Magnetmaling - hvor mange lag ?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Magnetmaling - hvor mange lag ?

Indlægaf Pjeps » 18. jun 2017, 00:54

Jeg har en skabslåge som skal være en tavle, jeg tænker at male med magnetmaling, og derefter tavlelak. Hvor lag magnetmaling skal man smøre på, for at det bliver ordentligt magnetisk? Og kan man bruge tavlelak ovenpå?
0
:ninja:
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2913

Re: Magnetmaling - hvor mange lag ?

Indlægaf Neverkont » 18. jun 2017, 08:03

I min forrige lejlighed var der en træ-plade for enden af nogle køkkenelementer, godt 2 m høj vil jeg tro, den malede jeg med magnetmaling, og derefter tavlelak.
Pladen sad jo fast, så jeg ikke kunne lægge den ned, og magnetmalingen var noget værre l*rt at male med, det nærmest "drev" nedad, så jeg med penslen måtte "trække det op" igen.
Så hvis du vil male med magnetmaling bør du have emnet til at ligge vandret.

Jeg gav det kun ét lag, malingen var dyr, og jeg havde fået opfattelse af, at ét lag skulle være nok, og som sagt var det noget l*rt at arbejde med.

Magneteffekten var ikke noget at råbe hurra for, og det var kun meget små magneter der kunne sidde fast (de større var for tunge og faldt ned), og der skulle ikke være papir imellem.

Senere gjorde en god ven mig opmærksom på, at det havde været både bedre og nemmere, at købe et stykke tynd stål-plade hos en smed.

Prøv at kontakte en smed, og spørg hvad en tynd stål-plade i målet koster.
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Magnetmaling - hvor mange lag ?

Indlægaf Pjeps » 18. jun 2017, 10:50

Argh, nu har jeg jo allerede købt den, men det er kun en lille låge, jeg må se om jeg kan pille den af, og så kan jeg jo bare male mange lag.

Jeg forsøger mig , tak for svar :gogo:
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Magnetmaling - hvor mange lag ?

Indlægaf Pjeps » 18. jun 2017, 11:18

Nu har jeg malet første lag, det virker nu nemt nok at arbejde med, så må jeg jo bare male en 5-6 lag , kunne desværre ikke få lågen af, hængsler var malet fast.

Men malingen er god tyk og løber ikke, og jeg ruller den på med en en rulle beregnet til helt glatte overflader.
0
:ninja:
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2913

Re: Magnetmaling - hvor mange lag ?

Indlægaf Neverkont » 18. jun 2017, 15:57

Pjeps skrev:Nu har jeg malet første lag, det virker nu nemt nok at arbejde med, så må jeg jo bare male en 5-6 lag , kunne desværre ikke få lågen af, hængsler var malet fast.

Men malingen er god tyk og løber ikke, og jeg ruller den på med en en rulle beregnet til helt glatte overflader.



Det kan være de har lavet den bedre nu end dengang jeg købte det, for det er en del år siden, og det var meget nyt.

Held og lykke med det. :)
1
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Magnetmaling - hvor mange lag ?

Indlægaf Puffi » 18. jun 2017, 16:29

Vi har lige lavet det herhjemme, på et endestykke i køkkenet, dvs. sådan noget finer. Det fik 5 lag og det begyndte at løbe lidt ved det sidste lag, som om det var mættet. Jeg har så malet med et lag maling ovenpå og de gode magneter kan fint holde, men kun ca 2-3 stykker papir. Har nogle magneter, der knap nok kan holde sig selv på pladen :-D
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…

Tilbage til "Bolig"