Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Hvordan bor du?

Indlægaf Neenah » 1. aug 2017, 19:29

Ja ja, tråden har været her før, men jeg kunne ikke lige søge den frem, så nu laver jeg en ny :-D

Inspireret af kommentarer i singletråden og en meget aktuel flyttesituation for mig og min mand: Hvordan bor du? Hvilken slags bolig, hvor mange mennesker og hvor mange kvadratmeter? Land eller by? Er du glad for det? Vil du gerne flytte? Hvad er godt/dårligt ved der, hvor du bor?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Neenah » 1. aug 2017, 19:36

Vi bor (2 pers.) i en to-etagers lejlighed på lige omkring 90 kvm. midt i en større dansk provinsby. Det er en tre-værelses til 7100, som vi egentlig har været ret tilfredse med, men vi leder efter noget nyt fordi vi er lidt trætte af ikke at have så meget netværk her inde i byen og fordi vi gerne vil have noget mere natur omkring os.

Så nu leder vi efter et rækkehus i en meget mindre by (3000-ish personer), og er meget spændte på hvornår der er noget til os. Der er ellers lige noget der er blevet ledigt, der hvor vi gerne vil bo, men vi synes måske 150 kvm. var lige i overkanten til 2 mennesker :-D Det er ellers billigt - 6500 med have, fire værelser og en stue.
Senest rettet af Neenah 1. aug 2017, 19:46, rettet i alt 1 gang.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Lulu » 1. aug 2017, 19:39

Vi bor 4 mand på 125 kvm i to plan. Det er et lejet rækkehus til 9000kr i udkanten af Odense.
Det er dyrt, men det var nybygget da vi flyttede ind og vi var ikke klar til at købe.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf JoyNips » 1. aug 2017, 19:43

2 voksne, 1 baby og 3 katte i en ca. 80 kvm andel på 4. sal i Kbh (indre Østerbro). Boligydelsen er ca. 5000 og andelen er ca. 1 mio, så det er lidt af et scoop. Vi er rigtig glade for den, men kigger så småt efter noget hus en halv times tid udenfor København så vi kan få noget mere plads og noget have.

150 kvm eller mere ville være for fedt!

(Jeg har fået adskillige pb'er, og jeg kan desværre ikke love noget, selvom jeg gerne ville kunne hjælpe - der er førsteret internt i foreningen når nogen fraflytter. Sorry!)
Senest rettet af JoyNips 18. nov 2017, 09:26, rettet i alt 2 gange.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf HappyPaww » 1. aug 2017, 19:45

3 værelses nyere lejlighed på 93m2 i Ørestad. Vi er to voksne og et barn - snart en mere. Husleje inkl forbrug ca 9700.

Vi er rigtig glade for at bo her, men da manden har fået job der ligger lidt langt væk, overvejer vi at måtte flytte engang i 2018. Ville rigtig gerne have et rækkehus hvis det var til at finde beraleligt indenfor en halv time fra Kbh K...
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf didas » 1. aug 2017, 19:53

Vi bor 2 voksne og et delebarn på i alt ca 240 m2 med beboelig kælder + stor have og garage i Skovlunde. Vi kunne snildt bruge dobbelt så meget plads :lol:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Joe » 1. aug 2017, 20:00

Vi bor to personer i en toværelses lejlighed på 80 kvadratmeter i København. Her har vi snart boet i tre år. Det er en ejerlejlighed som vi lejer - men uden umiddelbar udløbsdato. Vi betaler lidt over 8000 kr om måneden, som udover husleje også dækker aconto vand, varme og el - så med mindre vi går helt agurk med forbruget, så er der ingen yderligere omkostninger på den front. Faktisk har vi fået penge tilbage de andre år.

I forhold til at det er København vi taler om, og at vi er ok unge og kun lejer, samt ikke har stået på ventelister til boliger hele vores liv, så er vi rimeligt privelegerede med denne her lejlighed, synes jeg. Vores badeværelse er størrelsesmæssigt næsten en balsal ifht københavnerstandarder, og vi har en ret stor stue. Og så tæt på strand, metro og helt vildt mange faktaer. Største minus er vist manglen på altan eller I det mindste ordentlige udearealer ved boligen. Og så at det ligger langt fra mit job, men det er mere min arbejdsplads' fejl, for jeg har absolut ikke lyst til at skulle flytte til min arbejdsplads' nærområde. Det er noget, jeg prøver at holde hemmeligt, men det går ikke så godt.

Vi vil da gerne videre, men hovedsageligt fordi vi gerne vil bo i hus. Og fordi vi insisterer på at ville bo i københavnsområdet, så skal vi lige være lidt rigere først. Så vi håber på, det kan blive engang om et års tid. Eller når vi en enkelt gang køber en Lottokupon med de rigtige tal, og et højt nok beløb til at vi kan købe et hus kontant.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf twinkle » 1. aug 2017, 20:04

2 voksne i en toværelses på 75 m2 på 2. sal i Esbjerg. Vi har boet her i siden '12, og det har været skønt mens vi begge studerede. Grønne områder tæt på, stille kvarter, gode busforbindelser tæt på og ikke langt ind til byen. Vi betaler 4000 kr. i husleje.

Den 1/11 overtager vi et lille parcelhus i et villakvarter i en mindre by ca. 20 min. fra Esbjerg. Huset er 120 m2 men grunden er 1008 m2, så vi får masser af plads. Og det bliver dejligt når blop gerne skulle ankomme en gang i januar. Jeg ser frem til at flytte ud i en lidt mindre by, stadig tæt på grønne områder, men også med nem tilgang til offentlig transport (både intercitytog og regionaltog) og gode muligheder for at vores børn (vi skulle gerne få mere end en) kan færdes sikkert til og fra skole og fritidsinteresser via trygge stisystemer.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Danseprinsesse » 1. aug 2017, 20:06

Vi bor i (ejer)lejlighed i Trekantsområdet på 130 kvm med 30 kvm terrasse, 15 kvm kælderrum og tilsvarende garage. 2 voksne og 1 barn.

På mange måder er vores lejlighed perfekt for os. Vi vil gerne undgå det vedligehold, der er ved hus/have. Men her har vi bryggers, 2 badeværelser, garage, relativt stort udeareal og andre af de ting, der ellers kunne være tiltalende for os i et hus.
Området er fantastisk. Vi bor meget tæt på vandet og skoven i et område, hvor lokalplanen har prioriteret natur og dyreliv, så her er rigtig meget grønt, selvom det er et decideret boligområde, og her er ingen gennemgående trafik. Når vi spiser morgenmad, kan vi kigge på rådyr og harer lige uden for vores vindue.
Der er meget gode stisystemer/cykelstier i hele området, og vores søn vil kunne komme i skole, når den tid kommer, uden at skulle krydse én eneste vej - en af de bedste skoler i byen i øvrigt.

Vi overvejer dog jævnligt at flytte af den eneste grund, at vi godt kunne tænke os lidt mere plads og 1-2 værelser mere.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Spjaerten » 1. aug 2017, 20:06

Bor 2 personer i en 3 værs. på 80m2.
10 år gammelt byggeri (pensionskasse). 3 km fra Rådhuspladsen (Kbh.) i yderst attraktivt kvarter.
Vand, grønne områder mm. Stort set lige uden for døren. Stor altan. Alt i hårde hvidevarer.
Inkl. Aconto vand og varme 12.000kr :tie:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2017, 20:15

I parcelhus fra 70'erne. Vi bor to voksne, to børn og en hund. På 142 kvm og med en okay stor have der indeholder en hel legeplads :genert:
Vi bor i Midtjylland.

Vi drømmer at bygge om og skabe bedre sammenhæng i huset, men ellers er vi glade for at bo her.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Zombie » 1. aug 2017, 20:16

1 voksen og 1 hund på 47 kvm2. Det er en dumt indrettet 1 værelses ungdomsbolig med handikapbad til 5100 om måneden inkl. forbrug, i Roskilde.

Hvis jeg får den andel, jeg er skrevet op til, får jeg cirka det dobbelte i plads på Nørrebro til samme pris, når både lån og andelsbidrag er betalt. Det glæder jeg mig til - samt ladcykel til hunden.

Dog bor jeg på landet, med 30 min. til Kbh Hovedbanegård og alle bekvemmeligheder ved en større provinsby rundt om hjørnet. Her er markveje og skov og en nedlagt grusgrav, som nu er naturområde, hvor hunden kan gå løs. Det kommer jeg til at savne meget, men jeg må fokusere på de gode ting (jeg hader egentlig København, men så'en er dét). :)
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. aug 2017, 20:18

Bor i andelsbolig i Aarhus V. Rækkehus på 78 kvadratmeter med stue/køkken, to værelser og bad. Dertil terrasse og et frimærke af en have. Vi er to voksne.

Jeg drømmer om et større hus med mere sjæl og et område, der er præget mere af enten byliv eller natur frem for industri og grimme erhvervslokaler.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Mædem » 1. aug 2017, 20:30

Min kæreste og jeg bor i en tjenestebolig på min arbejdsplads, hvilket er den nederste del af et hvidkalket, tråtækt hus, vores lejlighed udgør omkring 90 kvm2. Vi er omgivet af skov og strand og har havudsigt fra stuevinduet. Stedet ligger i udkanten af en lille by, 45 min fra København. Vi giver 2000 kr om måneden - hvilket er inklusiv vand, fri el, internet og tre måltider om dagen, som vi kan spise på min arbejdsplads, hvis vi vil.

Hagen er, at min kollega, der har ellers bopæl i København, har et værelse i lejligheden. I løbet af det sidste år er han begyndt at være her mere og mere - også i ferier og weekender, hvilket, på trods af at jeg godt kan lide ham, er blevet en ret stor belastning. Inden sommerferien begyndte vi derfor ret seriøst at lede efter noget andet at bo i, hvilket desværre ikke er særligt let på de her kanter. Da min leder fik nys om det, tilbød han at finde en alternativ løsning til min kollega, så han kan rykke ud af lejligheden. Jeg ved ikke om han endnu har snakket med min kollega, og heller ikke hvor seriøst han mener det, så jeg er spændt på at snakke med dem begge to, når vi starter på arbejde igen på mandag. Indtil videre er boligsøgningen sat i bero, men hvad der helt nøjagtigt ender med at ske, ved jeg ikke.
Senest rettet af Mædem 1. aug 2017, 21:09, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Vixen » 1. aug 2017, 20:43

Min kæreste og jeg bor i en lejlighed på 65 kvm i Aarhus C. Huslejen er på 7300 ekskl forbrug, så det er rimelig pebret, men kvarteret er også både helt centralt og hyggeligt. Vi har boet her i 4 år, og det har været skønt.

Lejligheden er godt fordelt og virkelig hyggelig, men vi kommer til at mangle plads, når der flytter en lillebitte dame ind til november. Så vi kigger ret seriøst efter hus, gerne et rækkehus og helst i et meget specifikt lille område i Brabrand/Aarhus V, ca. 10 km fra hvor vi bor nu.

Udover at det bliver fedt at få mere plads (og have!!! Mand, hvor skal der drikkes kaffe og rosé på terrassen!), så glæder jeg mig helt vildt til den dér ekstra hverdagsluksus ved at have egen vaskemaskine :genert:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Bolig"