Anmeld din kommune

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Anmeld din kommune

Indlægaf Tux » 14. jul 2017, 17:57

Vi overvejer om vi skal finde ud af igen andet at bo i inden for en overskuelig årrække. Vi bor i Storkøbenhavn og der er jo mange kommuner at vælge imellem, og svært at gennemskue hvad der er godt ved en given kommune og hvad der er mindre godt.

Så kort og godt, hvordan er din kommune? Hvordan er skoler, fritidstilbud, skatten, natur, daginstitutionerne spisesteder, lokalt sammenhold? Hvad er godt, og hvad er mindre godt?

Hele landet er velkommen :gogo:
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Anmeld din kommune

Indlægaf ajnaM » 15. jul 2017, 05:27

Jeg bor i Københavns Kommune, og her er stor forskel fra bydel til bydel. Og så er her dyrt, så med mindre man har mange penge, vil jeg generelt ikke mene, det er så børnefamilieegnet.

Nevertheless er det her, vi bor, to voksne (uden specielt mange penge) og to børn i en lille lejlighed i Kbh K.

Skal jeg først nævne de fede ting ved min kommune, må det være sammensætningen af mennesker. Her er rimelig højt til loftet, folk trives tæt med hinanden, og Enhedslisten er et stort parti i byrådet. ;) Samtidig tiltrækker byen i mine øjne ofte progressive mennesker, som så bliver ansat som eksempelvis pædagoger og lærere i vores institutioner. Det har jeg oplevet meget anderledes på landet og i forstaden, hvor jeg er vokset op!
Og så er der kulturlivet, byens restauranter, parker, cafeer og cocktailbarer, masser af venner tæt på og 5 minutter til arbejdet.

Men her er dyyyyrt, vi bor småt og på 5. sal, og jeg savner rigtig natur. Og lige hvor jeg bor er der sindssygt mange turister - så mange at min 5-årige (hvidhårede) dreng er vant til at sætte albuen op foran ansigtet, når kineserne begynder at tage billeder af ham. :ninja:
Senest rettet af ajnaM 16. jul 2017, 18:28, rettet i alt 1 gang.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Anmeld din kommune

Indlægaf FruKuk » 16. jul 2017, 13:13

Vi bor i Næstved kommune, og umiddelbart har kommunen ikke meget at byde på i forhold til skoler og institutioner - der spares virkeligt hårdt. Særligt i de byer, der ligger længst væk fra selve Næstved by.

Til gengæld er huspriserne rimelige, og mit indtryk er, at der i de mindre byer rundt om Næstved er et rigtigt fint lokalt sammenhold. Foreningslivet trives endvidere godt i kommunen, og der er, hvad man skal bruge i forhold til indkøb, idrætsfaciliteter, spisesteder, etc.
0
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Anmeld din kommune

Indlægaf Popoff » 16. jul 2017, 14:28

Vi bor i Brønshøj som også er under Københavns kommune. Der er virkelig mange institutioner tæt på, mange legepladser, skolerne har et lidt blandet ry. Vores børn er for små til at bruge sportsfaciliteterne, men det er mit indtryk der er lidt er hvert. Her er mange børnefamilier og mange arrangementer for børn på bla biblioteket, ved utterslev mose osv :) Vi har et hyggeligt sammenhold på vejen og der bliver også arrangeret fastelavn med små lege i hver have og vejfest for alle om sommeren.

Vi bor tæt på Husum hvor der bor en del indvandrere, så man skal være klar på at ens børn opdager at vi ser forskellige ud :) det er vi nu ikke selv skræmt af og har ikke oplevet det negativt i nogen sammenhænge endnu.

Butikslivet på Frederikssundsvej har været lidt nedadgående, men især det sidste års tid er der dukket to kaffebarer op og lidt småcafeer :) Vi er glade for at bo her!
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Anmeld din kommune

Indlægaf Junika » 16. jul 2017, 19:50

Jeg bliver nød til at byde ind med Aarhus. Jeg har ingen børn så kender ikke til skoler, institutioner mm., men generelt hører jeg kun at folk er tilfredse med disse. Så længe man holder sig væk fra ghettoerne i fx Aarhus v. Der er både skønne skove og strand lige ved siden af, og så får man en del mere hygge end i kbh efter min mening. Det er en storby på en meget dejlig måde.

Cafelivet og spisestederne er også super lækre, men det er de jo også i kbh. Boligpriserne i selve Aarhus kan være svære at følge med til, men generelt er det til at betale sig fra. Og så får vi jo lige om lidt letbanen, som kommer til at gøre offentlig transport meget mere effektivt.
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??

Tilbage til "Bolig"