Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Guilded_Lily » 2. aug 2017, 10:23

Vi bor i et 150 m2 hus på landet med 36 m2 garage (læs:bådopbevaring) og rimelig størrelse for- og baghave på Østals. (jeg kan ikke huske grundens størrelse). Vi betaler lige knapt 13000 i termin hver 3. måned (stiger til ca. 14500 pga. afbetaling næste år) og ca. 15000 i fyringspiller om året. Det er et gammelt bondehus, hvor der tidligere har været kostald i den ene halvdel, og under løbende renovering har vi fundet mange sjove ting.

Vi bor 500m fra skoven, som leder lige ned til stranden 700 m videre ned. Marker til den anden side. 1,5 km fra en Brugs og den lokale folkeskole. Desværre er der en ret trafikeret landevej uden cykelsti fra os til skolen, så børnene i landsbyen tager bussen.

Jeg har 17 km til arbejde i den nærmeste "stor"by, som jeg boede i tidligere. Selvom vi i bund og grund godt kan lide at bo her (selvom vi ikke er en aktiv del af lokalsamfundet, som er ret indspist), savner vi byen. Men lige nu kan vi hverken sælge uden kæmpetab eller betale for noget i byen.
1
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Xeen-ia » 2. aug 2017, 12:13

Vi bor 2 voksne og 2 børn på 80 kvm. i en omegnskommune ca. 20 min. fra København - indtil den er solgt om forhåbentlig snart :kryds:

Lejligheden er sådan set fin nok (Er en 3½ værelses men kan relativt nemt omdannes til en reel 4v), vi mangler bare plads efterhånden.
Store knægt har sit eget værelse og lille knægt sover inde hos os. Lejlighedens lokation er der ikke noget at sætte en finger på - det er faktisk det jeg kommer til at savne mest når vi engang flytter :lun: Men et hus i samme område er simpelthen økonomisk umuligt hvis vi skal have opfyldt vores boligdrømme og samtidig have råd til store knægtens gokart :wacko:

Så som det ser ud nu skifter vi vores skønne lejlighed gennem 12 år ud med et hus i omegnen af Roskilde eller Køge som så til gengæld gerne skulle indeholde 5 værelser, to badeværelser (forhåbentlig kar :lun: ), stue, køkken, bryggers og garage med værksted.
0
Brugeravatar
Tyrfing
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. jun 2017, 13:53
Kort karma: 4
Likede indlæg: 105

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Tyrfing » 2. aug 2017, 12:34

Frank skrev:Vi bor to pensionister i en 228 kvadratmeters 6 værelses ejerlejlighed på Østerbro.
Har boet her i en menneskealder til stort set samme pris. Ca. 18.000 alt inklusiv. Vi har så i den ene ende fået lavet en selvstændig lille lejlighed med køkken, bad og toilet, som er udlejet til vores ældste datter der bruger den som base når hun er i Europa i forbindelse med sit job. Vi er meget glade for at bo hvor vi bor.
Ja det er ikke nemt at være pensionist i dagens Danmark. ;)
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Tobywan » 2. aug 2017, 17:23

Vi bor 2 personer i et gårdhavehus på 118m2 cirka 5km fra Aarhus centrum.

3 værelser, køkkenalrum, stue, bryggers og 2 badeværelser. 2 af værelserne er ret små, men det er primært rumadskillelsen som er vigtig. Bruges pt. som kontor og gæsteværelse/rod.

Vi har gennemrenorveret huset siden 2010 og mangler faktisk kun badeværelserne før vi er helt færdige (og kan starte forfra) :)

Derudover har vi en helt lukket gårdhave på cirka 70m2, som bliver brugt dagligt her i sommerperioden Alle værelser og stue har teressetør ud til gården.

Huset er perfekt for os, da der er minimalt vedligehold ved både hus eller have. Vi har fint plads til at have gæster ude som inde.
Derudover har vi gennem grundejerforeningen råderet over "forhaven" på et par hundrede m2, hvor der er plantet bærbuske, frugttræer og græsplæne for resten. Da ingen af os gider bruge weekend efter weekend på havearbejder og vedligehold, er det den perfekte størrelse.

Tæt på byen, indkøb og motorvejsnet. Vi arbejder begge 40-50km væk.

Vi har købt med en ret aggressiv afdragsstrategi, så vi kommer til at eje huset 100% en del år før planlagt pension, og samtidig kommer til at betale færrest muligt renter til realkreditselskabet. Måske vi på et tidspunkt vil have noget lidt større, men pt. er stedet perfekt.
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Chachacha » 2. aug 2017, 18:13

Vi bor 2 personer i en 2 V'er på 53 kvm i et af brokvarterne i København til 4100 eksl. el.

Lejligheden er skøn med rå plankegulve og stuk, men hvis der dukkede en andel op i en sund forening der kunne give os et ekstra værelse (og evt. altan :love: ) ville vi slå til!
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Hewlett » 3. aug 2017, 04:05

I en lille toværelses med have til i KBH, 5 min. fra metroen hvilket jeg er enormt glad for!

Jeg bor her med mine to hunde og de er lige så glade for at bo her, som jeg er :) Masser af grønne områder at gå tur ved.
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Frank » 3. aug 2017, 07:07

Tyrfing skrev:
Frank skrev:Vi bor to pensionister i en 228 kvadratmeters 6 værelses ejerlejlighed på Østerbro.
Har boet her i en menneskealder til stort set samme pris. Ca. 18.000 alt inklusiv. Vi har så i den ene ende fået lavet en selvstændig lille lejlighed med køkken, bad og toilet, som er udlejet til vores ældste datter der bruger den som base når hun er i Europa i forbindelse med sit job. Vi er meget glade for at bo hvor vi bor.
Ja det er ikke nemt at være pensionist i dagens Danmark. ;)
Det har de så sandelig ret i, unge mand.
Nu udtrykker stuepigen også ønsker om fjorten dages ferie om året. Jamen, hvad er verden da kommet til! :)

Min kone og jeg er meget privilegeret. Dels har vi begge to tjenestemandspension og samtidig har vi haft nogle investeringer som har givet store afkast. Vi mangler virkelig ikke noget, vil jeg gerne indrømme. ;)
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf LadyFox » 3. aug 2017, 08:45

Vi bor to personer i en 2 værelses (siger lejekontrakten, jeg mener det er en 1½ værelses) lejelejlighed på 48 kvm i København NV, lige på grænsen til Brønshøj, til en 3300 kroner inkl. A conto varme, antennebidrag, vand, vedligeholdskonto.

Lejligheden er lille, og der er en dør der skal rykkes for at udnytte pladsen optimalt, køkkenet er gammelt og dårligt udnyttet og jeg skal stadig finde ud af om jeg vil betale for et nyt, der er en hjørnelejlighed, på stueetage så man kan kigge meget ind, tilgengæld er badeværelset ganske fint i forhold til lejlighedens størrelse, med et bruseområde.
Her er ret lydt fra opgangen og fra gaden.
Man må have hund, det er et plus.

Men jeg er virkelig glad for min lejlighed, og regner med at blive boende i nogle år - som minimum til jeg har fået taget en uddannelse, men jeg skal ikke bo her hele livet.
0
...
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Julledyret » 3. aug 2017, 08:48

Jeg bor alene i en 2-værelses lejlighed på 63 m2 på Frederiksberg. Det er en lejelejlighed med god fordeling mellem stue og soveværelse, men jeg gad godt have et lidt større køkken og ikke mindst en altan.
Jeg giver knap 4.800 kr. inkl. vand, varme og vask om måneden, så jeg flytter ikke foreløbig.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf paint » 3. aug 2017, 09:14

Jeg bor i en andel på 169 kvm, på Indre Ø (Kbh). Oprindeligt købte jeg kun én lejlighed, men da nabolejligheden kort efter, blev ledig, fik jeg lov til at købe den også. De er nu slået sammen til én lejlighed.
Nabolejligheden, havde været atelier for en kunstmaler, som åbenbart gik mere op i at male end i indretning. Der var malerpletter alle de steder, hvor der overhovedet kunne være malerpletter. Desuden, havde han fået revet vægge ned for at få et atelier, hvilket har resulteret i en stue på 10x5.5 m (ca 55 kvm)
Det tog mig ca et års tid, at få sat skik på atelieret. Bl.a havde jeg ikke brug for to køkkener, så det rev jeg ned og lavede om til gæsteværelse, og badeværelset i 'atelierdelen af lejligheden, er nu (et mindre) gæstebadeværelse, placeret ved siden af gæsteværelset.

Da lejligheden går rundt om en hjørne på ejendommen (på øverste etage), fik jeg, da der skulle sættes altaner op ud til gården/gårdhaven, tilladelse til at få lavet en større terrasse, som følger hjørnet. Hér bor vi nærmest ude om sommeren. Der er både et lille spisebord, solstole en grill, plantekasser(samt min stjernekikkert :genert: ) og indgang til køkkenet og stuen
Der er en mindre altan ud til gaden, hvor der på en god dag, er delvist udsigt til havnen og en bid af Øresund.

Vi er to personer, der 'klemmer' os sammen på de 169 kvm. Dog, har min kæreste stadig sin egen lejlighed, hvor hun er en del af tiden. Det er dog mindre og mindre tid, hun er der – så den ryger nok en dag.
Jeg har i sinde at blive boende til jeg bliver båret ud (sikkert modstræbende)
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Ondemand » 3. aug 2017, 09:45

Jeg bor alene i en gammel fattiggård fra 1850'erne. Huset trænger til en omfattende renovering, men der er god plads både ude og inde. Det er planen at udleje noget af huset som feriebolig fra næste sæson, men der skal lige fixes lidt op i løbet af vinteren.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Ongo
Indlæg: 25
Tilmeldt: 29. dec 2015, 18:08
Kort karma: 0
Likede indlæg: 27

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Ongo » 4. aug 2017, 06:06

Vi bor to mennesker i 160 kvm ejerlejlighed med egen have og terrasse. 3 soveværelser. Kæmpe stue, kæmpe køkken, nyt badeværelse med badekar på fødder. Det er på 1. Sal med erhverv (frisør så ingen støj) i stuen. Vi har ingen overboer eller naboer da det er et fritstående hus. Det er i centrum i en større by i Nordsjælland. Vi synes selv vi har gjort et virkeligt godt køb.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Allmost_Famous » 4. aug 2017, 07:30

En voksen, et barn, og en kat, vi bor i lejet rækkehus i forskudt plan i udkanten af Odense. Her er vel omtrent 85 kvm plus skur, forhave, og baghave. Huslejen er omkring kr. 5.000 plus forbrug.

Jeg kunne efterhånden godt tænke mig noget mere plads, men på SU har der bare ikke været til mere, medmindre jeg havde optaget lån, og det ville jeg gerne undgå. Sønnike kunne godt bruge et større værelse i takt med, at han er blevet ældre. Det kan være, det kommer på et tidspunkt, men jeg elsker mit lille rækkehus, så nu må vi se.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Fræksak » 6. aug 2017, 07:35

Vi bor to voksne og to børn på 158 m2 (+ 88 m2 kælder) i en murermestervilla ved Amager Strand i København. Rumfordelingen er rigtig fin til os: i stueetagen har vi entré, køkken, lille toilet og tre stuer ensuite. På førstesalen har vi tre gode, store værelser og et stort badeværelse - og et stort skab til støvstuger, rengøringsartikler m.m., som jeg elsker :-D. Sydvestvendt terrasse i stueetagen og en lille vestvendt altan på førstesalen.

Her er højt til loftet og masser af lys. Det sidste var nærmest det vigtigste for mig, da vi i sin tid kiggede på hus.

Køkken og badeværelser var sidst renoveret i 70'erne og var et studie i brun, avocadogrøn og sennepsgul. Sådan er badeværelserne stadigvæk, men køkkenet har vi lavet for nylig, og nu har vi et skønt og lyst køkken med udsigt til haven (vi satte et ekstra vindue i).

Kælderen er virkelig meget kælder! Men der er tre store rum og tre små, herunder værksted og viktualierum, så der er alt, hvad vi skal bruge. På sigt håber vi at kunne gøre den lidt mere indbydende. Vi har selv indsat ventilatorer i væggene et par steder og fået lagt dræn, hvilket har hjulpet betydeligt på klimaet dernede.

Grunden er standard Amager-størrelse, ca. 600 m2. Huset ligger nogenlunde centreret på grunden, hvilket er lidt upraktisk på den måde, at vi ikke har et større stykke græs nogle steder. Til gengæld er det hyggeligt, at haven vender i så mange retninger, så man kan altid søge skygge (eller sol), og vi bruger de forskellige havestykker til forskellige ting.

Vi har stranden om hjørnet og metroen 500 meter væk, og vi er super glade for at bo her. Det er første gang, vi bor i hus, så det er lidt af en omstilling fra alle lejlighederne, men der er så mange fordele ved det! Især nyder vi VIRKELIG at være fri for over- og underboer, der larmer og skal tages hensyn til!
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Æble » 6. aug 2017, 09:47

Vi bor 3 børn, 2 voksne og en kat i egen villa i en forstad til København. Vi har 178 kvm plus 90 kvm beboelig kælder. Vi købte huset for 6 mdr siden og det kostede 6 millioner hvilket jeg synes er en vild pris. Men vi har råd til det og huset er super lækkert og vi er vildt glade for det.

Vi har begge ca en halv times transport på arbejde, grønne områder i gåafstand, Kbh rådhus på 20 min. Familie og venner indenfor 15 min kørsel.

Før det har vi boet i samme område i 10 år i et hus på 90 kvm hvor vi voksne sov i kælderen.
0

Tilbage til "Bolig"