Mit selvbyggede sommerhus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 09:03

Først lige billede af annekset udefra - det er beklædt med lærketræ, som vi har savet op, der er zink over vinduet, og det er mig der har tegnet det, og jeg er faktisk blevet virkelig tilfreds! :gogo:

Indvendigt fungerer det rigtig godt - det er omkring 11 m2, vinduet har bred karm, man kan sidde i, og det fungerer bare rigtig fint. Det er især mine forældre, der skal bruge det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 09:07

Og endevæggen, inden og efter den fik (første lag) Kabe. Det var et vildt fedt materiale at arbejde med - let og sjovt og intuitivt. Kan anbefale at kaste sig ud i det, også selvom man ikke er handyman-typen.

Det er den væg, køkkenet skal være på - deraf den manglende finish på nederste del. :P

Skærmbillede 2018-08-19 kl. 11.04.27.jpg


Skærmbillede 2018-08-19 kl. 11.04.27.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 09:10

Prøver lige at se, om jeg kan finde flere billeder, når jeg sidder med mobilen. :D Der er bare ret mange billeder med mennesker på, som jeg ikke er helt sikker på vil være glade for at finde sig selv på debatten. :P
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 09:44

Find endelig flere billeder! Det er vildt sjovt og inspirerende at følge med! Må vi se annekset indefra - det ser fedt ud! :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 10:52

Her kan man se brændeovnen og ned til værelser e - og man kan lige skimte den ene køjeseng i børneværelset...
1E8A3341-E852-494A-BD02-E23D01C3E0F5.jpeg


Og køkkenvæggen, hvor man også kan se det halvt-lagte gulv...
6EC2377A-FD92-44AE-9E41-8D26FD14F38B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 10:59

Fræksak skrev:Find endelig flere billeder! Det er vildt sjovt og inspirerende at følge med! Må vi se annekset indefra - det ser fedt ud! :)


Det sidste jeg har er det her, fra da vi filtede. Det er hvidt nu, og der er trægulv under afdækningsfiltet, men det giver da en idé! :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 12:11

Det bliver da mega godt! Jeg er spændt på at se det færdige resultat :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 13. okt 2020, 10:56

Haha, jeg sidder foran brændeovnen i sommerhuset og er lige faldet over tråden her.

Og jeg kan sige, at vi NÆSTEN er færdige. :lol: Der mangler at blive hældt sprit på gulvvarmeanlægget (vi gik i øvrigt væk fra jordvarmen pga. jordens sammensætning, og har i stedet fået et gigantisk luft-til-vand-system, som nu er slået til og kun mangler spritten i anlægget), der mangler at blive malet en sokkel, jeg er ved at lave det sidste espalier til blåregnene foran huset og mere i den dur - og så kan man jo indrette sådan et sted i 100 år, når det er et sommerhus, og man ikke prioriterer mange tusinde kroner på møblerne. Og så mangler vi jo et anneks mere, som vi er blevet enige om at bygge til sommer, men det snakker vi ikke om lige nu, hehe. Helt færdige bliver vi aldrig, men når det er sagt, er vi færdige! :banan:

Hold nu kæft, hvor har det været en lang proces. Det første år var klart værst, hvor vi byggede hver weekend, og hvor børnene ikke kunne være med. Hvor hele haven var gravet op, og alt lignede noget, der var løgn. Siden efteråret '18 har vi haft mulighed for at være her med børnene, og det har været skønt - men det har jo så også betydet, at vi er blevet meget langsommere. Det er virkelig meget noget med at lave et par ting, og så tage på ture og hygge. Det kan også noget, men vi har altså været langsomme til at få det færdigt. :genert:

Men, nu står det her! Og det er endnu mere genialt, end jeg havde turdet håbe på. Vi bruger det stort set alle weekender og ferier, ofte sammen med familie eller venner. Det fungerer rigtig godt til 2 familier, som det står nu - det er liiiidt klemt, når vi er tre familier heroppe, men med det sidste anneks kommer det til at fungere 100%. :gogo:

Billederne er fra huset og annekset udefra og køkkenet indenfor. Der er terrasser til begge sider. Og så er der et billede, hvor man kan se køjesengsløsningen i børneværelset - med børn. :D Det værelse er endt med at fungere overraskende godt. Sengene er tre meter lange, så der er plads til to børn i hver køje, og det er virkelig, virkelig hyggeligt, når der er fyldt helt op med unger i køjerne. :lun:

image1.jpeg

image0.jpeg

image3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
30
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Kilix » 13. okt 2020, 12:06

Det er da virkeligt genialt med 3 meter lange koejesenge!!! Det ville jeg naesten forvente bliver lidt en dille fremadrettet. Der er virkeligt mange fordele frem for ulemper.
Og saa ser huset generelt rigtig laekkert ud. :)
2
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 13. okt 2020, 17:53

Kilix skrev:Det er da virkeligt genialt med 3 meter lange koejesenge!!! Det ville jeg naesten forvente bliver lidt en dille fremadrettet. Der er virkeligt mange fordele frem for ulemper.
Og saa ser huset generelt rigtig laekkert ud. :)


Det fungerer megagodt med de lange senge! Der er plads til både at sidde, sove og lege, og der er plads til masser af legetøj i sengeskufferne - der i øvrigt også er geniale og kan trilles rundt i hele huset og ud på terrasserne. :gogo:

Primære ulempe ved sengene er, at vi selv har skullet sy lagner, men det er nu det mindste, når man tænker på at vi har lavet stort set hele huset. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf girl_beat » 13. okt 2020, 18:03

ajnaM skrev:
Kilix skrev:Det er da virkeligt genialt med 3 meter lange koejesenge!!! Det ville jeg naesten forvente bliver lidt en dille fremadrettet. Der er virkeligt mange fordele frem for ulemper.
Og saa ser huset generelt rigtig laekkert ud. :)


Det fungerer megagodt med de lange senge! Der er plads til både at sidde, sove og lege, og der er plads til masser af legetøj i sengeskufferne - der i øvrigt også er geniale og kan trilles rundt i hele huset og ud på terrasserne. :gogo:

Primære ulempe ved sengene er, at vi selv har skullet sy lagner, men det er nu det mindste, når man tænker på at vi har lavet stort set hele huset. :D

Har I selv bygget sengene? Og i så fald, hvordan er bunden? Det ser virkelig smart ud :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 13. okt 2020, 18:33

girl_beat skrev:
ajnaM skrev:
Kilix skrev:Det er da virkeligt genialt med 3 meter lange koejesenge!!! Det ville jeg naesten forvente bliver lidt en dille fremadrettet. Der er virkeligt mange fordele frem for ulemper.
Og saa ser huset generelt rigtig laekkert ud. :)


Det fungerer megagodt med de lange senge! Der er plads til både at sidde, sove og lege, og der er plads til masser af legetøj i sengeskufferne - der i øvrigt også er geniale og kan trilles rundt i hele huset og ud på terrasserne. :gogo:

Primære ulempe ved sengene er, at vi selv har skullet sy lagner, men det er nu det mindste, når man tænker på at vi har lavet stort set hele huset. :D

Har I selv bygget sengene? Og i så fald, hvordan er bunden? Det ser virkelig smart ud :)


Det er lameller af krydsfiner :)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 15. dec 2020, 21:09

Så er huset færdigt! :banan: Med gulvvarme i hele hytten, bad med varmt vand (tænk, så meget man sætter pris på det, efter at have undværet det længe :D) - og en luft-til-vand-pumpe, som bare spiller 100% og som vi slet ikke lægger mærke til, når vi er ude. Havde ellers frygtet, at den ville larme, men jeg har decideret ikke hørt den endnu.


Det sidste, der mangler er at få omlagt lånene - vi har endt med at bygge for i alt 600.000, som er blevet lånt i mine forældres hus. Men huset blev vurderet til 2,5 i sidste uge, så arbejdet har kunnet betale sig. Ikke at vi skal sælge, men det er jo bare fedt. Og så kan vi ellers gå i gang med næste anneks... og et cykelskur med hejseværk til kanoen, som min far har slæbt med derop. :D :banan2:
17
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf TomKah » 15. dec 2020, 21:12

ajnaM skrev:Så er huset færdigt! :banan: Med gulvvarme i hele hytten, bad med varmt vand (tænk, så meget man sætter pris på det, efter at have undværet det længe :D) - og en luft-til-vand-pumpe, som bare spiller 100% og som vi slet ikke lægger mærke til, når vi er ude. Havde ellers frygtet, at den ville larme, men jeg har decideret ikke hørt den endnu.


Det sidste, der mangler er at få omlagt lånene - vi har endt med at bygge for i alt 600.000, som er blevet lånt i mine forældres hus. Men huset blev vurderet til 2,5 i sidste uge, så arbejdet har kunnet betale sig. Ikke at vi skal sælge, men det er jo bare fedt. Og så kan vi ellers gå i gang med næste anneks... og et cykelskur med hejseværk til kanoen, som min far har slæbt med derop. :D :banan2:


Hvor er det vildt at I har kunnet gøre det så billigt.
Det ser SÅ ubeskriveligt lækkert ud, at jeg får helt lyst til et sommerhus. Selvom jeg ikke har lyst til et :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 15. dec 2020, 21:21

TomKah skrev:
ajnaM skrev:Så er huset færdigt! :banan: Med gulvvarme i hele hytten, bad med varmt vand (tænk, så meget man sætter pris på det, efter at have undværet det længe :D) - og en luft-til-vand-pumpe, som bare spiller 100% og som vi slet ikke lægger mærke til, når vi er ude. Havde ellers frygtet, at den ville larme, men jeg har decideret ikke hørt den endnu.


Det sidste, der mangler er at få omlagt lånene - vi har endt med at bygge for i alt 600.000, som er blevet lånt i mine forældres hus. Men huset blev vurderet til 2,5 i sidste uge, så arbejdet har kunnet betale sig. Ikke at vi skal sælge, men det er jo bare fedt. Og så kan vi ellers gå i gang med næste anneks... og et cykelskur med hejseværk til kanoen, som min far har slæbt med derop. :D :banan2:


Hvor er det vildt at I har kunnet gøre det så billigt.
Det ser SÅ ubeskriveligt lækkert ud, at jeg får helt lyst til et sommerhus. Selvom jeg ikke har lyst til et :)


Det har også kun kunnet lade sig gøre, fordi vi har gjort det meste selv. Jeg har ikke 100% styr på budgettet, men mit bud er, at vi max har brugt 100.000 på håndværkere i alt - og det har været det lovpligtige vvs, el osv. Derudover har vi indkasseret masser af vennetjenester - min onkel er entreprenør og har virkelig skaffet gode priser, vores nabo i sommerhuset har et betonfirma, håndværker-venner har været på hygge-arbejds-weekender flere gange og den slags. Vi har også haft god gavn af at have en masse unge akademiker-mænd i omgangskredsen, som har fundet stor glæde i at komme og lave noget med hænderne og drikke øl i sommerferierne. :D

Og jeg kan kraftigt anbefale det med sommerhuset. ;) Ikke mindst her under corona har det været fuldstændig fantastisk at have et sted, man kan køre op til, med have og sø, skov og strand lige i nærheden. Men forskellen er nok også ekstra stor for os, fordi vi til hverdag bor i en lille lejlighed i København.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Bolig"