Nyt køkken

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Nyt køkken

Indlægaf Fræksak » 26. jul 2017, 20:13

Fruit skrev:
Fræksak skrev:Et par billeder af vores køkken, hvor lyset dog gør det svært at tage gode billeder. Det er modulerne til højre på det første billede, der er ekstra dybe (altså der hvor kogepladen er).


Er bordpladen keramik, eller kompaktlaminat?
Den er godt nok flot!


Tak :kys: Det er keramik, og vi er SÅ glade for den! Man kan gøre alt ved den bordplade uden at den tager skade.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 24. aug 2017, 05:14

Jeg afmonterer det gamle køkken på fredag.

Det bliver sådan lidt spændende.
0
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Nyt køkken

Indlægaf MOGA » 24. aug 2017, 08:11

IrmaPigen skrev:Jeg afmonterer det gamle køkken på fredag.

Det bliver sådan lidt spændende.


Hvad valgte du?
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 25. aug 2017, 14:13

MOGA skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg afmonterer det gamle køkken på fredag.

Det bliver sådan lidt spændende.


Hvad valgte du?


Jeg har faktisk ikke rigtig valgt noget endnu....der mangler stadig en del inden den beslutning kan træffes, bla skal der lige bygges en ny væg op og sådan noget....
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 25. aug 2017, 14:53

Jeg svæver nok mest til noget HTH (Go) men jeg har egentlig ikke rigtig noget at have det i.

Måske er det fordi jeg mest er til noget klassisk hvidt.....noget alle kan holde ud at se på og som er neutralt og let sælgeligt, når lejligheden skal sælges en dag.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 25. aug 2017, 15:18

Det blev i øvrigt lidt spændende.

Jeg havde regnet med der var parket under den del af køkkenet, hvor der stod køkkenelementer. Der ligger noget gammelt fælt kork på gulvet mellem elementerne på den ene side af væggen og den anden side af væggen.

Men næ nej, der var bare smidt nogle helt banale træplader ned i den del af køkkenet. Så nu er jeg ude i at skulle fjerne dem og beslutte om der skal lægges ny parket i hele køkkenet eller om der skal støbes, nivelleres og lægges nogle klinker i den del af køkkenet, hvor elementerne skal være og madlavningen skal foregår.

Beslutningen afhænger nok lidt af om væggen mellem køkken og stue kan fjernes. Kan den det, bliver det nok løsningen med klinker.

Jeg får nok et nyt køkken i år 2018 engang :lol:
2
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Nyt køkken

Indlægaf Mocca » 25. aug 2017, 18:49

Udover at jeg har solgt køkkener engang (HTH og Svane) har jeg før privat købt køkken ved Køkkensnedkeren, Biga og Kvik.
Og i øjeblikket er jeg ved at skifte køkken, og har været rundt og nørde i forskellige køkkener.

Hvis jeg gad selv at samle og montere igen, ville jeg klart vælge Kvik. Jeg synes at kvaliteten på enkeltdelene er bedre end på Ikeas...

HTH Go er garanteret også ok, men udvalget tiltaler mig bare ikke rigtigt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 2. sep 2017, 14:21

Jeg har truffet en beslutning i dag. Jeg vil, (såfremt det er muligt - men det burde det være eftersom ejendommen er et betonbyggeri) have et poleret betongulv i køkkenet, i den del hvor jeg skal have køkkenelementer.
2
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Nyt køkken

Indlægaf Mocca » 2. sep 2017, 15:44

IrmaPigen skrev:Jeg har truffet en beslutning i dag. Jeg vil, (såfremt det er muligt - men det burde det være eftersom ejendommen er et betonbyggeri) have et poleret betongulv i køkkenet, i den del hvor jeg skal have køkkenelementer.

Det er et fedt gulv!
Jeg har dog fravalgt et hårdt køkkengulv. Var ellers fristet, fordi jeg så kunne lægge gulvvarme i samtidig. Omvendt, så er mit køkken lillebitte. Så der behøves ikke en varmekilde.

Betongulv er valgt fra, fordi det er hårdt at stå/gå på. Jeg havde det, da jeg havde butik. Flot og praktisk, men vildt hårdt for fusserne (og lænden).

Så jeg er gået retro, og har valgt linoliumsgulv. Ikke at forveksle med vinyl, der i mine øjne er plastik.

Har du fået pillet det gamle køkken ned? Ingen ubehagelige overraskelser der?
Hos mig viste det sig, at alle rør sad i en højde, så nye køkkenskabe ikke ville kunne være der.
Så nu har jeg også fået lavet ny VVS...
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Nyt køkken

Indlægaf Fræksak » 4. sep 2017, 08:51

Mocca skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har truffet en beslutning i dag. Jeg vil, (såfremt det er muligt - men det burde det være eftersom ejendommen er et betonbyggeri) have et poleret betongulv i køkkenet, i den del hvor jeg skal have køkkenelementer.

Det er et fedt gulv!
Jeg har dog fravalgt et hårdt køkkengulv. Var ellers fristet, fordi jeg så kunne lægge gulvvarme i samtidig. Omvendt, så er mit køkken lillebitte. Så der behøves ikke en varmekilde.

Betongulv er valgt fra, fordi det er hårdt at stå/gå på. Jeg havde det, da jeg havde butik. Flot og praktisk, men vildt hårdt for fusserne (og lænden).

Så jeg er gået retro, og har valgt linoliumsgulv. Ikke at forveksle med vinyl, der i mine øjne er plastik.

Har du fået pillet det gamle køkken ned? Ingen ubehagelige overraskelser der?
Hos mig viste det sig, at alle rør sad i en højde, så nye køkkenskabe ikke ville kunne være der.
Så nu har jeg også fået lavet ny VVS...


Vi valgte også linoleumsgulv, og vi elsker det! Det er blødt at gå på og nemt at holde rent (vi har valgt en mørk ensfarvet grøn, så støv ses nemt, men mht pletter osv kan alt jo lige tørres af med et snuptag). Det har vi bestemt ikke fortrudt!
2
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Nyt køkken

Indlægaf Mocca » 4. sep 2017, 10:23

Fræksak skrev:
Mocca skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har truffet en beslutning i dag. Jeg vil, (såfremt det er muligt - men det burde det være eftersom ejendommen er et betonbyggeri) have et poleret betongulv i køkkenet, i den del hvor jeg skal have køkkenelementer.

Det er et fedt gulv!
Jeg har dog fravalgt et hårdt køkkengulv. Var ellers fristet, fordi jeg så kunne lægge gulvvarme i samtidig. Omvendt, så er mit køkken lillebitte. Så der behøves ikke en varmekilde.

Betongulv er valgt fra, fordi det er hårdt at stå/gå på. Jeg havde det, da jeg havde butik. Flot og praktisk, men vildt hårdt for fusserne (og lænden).

Så jeg er gået retro, og har valgt linoliumsgulv. Ikke at forveksle med vinyl, der i mine øjne er plastik.

Har du fået pillet det gamle køkken ned? Ingen ubehagelige overraskelser der?
Hos mig viste det sig, at alle rør sad i en højde, så nye køkkenskabe ikke ville kunne være der.
Så nu har jeg også fået lavet ny VVS...


Vi valgte også linoleumsgulv, og vi elsker det! Det er blødt at gå på og nemt at holde rent (vi har valgt en mørk ensfarvet grøn, så støv ses nemt, men mht pletter osv kan alt jo lige tørres af med et snuptag). Det har vi bestemt ikke fortrudt!


Andre fordele er, at det er et naturprodukt, og at ridser mm. kan repareres... :gogo:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 1. okt 2017, 08:11

Var forbi hth i sidste uge, og der var ikke alverden der appellerede til min smag.

Så lige nu kigger jeg (på nettet) lidt på kvik og deres helt basic linje Milk. Jeg er ikke så meget til det der man skal gramse direkte på lågen eller skuffen, hver gang man skal åbne. Det meste i dag er grebsfrit og jeg har erfaret at det er lidt svært at finde noget der ikke er i højglanspoleret og som har greb.

Det er så et ret billigt køkken, så jeg skal lige ud og kigge på kvaliteten IRL. Og så kommer jeg i stedet til at bruge en del på at forny gulvet og en køkkenbordplade i massiv eg, som på den ene side er nok bliver over tre meter lang og som derfor ikke kan købes i et byggemarked. Så ud fra den betragtning er det fint at jeg er til at elementerne er helt basic hvide uden for meget lir.

Generelt kommer jeg til at gå lidt i stå i en periode. Det viste sig at jeg havde en utæt faldstammer (indmuret) i badeværelset. Den sidder op til køkkenet så den skal lige være ordnet først inden jeg tør begynde på det nye køkken (tænk om der pludselig skulle brækkes mere op af væggen ind mod køkkenet). Lige pt er badeværelset også sprættet op. :rulle: Eneste gode nyhed er at stuen nu er helt clean for tapet, så den kan jeg gå i gang med at spartle, filte og grundmale.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nyt køkken

Indlægaf Daine » 1. okt 2017, 09:19

Jeg har Milk lågerne fra Kvik, jeg er glad for dem :gogo: Jeg fik nyt køkken forrige sommer efter devisen: Det skulle ikke være højglanspoleret, der skulle være greb på lågerne, lågerne skulle være glatte/uden udsmykning og det skulle være billigt. Det passede Milk bedst til (der var så aldrig tvivl om, at det skulle være Kvik, fordi jeg kunne få familierabat).
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Nyt køkken

Indlægaf Mocca » 15. okt 2017, 10:24

Selvom jeg ikke er færdig, og bordpladerne først leveres i løbet af ugen, får du lige lidt før- og efter-billeder herfra:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Nyt køkken

Indlægaf Mocca » 15. okt 2017, 10:24

Nå, det blev efter og før, kan jeg se :)
0

Tilbage til "Bolig"