Drømmehus med ét men...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
PinkPiggy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. jun 2017, 17:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Drømmehus med ét men...

Indlægaf PinkPiggy » 19. jun 2017, 17:56

Hej debatten! ;)
Min kæreste og jeg er begyndt at kigge hus, og vi har fundet drømmehuset!
Mulighederne er uendelige og det er virkeligt pænt og velholdt, både hus og have. :love2:
Det er ikke langt fra skole, bager og indkøb og transportmulighederne ellers er fantastiske!
MEN! Ved indkørslen på grunden ligger der et lille hus på ca. 9 kvm med en transformator i.
Det er virkeligt både grimt og upraktisk ifht. indretning af have og indkørsel.
Dertil kommer eventuelle farer ved at have sådan en fætter ret tæt på sit hus.
Jeg kan læse mig frem til at sådan nogle kan eksplodere og give kræft. :panik:
Huset har været til salg meget længe og jeg tænker at anlægget er skylden.
Prisen er sådan set okay, jeg tror ikke der kan presses meget mere før det bliver flabet.

Hvad ville i gøre i vores situation?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Drømmehus med ét men...

Indlægaf milisa » 19. jun 2017, 20:54

Hvis jeg sad med den viden, du sidder med, ville jeg begynde med at google "eksploderede transformatorstationer". Her ville jeg finde ud af, at det sker jævnt sjældent.

Dernæst ville jeg google "hormonforstyrrende stoffer" og finde ud af præcis HVOR meget af den slags, jeg har hældt i mig og mine børn. Jeg ville evt fortsætte googlingen med "carcinogener i mad" og "partikelskabt cancer", hvor jeg ville finde ud af, hvor stor en forekomst der er af den slags.

Dette ville lede til min konklusion, at sandsynligheden for død ved transformatorstation er jævnt lille.

Dernæst ville jeg så meget seriøst overveje, om øjenbæet dels kunne forbedres (kan det males? Skjules vha beplantning?) og/eller ignoreres. Mere væsentligt ville jeg gøre op med mig selv, om placeringen var en seriøs gene idet, jeg ville antage, at sandsynligheden for at få øjenbæ fjernet er ligefrem proportionalt med sandsynligheden for at, tingesten slår mig ihjel.
20
Tally-ho
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Drømmehus med ét men...

Indlægaf Sophies-mor » 19. jun 2017, 21:08

milisa skrev:Hvis jeg sad med den viden, du sidder med, ville jeg begynde med at google "eksploderede transformatorstationer". Her ville jeg finde ud af, at det sker jævnt sjældent.

Dernæst ville jeg google "hormonforstyrrende stoffer" og finde ud af præcis HVOR meget af den slags, jeg har hældt i mig og mine børn. Jeg ville evt fortsætte googlingen med "carcinogener i mad" og "partikelskabt cancer", hvor jeg ville finde ud af, hvor stor en forekomst der er af den slags.

Dette ville lede til min konklusion, at sandsynligheden for død ved transformatorstation er jævnt lille.

Dernæst ville jeg så meget seriøst overveje, om øjenbæet dels kunne forbedres (kan det males? Skjules vha beplantning?) og/eller ignoreres. Mere væsentligt ville jeg gøre op med mig selv, om placeringen var en seriøs gene idet, jeg ville antage, at sandsynligheden for at få øjenbæ fjernet er ligefrem proportionalt med sandsynligheden for at, tingesten slår mig ihjel.

This!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Drømmehus med ét men...

Indlægaf Daybreak » 20. jun 2017, 06:45

Jeg er enig med de øvrige - jeg ville ikke være bange for hverken eksplosion eller stråling.
Derimod ville jeg afsætte tid til at sætte mig i nærheden i et godt stykke tid, og finde ud af om der er lydgener. Evig brummen eller hylen ville være en dealbreaker for mig. Hvis der ikke var det, ville jeg gå efter det - og så beplante på bagsiden af stationen, så den er skjult fra huset.

I mit kvarter er der et hus, der har sådan en kæmpe station stående lige ud for deres vinduer i haven. Ud over at det virkelig ikke ser pænt ud, er de slet ikke generede af det.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Drømmehus med ét men...

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jun 2017, 20:19

Et hus ikke så langt fra mig, hat netop sådan en stående ved hjørnet af grunden.
Og det hus blev ret hurtigt solgt, da det var på markedet for et par år siden.

En øjenbæ, ja absolut, men sådan nogle abstraherer man hurtigt fra, når først man har vænnet sig til det.
Det kan jo muligvis afskærmes med noget flytbart hegn :)

Gener, det tror jeg ikke, jeg går tit forbi, når jeg lufter hund, og jeg har aldrig oplevet nogle former for lyd derfra.
Hunden reagerer heller ikke på det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Drømmehus med ét men...

Indlægaf Aspargsen » 22. jun 2017, 17:01

Du kan da altid prøver af presse prisen lidt på grund af transformateren, grundet forhøjede kræft risiko, men bortset fra det ville jeg da købe huset

og du kan jo altid spørge tranformateren ejeren om du må male den eller bare plante noget vildt højt for af gemme den
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
PinkPiggy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. jun 2017, 17:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Drømmehus med ét men...

Indlægaf PinkPiggy » 22. jun 2017, 18:03

Mange tak for jeres input!
Jeg vil prøve at sætte mig ved anlægget et par timer en dag og lytte. Hvis ikke der er lydgener, så er vi virkeligt fristede til at give et bud på huset! :lun:
2

Tilbage til "Bolig"