Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Neenah » 11. aug 2017, 18:11

Det ser ud til vi skal flytte ind i det rækkehus, der er årsag til jeg startede tråden :lun:

146 kvm, 6500 kr, i en lille, hyggelig by :love:
7
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Animi » 11. aug 2017, 19:33

Jeg bor alene i min 2v andelslejlighed, der er på ca 60 kvm. Virkelig skøn lejlighed som jeg elsker - jeg talte med min mor for nogen dage siden om det med ens hjem, og jeg sagde at hvis jeg nogensinde flytter herfra kommer jeg nok til at græde ved afskeden :blush:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. aug 2017, 20:10

Neenah skrev:Det ser ud til vi skal flytte ind i det rækkehus, der er årsag til jeg startede tråden :lun:

146 kvm, 6500 kr, i en lille, hyggelig by :love:


Stort tillykke :banan:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Krølle » 11. aug 2017, 20:32

Vi bor to mennesker og to katte i et 129 m2 hus fra 1929 i 2300 Kbh. S. Grunden er på 620 m2 og er temmelig standard for området.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Wizzze » 11. aug 2017, 21:10

Krølle skrev:Vi bor to mennesker og to katte i et 129 m2 hus fra 1929 i 2300 Kbh. S. Grunden er på 620 m2 og er temmelig standard for området.


Hvad med pruhesten?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Krølle » 11. aug 2017, 21:30

Wizzze skrev:
Krølle skrev:Vi bor to mennesker og to katte i et 129 m2 hus fra 1929 i 2300 Kbh. S. Grunden er på 620 m2 og er temmelig standard for området.


Hvad med pruhesten?


Hun huserer længere ude på øen sammen med hendes pony-ladies in crime :-D
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf ajnaM » 12. aug 2017, 04:37

Bor 2 voksne og to små mennesker på 3 værelser i Indre By. Lejligheden er omkring 75 m2, og dertil kommer egen tagterrasse. Vi betaler 9500 plus forbrug (som jo er vanvittigt højt, når man har 2 børn :shock:).
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf ajnaM » 12. aug 2017, 07:07

Zinde skrev:
ajnaM skrev:Bor 2 voksne og to små mennesker på 3 værelser i Indre By. Lejligheden er omkring 75 m2, og dertil kommer egen tagterrasse. Vi betaler 9500 plus forbrug (som jo er vanvittigt højt, når man har 2 børn :shock:).


Og jeg synes, vi mangler plads indimellem :blush: Får I ikke klaustrofobi indimellem - hvad gør I, når børnene larmer? Jeg sender dem ud eller ovenpå at lege, ved ikke hvad jeg skulle gøre, hvis dét ikke var en mulighed.


Jeg kender folk, der bor på langt mindre plads end os. :lol: Tror, det er meget normalt herinde. Min veninde har eksempelvis 2 voksne, en hund og 2 børn i en 2-værelses på Nørrebro. Det gad jeg så heller ikke selv - er ret glad for at have vores eget soveværelse. ;)

Vi bruger byen ret meget, så hvis alle larmer, går vi som regel ud. Vi har Kongens Have inden for 500 meter, og Botanisk Have og Østre Anlæg... Jeg er også forholdsvis tit ude 'alene' og mødes med veninder eller venner.
Det er en klar fordel ved byen - at det hele er tæt på. Også arbejdet, som gør, at jeg har omkring 5 minutters transporttid, hvilket igen gør det muligt at have 2 gange lidt-mere-end-fuldtidsstillinger uden at have ungerne i institution fra 7-17 hver dag.

Men vi er i gang med at bygge sommerhus i Nordsjælland. Det er meningen, at vi fremover skal bruge de fleste weekender deroppe, så man kører fredag eftermiddag og har hele weekenden med hus og have. :gogo: For jo, man kan godt komme til at savne en have herinde.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Miss_no_More » 12. aug 2017, 07:53

Vi bor 2 voksne i et (delvist renoveret) 70'er hus på 150 kvm og kælder på 100 kvm, hvor der er værksted, mancave og mit vaskerum ( :love:). I Nordjylland.

Jeg er ok glad for at bo her, det er i midten af en mindre by og 10 min. kørsel fra Aalborg. Jeg ville ønske haven var større og huset mere energivenligt, og derfor kunne vi godt finde på at bygge selv om nogle år. Men jeg er vild med vores naboer og er ikke meget for at flytte i et rent nybyggerkvarter, som det jo tit bliver, når man skal finde en ledig grund.

Ideelt set ville jeg gerne tættere på Aalborg, have havudsigt (det bliver jo så nok fjord), stor have, nyt hus og samtidig bo billigt :D Den drøm får nok lov at forblive drøm lidt endnu :-D
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Tibbler » 12. aug 2017, 09:03

Vi bor 2 voksne og 2 børn i et 150 m2 parcelhus i en forstad til Århus. Her er legepladser, grønne områder og sti/tunnelsystemer til skole m.m. og hurtig/nem adgang til Århus.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf D.itsen » 12. aug 2017, 09:25

2 voksne i et lille gammelt hus på 100 m2 plus have, hønsegård, brændeskur, vaske/fryserum og værksted. Vi bor lige uden for byskiltet til en bette by, og så er der 8 km til centrum af en lidt større by.
Vi har 5-6 km på arbejde, og det samme til nærmeste supermarked man gider bruge (der ligger et lille supermarked 1 km væk, men det er skod), det er dog i modsat retning af arbejde og ellers er der yderligere 2 km fra arbejde og til byen. Der går bus uden for døren, og der er under to kilometer til skole og hal.

Eneste alvorlige minus er at der går en semibefærdet vej nærmest lige uden for hækken. Huset er til salg for pænt under en million, og har været til salg over et år. Sådan er livet i vandkantsdanmark (med under 5 kvarter til kbh)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf ajnaM » 12. aug 2017, 12:51

Zinde skrev:Det lyder lækkert at have alting så tæt på. Den del kan jeg bestemt godt se fordelen ved! Vi skal køre til alt - jeg savner at kunne gå en tur til købmanden eller legepladsen ell. lign.


Hehe, jeg føler mig faktisk lidt klaustrofobisk, når jeg besøger venner, der er flyttet langt væk fra byen. :genert:

Jeg ville føle, at alt skulle planlægges. Vi er jo vant til lige at kunne tage en tur på Experimentariet/på legepladsen/ud at spise/i Tivoli/hvad vi nu har lyst til. Det er meget sjældent, at vi skal noget, vi ikke kan gå til og fra.

Jeg ved faktisk ikke engang, om jeg ville få brugt haven i hverdagene. :gruble: Det er noget af det, jeg har tænkt meget over i forhold til flytte i hus vs. ikke flytte i hus-diskussionen. Får man brugt den, når man kommer hjem kl. 17 og skal have lavet mad og alt det der? Eller er det mest noget, man gør i weekenden og på de enkelte gode sommerdage? >
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Krølle » 12. aug 2017, 14:17

ajnaM skrev:
Zinde skrev:Det lyder lækkert at have alting så tæt på. Den del kan jeg bestemt godt se fordelen ved! Vi skal køre til alt - jeg savner at kunne gå en tur til købmanden eller legepladsen ell. lign.


Hehe, jeg føler mig faktisk lidt klaustrofobisk, når jeg besøger venner, der er flyttet langt væk fra byen. :genert:

Jeg ville føle, at alt skulle planlægges. Vi er jo vant til lige at kunne tage en tur på Experimentariet/på legepladsen/ud at spise/i Tivoli/hvad vi nu har lyst til. Det er meget sjældent, at vi skal noget, vi ikke kan gå til og fra.

Jeg ved faktisk ikke engang, om jeg ville få brugt haven i hverdagene. :gruble: Det er noget af det, jeg har tænkt meget over i forhold til flytte i hus vs. ikke flytte i hus-diskussionen. Får man brugt den, når man kommer hjem kl. 17 og skal have lavet mad og alt det der? Eller er det mest noget, man gør i weekenden og på de enkelte gode sommerdage? >


Vi bruger vores have hele tiden. Det betyder dog nok noget, at vi ikke har børn og dermed ofte spiser halvsent :gruble:

I hvert fald er havetiden efter arbejde uvurderlig, og weekenderne er to die for. Jeg ELSKER at have en have og samtidig - så længe vi bor i Kbh - 4 km til Rådhuspladsen.
1
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf ajnaM » 12. aug 2017, 15:54

Krølle skrev:
ajnaM skrev:
Zinde skrev:Det lyder lækkert at have alting så tæt på. Den del kan jeg bestemt godt se fordelen ved! Vi skal køre til alt - jeg savner at kunne gå en tur til købmanden eller legepladsen ell. lign.


Hehe, jeg føler mig faktisk lidt klaustrofobisk, når jeg besøger venner, der er flyttet langt væk fra byen. :genert:

Jeg ville føle, at alt skulle planlægges. Vi er jo vant til lige at kunne tage en tur på Experimentariet/på legepladsen/ud at spise/i Tivoli/hvad vi nu har lyst til. Det er meget sjældent, at vi skal noget, vi ikke kan gå til og fra.

Jeg ved faktisk ikke engang, om jeg ville få brugt haven i hverdagene. :gruble: Det er noget af det, jeg har tænkt meget over i forhold til flytte i hus vs. ikke flytte i hus-diskussionen. Får man brugt den, når man kommer hjem kl. 17 og skal have lavet mad og alt det der? Eller er det mest noget, man gør i weekenden og på de enkelte gode sommerdage? >


Vi bruger vores have hele tiden. Det betyder dog nok noget, at vi ikke har børn og dermed ofte spiser halvsent :gruble:

I hvert fald er havetiden efter arbejde uvurderlig, og weekenderne er to die for. Jeg ELSKER at have en have og samtidig - så længe vi bor i Kbh - 4 km til Rådhuspladsen.


Hehe, jeg tog gerne en Frederiksberg-villa i morgen, hvis det var. :D Ej, det optimale for os ville klart være at finde et hus i byen. Det er økonomien bare ikke rigtig til med huspriserne for tiden. Vi bor til leje, så vi har ikke penge med fra hussalg, og så er det ret umuligt at komme ind på markedet i øjeblikket.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Sustentaculum » 12. aug 2017, 16:24

Vi bor 2 børn og 2 voksne på 60 kvm, fordelt på 2 værelser + køkken og bad. Jeg er ved at være ret træt af at vi ikke har vores eget soveværelse, men omgivelserne taler klart for at vi bliver boende til vi får råd til at købe (Max 2 år). Vi bor i et skønt område, skov, natur, suverænt gode skoler og daginsitutioner, og 15 min fra KBH. Det eneste minus er at vi ikke har et værelse eller 2 mere. Vi betaler ca. 6000, men får ret meget i boligstøtte pga. ungerne..
1

Tilbage til "Bolig"