Mit selvbyggede sommerhus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf HappyPaww » 10. jul 2017, 15:30

Moxy-lady skrev:Men.... Hvor mange mennesker skal I bo der? Skal I sove i samme soveværelse alle de voksne? :genert: Det lyder superfedt, lige bortset fra det der mde at skulle samsove i et soveværelse med sine forældre, det kunne jeg ikke! (men ved godt at alle ikke har det på samme måde!)

Mon ikke det bygges som "delehus", så de ikke nødvendigvis skal være der alle sammen samtidigt? Og annekset bliver vel også med en soveplads - og er man to flere voksne par, kan børnene måske crashe hos forældrene :)
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 10. jul 2017, 16:03

Moxy-lady skrev:Men.... Hvor mange mennesker skal I bo der? Skal I sove i samme soveværelse alle de voksne? :genert: Det lyder superfedt, lige bortset fra det der mde at skulle samsove i et soveværelse med sine forældre, det kunne jeg ikke! (men ved godt at alle ikke har det på samme måde!)


:D

Det lille anneks, der er vist i første indlæg, skal bruges som soveværelse. Og så skal der bygges et anneks mere lige ved/i forlængelse af huset, foran der hvor hoveddøren er. Egentlig var det meningen, det skulle bygges på samme tid som 'hovedhuset', men det endte vi med at vente med for at projektet ikke blev alt for stort.

Men på sigt er det meningen, der skal være tre voksensoveværelser og et børneværelse.

Det var den måde, vi alle bedst kunne se os selv i det. Det store rum, hvor der er rigelig plads til alle, og så mindre soverum, man kan trække sig tilbage til. :) Begge annekserne er bygget til at kunne bo i, og der er lagt strøm og varme.
8
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Artem » 10. jul 2017, 23:06

ajnaM skrev:Ej, det var nemlig meget billigt. Og det er det blandt andet, fordi jorden her er helt crazy - ham vi købte af havde arvet et gammelt sommerhus, og så fik han revet cigarkassen, der stod der, ned, og ville have bygget nyt. Men så fik han lavet et tilbud ud fra jordbundsundersøgelserne, og de sagde pilotering til vistnok 700.000 kroner. For fundamentet alene. :shock: Så stod han med grunden i 10 år, før han besluttede sig for at give den videre.

Så vi var heldige med en billig grund, hvor alle tilslutninger er der. Og vi kender en rigtig dygtig ingeniør og statiker, så det har ikke kostet os i nærheden af de penge at få lavet et sikkert fundament.

Spændende byggeri med udfordringer.
Men som jeg forstå det du skriver og ud fra dine billeder, bliver da ikke lavet fundament på jeres hus. Det bliver i stedet bygget på en stor kraftigt armeret betonplade. Hvor på den så bliver isoleret lavet gulvvarme osv... Skal der laves jordvarme? eller hvor skal varmen komme fra til det gulvvarme?

Der er dog en ting jeg undrer mig over ud fra de billeder, og det er fundamentet der bliver støbt oven på og med polystyren langs facaden. bliver det polystyren også støbt ind på en måde, ja eller hvad skal brandbeskytte det polystyren? For i disse tider hvor man kan se hvor galt det kan gå med let antændelige materialer på facaden, så bliver man jo helt urolig for jeres sikkerhed.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 12. jul 2017, 06:18

Artem skrev:
ajnaM skrev:Ej, det var nemlig meget billigt. Og det er det blandt andet, fordi jorden her er helt crazy - ham vi købte af havde arvet et gammelt sommerhus, og så fik han revet cigarkassen, der stod der, ned, og ville have bygget nyt. Men så fik han lavet et tilbud ud fra jordbundsundersøgelserne, og de sagde pilotering til vistnok 700.000 kroner. For fundamentet alene. :shock: Så stod han med grunden i 10 år, før han besluttede sig for at give den videre.

Så vi var heldige med en billig grund, hvor alle tilslutninger er der. Og vi kender en rigtig dygtig ingeniør og statiker, så det har ikke kostet os i nærheden af de penge at få lavet et sikkert fundament.

Spændende byggeri med udfordringer.
Men som jeg forstå det du skriver og ud fra dine billeder, bliver da ikke lavet fundament på jeres hus. Det bliver i stedet bygget på en stor kraftigt armeret betonplade. Hvor på den så bliver isoleret lavet gulvvarme osv... Skal der laves jordvarme? eller hvor skal varmen komme fra til det gulvvarme?

Der er dog en ting jeg undrer mig over ud fra de billeder, og det er fundamentet der bliver støbt oven på og med polystyren langs facaden. bliver det polystyren også støbt ind på en måde, ja eller hvad skal brandbeskytte det polystyren? For i disse tider hvor man kan se hvor galt det kan gå med let antændelige materialer på facaden, så bliver man jo helt urolig for jeres sikkerhed.


Der skal laves jordvarme. :)

Og ja, det hele er bygget på en armeret betonplade, og flamingosystemet er støbt ind - det yderste lag pilles af til sidst, så betonsoklen står. Det er ikke noget polystyren, der ikke enten er støbt ind eller ligger dybt i jorden. (Eller jord er måske så meget sagt - sandet er nok et bedre ord.)

Det er sådan et F-sokkel-system. Man kan se en video der nogenlunde viser, hvordan vi har gjort - bortset fra at vi har en betonplade nederst:

https://www.youtube.com/watch?v=FT_OtYPiEXU
Senest rettet af ajnaM 12. jul 2017, 08:29, rettet i alt 4 gange.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Skralde » 12. jul 2017, 06:31

Orv sikke et spændende familieprojekt :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Artem » 12. jul 2017, 14:21

ajnaM skrev:Og ja, det hele er bygget på en armeret betonplade, og flamingosystemet er støbt ind - det yderste lag pilles af til sidst, så betonsoklen står. Det er ikke noget polystyren, der ikke enten er støbt ind eller ligger dybt i jorden. (Eller jord er måske så meget sagt - sandet er nok et bedre ord.)

Det er sådan et F-sokkel-system. Man kan se en video der nogenlunde viser, hvordan vi har gjort - bortset fra at vi har en betonplade nederst:

https://www.youtube.com/watch?v=FT_OtYPiEXU

Aha så giver det hele mening, for har før læst om den type fundament, men har bare ikke haft set det udført i praksis, og ud fra dine billeder kunne jeg ikke lige genkende det. Men virker da på mange måder som et gennemtænkt system.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 12. jul 2017, 15:03

Artem skrev:
ajnaM skrev:Og ja, det hele er bygget på en armeret betonplade, og flamingosystemet er støbt ind - det yderste lag pilles af til sidst, så betonsoklen står. Det er ikke noget polystyren, der ikke enten er støbt ind eller ligger dybt i jorden. (Eller jord er måske så meget sagt - sandet er nok et bedre ord.)

Det er sådan et F-sokkel-system. Man kan se en video der nogenlunde viser, hvordan vi har gjort - bortset fra at vi har en betonplade nederst:

https://www.youtube.com/watch?v=FT_OtYPiEXU

Aha så giver det hele mening, for har før læst om den type fundament, men har bare ikke haft set det udført i praksis, og ud fra dine billeder kunne jeg ikke lige genkende det. Men virker da på mange måder som et gennemtænkt system.


Det er i hvert fald nogenlunde nemt som selvbygger. :gogo: Jeg har selv kunnet lægge soklen og isoleringen. Armeringen var lidt en anden sag. :lol:

Der er flere forskellige mærker og systemer, men grundlæggende er det det samme.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 12. jul 2017, 17:55

Nu er alle spær oppe - og vi er i gang med dampspærre og reglar - eller regler? rigler? :gruble: Og maling.

Det er skønt med noget lettere arbejde - det med at rejse bygningen er lige tungt nok for mig. :genert:
IMG_0043.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Fræksak » 12. jul 2017, 18:58

FEDT projekt!! :love:
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 17. jul 2017, 12:39

Så er vi færdige med første etape af taget og i gang med vinduer og yderdøre. :love:

Det var lidt på et hængende hår med taget - vi isolerede ovenfra, og det krævede et par dage uden regn, når vi nu ikke har det overdækket. Men det lykkedes! Næste skridt er at få en mand ud og brænde overpappet - det føler vi os ikke helt pro nok til at gøre selv. :D

1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 17. jul 2017, 12:41

Kan se, vores nabo er kommet med på billedet. :D

Det er meget hyggeligt at se, hvordan sådan et projekt virkelig har fået os godt ind hos naboerne. De synes, overraskende nok, at det er vildt hyggeligt og kommer dagligt forbi med kage, øl og den slags - og giver en hånd med! :gogo:

Jeg havde ellers frygtet, at sådan en sommerferie med byggestøj - og det at tre nye familier rykker ind på en grund, der ellers bare har ligget tom i årevis - ikke var det fedeste for naboerne...
15
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf thomassneum » 17. jul 2017, 12:43

Wauw!.. Jeg er lige med her. :gogo:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Charly » 17. jul 2017, 12:44

Fedt projekt - jeg er imponeret!

Det er ldit sjovt, det du skriver med at naboerne synes det er sjovt at følge med. Vi bygger også, og jeg var noget bekymret for hvordan de villet tage det ifht. støj og gener. Men alle synes det er spændende, vores ene nabo tager dagligt billeder oppe fra sin første sal og sender via SMS til os, og hver gang vi er ude at kigge til projektet, kommer der lige et par naboer over og skal sludre - det er så hyggeligt :)
3
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 17. jul 2017, 13:06

Charly skrev:Fedt projekt - jeg er imponeret!

Det er ldit sjovt, det du skriver med at naboerne synes det er sjovt at følge med. Vi bygger også, og jeg var noget bekymret for hvordan de villet tage det ifht. støj og gener. Men alle synes det er spændende, vores ene nabo tager dagligt billeder oppe fra sin første sal og sender via SMS til os, og hver gang vi er ude at kigge til projektet, kommer der lige et par naboer over og skal sludre - det er så hyggeligt :)


Det er nemlig så hyggeligt! Vi har også haft børnene inde at lege hos en nabo, da deres børnebørn var på ferie.

Det betyder jo bare så meget med gode naboer. Så dejligt at få en lille forsmag på, hvordan det (forhåbentlig) kommer til at være, når vi er færdige!
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf PerXX » 17. jul 2017, 13:27

Lisma skrev:Jeg elsker at følge med i gør-det-selv tråde. :love:
Ellers har jeg ikke så meget andet at sige, end at stakkels Olaf vist har tabt sin ene arm hos jer. :panik:

Billede
4

Tilbage til "Bolig"