomkostninger, og byggemodning af en grund.


Det er jo den evige diskussion. Det er svært at spå om fremtiden.
Men fakta er at Københavns indbyggertal stiger og stiger, og f.eks. vores lejlighed kommer til at ligge mere og mere centralt fordi man bygger længere ud på Amager nu og i de kommende år.
Jeg kan måske godt se et fald i priserne, men at det bliver så meget som du taler om, mener jeg slet ikke er realistisk, da efterspørgslen simpelthen er for stor.
Men det kan selvfølgelig godt være at det peaker lige nu.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Slettet bruger » 11. aug 2017, 06:13

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...


Det kommer jo an på hvad man arbejder med, men medmindre man er meget specialiseret, og kun kan arbejde i et eller andet obskurt ministerium i København, er der f.eks. masser af jobs i Østjylland, og et hus i Vejle, Fredericia, Kolding eller Horsens er meget billigt i forhold til hvad tingene koster i København. Og det tager 2 timer med toget til København. I mine øjne tilbyder Østjylland landets bedste kompromis imellem arbejdspladser og boligpriser.

Men det er nok ikke så attraktivt at flytte til Østjylland hvis man ingen tilknytning har til området.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. aug 2017, 07:07

abcd skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...


Det kommer jo an på hvad man arbejder med, men medmindre man er meget specialiseret, og kun kan arbejde i et eller andet obskurt ministerium i København, er der f.eks. masser af jobs i Østjylland, og et hus i Vejle, Fredericia, Kolding eller Horsens er meget billigt i forhold til hvad tingene koster i København. Og det tager 2 timer med toget til København. I mine øjne tilbyder Østjylland landets bedste kompromis imellem arbejdspladser og boligpriser.

Men det er nok ikke så attraktivt at flytte til Østjylland hvis man ingen tilknytning har til området.


Jeg vil mene at det burde være muligt at finde job hvis man er villig til at køre lidt efter det. Men en hurtig søgning indenfor mit område giver ca. 40 hits i Kbh. og kun 13 på resten af Sjælland. Derfor er det også vigtig, at hvis vi flytter, så skal det være holdbart at køre til Kbh. i en periode. Så kan man selvfølgelig kigge efter noget i nærområdet eller i en retning der er knap så belastet trafikalt.

Jylland er ikke interessant for os. Det har vi prøvet.
Men priserne er også rigtig fine i det område vi har kigget. Mellem Næstved og Køge.
0

Tilbage til "Bolig"