Bedste madras til overnattende gæster

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf marcias » 21. jul 2017, 11:48

Vi har et ekstra værelse i vores lejlighed, som vi af og til benytter som gæsteværelse. Vi ønsker dog ikke, at der skal stå en seng permanent derinde, da den vil fylde hele værelset, og vi derfor ikke vil kunne bruge det til andre ting.

Derfor er vi på jagt efter en madras, som der kan sove to på. Mine forældre har tidligere haft sådan en høj, blå oppustelig en fra Jysk, men den går i stykker hver gang man bruger den, og tror de er oppe på at have byttet den syv gange.

Findes der ikke noget, som er bedre derude? Den skal bare holde og være god at sove på :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf HappyPaww » 21. jul 2017, 12:08

Hvad med en sovesofa?

Jeg hader luftmadrasser - synes virkelig ikke de er gode at sove på...

Standard foldemadrasser er også bare en gang skumgummi, og ikke retbehalige at sove på. Så skal i ud i en klipklap, men de er også dyre: http://www.byklipklap.dk/da/produkter/kk-3-fold
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Lone » 21. jul 2017, 12:48

marcias skrev:Vi har et ekstra værelse i vores lejlighed, som vi af og til benytter som gæsteværelse. Vi ønsker dog ikke, at der skal stå en seng permanent derinde, da den vil fylde hele værelset, og vi derfor ikke vil kunne bruge det til andre ting.

Derfor er vi på jagt efter en madras, som der kan sove to på. Mine forældre har tidligere haft sådan en høj, blå oppustelig en fra Jysk, men den går i stykker hver gang man bruger den, og tror de er oppe på at have byttet den syv gange.

Findes der ikke noget, som er bedre derude? Den skal bare holde og være god at sove på :)


Vi har sådan en luftmadras fra Jysk, som du beskriver. Den har nu holdt i fem år uden problemer, så enten har vi været heldige, eller dine forældre uheldige.
Som alternativ har vi foldemadrasser, men man skal nok ikke regne med mere end en enkelt nat på sådan én, synes jeg - medmindre du køber én i en god kvalitet. Bilka har nogle, der ser ok ud og som er ikke helt tynde.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Pjeps » 21. jul 2017, 13:04

Jeg har også haft en af de tykke luftmadrasser fra jysk, den holdt virkelig i mange år, trods at den blev brugt ret tit. Og den var ret god at sove på. De findes måske i en bedre udgave andre steder ?

Foldemadrasser er ulidelige og gæstesenge klapsammen er rædselsfulde hvis man vejer mere end 45 kg.

Men det kommer jo også an på hvor tit den skal bruges og hvor meget du vil ofre på projektet. Jeg ville nok købe en billig boksmadras og lave en Georg Gearløs løsning med opbevaring op ad en væg, hvis jeg havde overnattende gæster ofte.
0
:ninja:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf PaleSeptember » 21. jul 2017, 15:40

Vi har en stor dobbelt luftmadras (kan ikke huske hvorfra), og den sover man fint på. Bortset altså fra, at en kat har haft en klo i den, og den taber luft, men det skal madrassen ikke have skyld for. Vores venner har en lignende, som vi sover på, når vi er derovre.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15285
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Delfin » 21. jul 2017, 15:56

Jeg har en skummadras af god kvalitet stående på højkant bag en dør, som lukker indad i rummet (= den ses ikke, når døren står åben), men når den skal skiftes ud engang, bliver det en springmadras. Den skal lige fastgøres med et par remme e.a. Jeg har også haft den stående som ryglæn bag en anden seng på et tidspunkt. Du kan evt give den et betræk (eller et faconlagen), som enten går i et med væggen, eller noget dekorativt
0
14 11 14
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf marcias » 25. jul 2017, 08:01

Tak for buddene. Overvejer lidt den fra Jysk, på trods af at mine forældre har haft virkelig mange defekte
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19041

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Flora » 25. jul 2017, 08:10

Jeg har også haft sådan en dobbelt luftmadras fra Jysk. Den holdt vist 3-4 år og var god at sove på :)
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Tanten » 25. jul 2017, 15:28

Vi har en høj luftmadras med velourtop fra Jysk, som vi har lagt en topmadras på. Man sover glimrende på den, og den taber ikke luft. Den puster sig selv op vha. en elektrisk pumpe.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf ajnaM » 25. jul 2017, 16:22

Vi har også en høj luftmadras, der selv kan puste op/ud og er beklædt med velour. Jeg har haft den siden 2010, og der har aldrig været noget med den. Tror dine forældre har været uheldige.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Missfancy
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. aug 2018, 09:43
Kort karma: 0

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Missfancy » 16. aug 2018, 09:57

Jeg har også tidligere benytte mig af en luftmadras, har investeret i en foldemadras til børnene, så de havde noget at tumle på. Sidenhen når vi har haft overnattende gæster, så har de bare brugt den, og jeg har endnu ikke fået nogen klager, hvis I ikke ved hvad jeg mener så se eksempler her foldemadras.dk. (link fjernet af moderator)

Tænkte at hvis andre kunne få bare halvt så meget meget af en som vi har haft, så er det værd at nævne :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf hotlips » 16. aug 2018, 10:11

Jeg har en ekstra madras liggende under sengen, det er mest os selv der bruger den i haven men det kunne være en løsning.

Men jeg har også sovet på en af de der høje oppustelige og de er jo ret gode, væsentligt bedre end de gammeldags især hvis man lige har underdyner på og de koster ikke ret meget i jysk.
Og ellers er der jo de der der kan foldes til stole, de findes i en del udgaver efterhånden, jeg synes det er ret smart uanset om man vil bruge dem som stol at de lige kan foldes til at fylde en tredjedel.
0
Missfancy
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. aug 2018, 09:43
Kort karma: 0

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Missfancy » 16. aug 2018, 11:34

Det lyder faktisk smart med en stol der kan foldes, så jeg undersøgte det lige nærmere, og jeg må indrømme der faktisk er nogle ret smart udgaver på markedet efterhånden.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf girl_beat » 16. aug 2018, 12:25

Vi bruger en foldemadras i en sådan en mellem-kvalitet (ikke til flere tusind som fx KlipKlap, heller ikke sådan en børne-lege-madras) med en Dreamzone topmadras ovenpå. Det fungerer overraskende godt :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Bedste madras til overnattende gæster

Indlægaf Tricolette » 17. aug 2018, 08:38

Jeg har denne sovesofa fra Ikea i mit ekstra værelse (syværelset) - den fylder ikke hele værelset, og når den er slået ud, så sover 2 personer fint på den.

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50284647/
0

Tilbage til "Bolig"