Hvad folk dog bygger...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Lumin » 4. jul 2017, 21:24

paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:Man bygger et hus, der er firkantet som en skotøjsæske, og så prøver man at bløde det op med noget rundt (tårnet)

Selv hvis det var større ser det åndssvagt ud.



Nu nærmer vi os, men det er jo stadig ikke et tårn når tagryggen rager højere op.
Det skulle lige dobles en gang mere


Ikke efter min mening, medmindre man gik efter et specielt underligt look. Et rundt tårn, på en firkantet bygning - på dén måde som det er sat på her, vil aldrig komme til at se harmonisk ud.

Skulle man endelig lave noget, for at mindske skotøjsæske-looket, kunne man have lavet en firkantet tilbygning a la billedet. Måske en på hver gavl af huset. Eller måske kun én, men så ved hovedindgangen til huset.

aa.jpg

Det der minder mig uhyggeligt meget om noget jeg byggede i Sims helt tilbage da det udkom.. :gruble:
4
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf bluetof1 » 6. jul 2017, 17:32

Falstria skrev:Det her er et tårn:

Billede

Det her hus har 2:
Billede

Her mangler huset stadig lidt tilpasninger, men det er et flot tårn:
Billede


Det sidste er en gammel kirke, der blev solgt til beboelse. Det er min kærestes onkels :)
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26584

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Santa » 7. jul 2017, 11:57

^Please fortæl, at de har indrettet jomfrukammer i tårnet??
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf dgd2007 » 7. jul 2017, 13:37

Sophies-mor skrev:Ved ikke hvordan jeg forkorter linket.

Hvis du bruger "URL"-tagget ...

Kode: Vælg alt

[url][/url]

... kan du sætte et lighedtegn og linket ind i start-tagget, og så skrive noget kortere, som folk skal se.

Kode: Vælg alt

[url=LINKET]Synlig tekst her[/url]

Eller konkret:

Kode: Vælg alt

[url=https://www.google.dk/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.midtjyskcarporte.dk%2Fmedia%2F1036%2Fdobbelt-carport-med-skraatagkonstruktion-side-fald.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.midtjyskcarporte.dk%2Fcarporte%2Fdobbelt-carport.aspx&docid=TZRrb87eTyemAM&tbnid=ZiXVhvqy7fGl4M%3A&vet=10ahUKEwjom9n3m_fUAhWMBZoKHXZ1BqcQMwgzKAUwBQ..i&w=650&h=487&client=ms-android-samsung&bih=616&biw=360&q=huse%20med.skr%C3%A5t.tag&ved=0ahUKEwjom9n3m_fUAhWMBZoKHXZ1BqcQMwgzKAUwBQ&iact=mrc&uact=8]Se dette hus[/url]

Så bliver det sådan her: Se dette hus
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Daine » 7. jul 2017, 13:43

3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Sophies-mor » 7. jul 2017, 16:23

Daine skrev:

Hvad er det der er noget makværk? :gruble: Altså sådan helt oprigtigt spurgt, for det man kan se af huset ser der rimelig normalt ud, ihf ifølge den byggestil der er lige nu.

Altså enhver sin smag, men det er lige ved at jeg synes at billedet af huset i startindklægget er pænere end denne slags hus. Det er jo en skæv skotøjsæske.
Nu kender jeg nogle der har sådan et hus og det er svært at varme op, rumakkustikken er elendig og nogle eksemplarer ser ud som om det er bygget af et 2 årigt barn.
Varmen og rum akustik alene gør, at jeg siger makværk.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Daine » 7. jul 2017, 16:52

Sophies-mor skrev:
Daine skrev:

Hvad er det der er noget makværk? :gruble: Altså sådan helt oprigtigt spurgt, for det man kan se af huset ser der rimelig normalt ud, ihf ifølge den byggestil der er lige nu.

Altså enhver sin smag, men det er lige ved at jeg synes at billedet af huset i startindklægget er pænere end denne slags hus. Det er jo en skæv skotøjsæske.
Nu kender jeg nogle der har sådan et hus og det er svært at varme op, rumakkustikken er elendig og nogle eksemplarer ser ud som om det er bygget af et 2 årigt barn.
Varmen og rum akustik alene gør, at jeg siger makværk.

Ah, på den måde :) Altså akustikken ved det er (forholdvis) nemt at gøre noget ved, når bare man er klar over det. Det med varmen er jeg dog helt enig med dig i, jeg har boet med skråloft a la det på billedet, da jeg boede i lejebolig og det var et mareridt at varme op - sikkert også fordi, at de ikke havde taget det med i betragtning da de valgte vinduestyper :tie:
Jeg er heller ikke til den boligstil, jeg foretrækker noget mere klassisk :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf sigge » 8. jul 2017, 08:57



Heeey, et af de andre huse i linket har jeg været med til at projektere. Jeg var med helt fra firmaets begyndelse, inden det første hus blev bygget. Vi havde oprindeligt ikke teglfacader, men kun træ eller fibercement, og jeg har fået at vide af en meget vestjysk mand, at udgaven med fibercement "lignede en svinestald". :lol2:
0
You can't spell awesome without me.
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf MOGA » 8. jul 2017, 09:08

Daine skrev:
Sophies-mor skrev:
Daine skrev:

Hvad er det der er noget makværk? :gruble: Altså sådan helt oprigtigt spurgt, for det man kan se af huset ser der rimelig normalt ud, ihf ifølge den byggestil der er lige nu.

Altså enhver sin smag, men det er lige ved at jeg synes at billedet af huset i startindklægget er pænere end denne slags hus. Det er jo en skæv skotøjsæske.
Nu kender jeg nogle der har sådan et hus og det er svært at varme op, rumakkustikken er elendig og nogle eksemplarer ser ud som om det er bygget af et 2 årigt barn.
Varmen og rum akustik alene gør, at jeg siger makværk.

Ah, på den måde :) Altså akustikken ved det er (forholdvis) nemt at gøre noget ved, når bare man er klar over det. Det med varmen er jeg dog helt enig med dig i, jeg har boet med skråloft a la det på billedet, da jeg boede i lejebolig og det var et mareridt at varme op - sikkert også fordi, at de ikke havde taget det med i betragtning da de valgte vinduestyper :tie:
Jeg er heller ikke til den boligstil, jeg foretrækker noget mere klassisk :D


Nybyggede huse i dag er isoleret så godt, at de aldrig bliver rigtig kolde, og de har stort set alle gulvvarme overalt, så varmefordelingen bliver fin.
Akustikken er ret nem at ordne.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf bluetof1 » 9. jul 2017, 10:51

Santa skrev:^Please fortæl, at de har indrettet jomfrukammer i tårnet??


Jeg er faktisk ikke helt klar over hvad de har i tårnet, men jeg tror der øverst er hygge/læseplads. De har en ret lækker udsigt deroppe.
Men intet jomfrubur, desværre :(
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Daine » 26. jul 2017, 05:20

Falstria skrev:
Lisma skrev:Jeg ville elske at bo i sådan et "skævt" hus. Jeg synes de klassiske kvadratiske skotøjsæsker er så kedelige og slet ikke noget for mig.


Selv et kvadratisk tårn er stadig et tårn, hvem vil ikke gerne eje sådan et.

Billede
http://www.realmaeglerne.dk/privat/emne ... sag=600387

:love: Med lidt arbejde kunne det blive en tæskelækker bolig indvendig!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf ExCoastal » 26. jul 2017, 05:30

bluetof1 skrev:
Santa skrev:^Please fortæl, at de har indrettet jomfrukammer i tårnet??


Jeg er faktisk ikke helt klar over hvad de har i tårnet, men jeg tror der øverst er hygge/læseplads. De har en ret lækker udsigt deroppe.
Men intet jomfrubur, desværre :(


Så ingen Rapunzel :boo:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Hvad folk dog bygger...

Indlægaf Purple Haze » 26. jul 2017, 05:41

Falstria skrev:
Lisma skrev:Jeg ville elske at bo i sådan et "skævt" hus. Jeg synes de klassiske kvadratiske skotøjsæsker er så kedelige og slet ikke noget for mig.


Selv et kvadratisk tårn er stadig et tårn, hvem vil ikke gerne eje sådan et.

Billede
http://www.realmaeglerne.dk/privat/emne ... sag=600387



Nu er det lige før jeg ærger mig over at min kæreste ikke fik job i Nykøbing.
For det der meget fine hus koster jo mindre end min 67 m2 2 værelses lejlighed på Østerbro Kbh.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Bolig"