Opbevaring af vintertøj

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2017, 10:45

Altså ikke jakker og frakker, der har vi et indbygget skab, jeg tænker mere på huer, halstørklæder, handsker og alt det der. Vi har en lille gang med ikke særlig meget vægplads pga af skabet og 4 døre, så det eneste bare område har vi frådset væk med et skoskab (der i øvrigt er proppet).
I den gamle lejlighed havde vi en lille kommode i gangen til de ting, men den er der ikke plads til, så indtil for nylig stod den i soveværelset og er nu blevet flyttet til stuen, hvor jeg gerne vil fylde den med andre ting.

Så hvad bruger I andre? Er der noget I kan anbefale? Helst noget der ikke fylder for meget.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Daine » 9. jun 2017, 10:55

Er det plads til at sætte en hylde op over en af dørene, hvor der så kan stå kurve? Det har jeg set flere steder, det er smart til små rum :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Flora » 9. jun 2017, 11:24

Jeg bruger mit kælderrum, hvor der heldigvis er masser af plads.

De steder jeg har boet, hvor der har været begrænset plads, har jeg brugt bedrollers. De kan klart anbefales, hvis I har plads under sengen eller sofaen :)
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2017, 18:04

Jeg har lige prøvet at tage billeder, men det gik ikke så godt, så jeg prøver at forklare så godt jeg kan.

Daine skrev:Er det plads til at sætte en hylde op over en af dørene, hvor der så kan stå kurve? Det har jeg set flere steder, det er smart til små rum :)

Der er 20 cm (jep, jeg har lige målt :P ) mellem toppen af dørkarmene og loftet, så det går ikke. Der er faktisk et stort stykke bart væg over radiatoren hvor der måske kunne være nogle hylder med kurve på, men hoveddøren åbnes op imod så det må ikke være for dybt. Det må jeg lige undersøge lidt nærmere.

Flora skrev:Jeg bruger mit kælderrum, hvor der heldigvis er masser af plads.

De steder jeg har boet, hvor der har været begrænset plads, har jeg brugt bedrollers. De kan klart anbefales, hvis I har plads under sengen eller sofaen :)

Hvor har du det så om vinteren når du bruger det ofte?
Vi havde bedrollere da vi boede i den gamle lejlighed, men jeg hadede dem som pesten, så de blev givet videre så snart de var tømt for tøj efter flytningen. :genert:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Daine » 9. jun 2017, 18:16

Jeg googlede lige "opbevaring til væg" - kan nogle af disse ideer bruges over radiatoren?

IMG_2981.JPG
IMG_2982.JPG
IMG_2983.JPG
IMG_2984.JPG
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Flora » 9. jun 2017, 18:28

Badesandalen skrev:
Flora skrev:Jeg bruger mit kælderrum, hvor der heldigvis er masser af plads.

De steder jeg har boet, hvor der har været begrænset plads, har jeg brugt bedrollers. De kan klart anbefales, hvis I har plads under sengen eller sofaen :)

Hvor har du det så om vinteren når du bruger det ofte?
Vi havde bedrollere da vi boede i den gamle lejlighed, men jeg hadede dem som pesten, så de blev givet videre så snart de var tømt for tøj efter flytningen. :genert:


Egentlig er det der ligger i kælderen mest tøj der ikke lige passer pt., men som jeg satser på kommer til det ( :genert:), så det var lidt noget vrøvl jeg fik skrevet :blush:. Men altså, har man et kælderrum kan man jo skifte mellem at vintertøjet ligger i kælderen, når sommertøjet ligger i lejligheden og omvendt, hvis ikke man har plads til det hele i lejligheden. Men det hjælper jo ikke hvis I ikke har et kælderrum :P

Jeg synes det var så smart med de bedrollers, men det er jo smag og behag. Har ikke lige andre forslag så :)
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2017, 18:41

Daine skrev:Jeg googlede lige "opbevaring til væg" - kan nogle af disse ideer bruges over radiatoren?

IMG_2981.JPG
IMG_2982.JPG
IMG_2983.JPG
IMG_2984.JPG

Det synes jeg ser ret godt ud, ja. Og ikke nær så rodet som jeg faktisk var nervøs for at det ville se ud.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2017, 18:42

Flora skrev:Egentlig er det der ligger i kælderen mest tøj der ikke lige passer pt., men som jeg satser på kommer til det ( :genert:), så det var lidt noget vrøvl jeg fik skrevet :blush:. Men altså, har man et kælderrum kan man jo skifte mellem at vintertøjet ligger i kælderen, når sommertøjet ligger i lejligheden og omvendt, hvis ikke man har plads til det hele i lejligheden. Men det hjælper jo ikke hvis I ikke har et kælderrum :P

Jeg synes det var så smart med de bedrollers, men det er jo smag og behag. Har ikke lige andre forslag så :)

Den første sætning lyder bekendt. :genert:
Det er en god pointe det med at når man har tøj fremme til den ene sæson har man det til den anden gemt væk, det er bare ikke noget jeg har praktiseret siden jeg boede sammen med min mor fordi jeg ikke har særlig meget tøj. Det er også smart med bedrollere, jeg synes bare de var irriterende, på trods af at jeg havde brug for dem. Eller måske fordi. :D
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2017, 18:46

Det var faktisk en rigtig god idé med flere kasser eller kurve, så tror jeg også at jeg får bedre overblik over det end hvis det hele ligger i blandet sammen i et par skuffer. Jeg har alt for mange handsker... :gruble:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Opbevaring af vintertøj

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2017, 18:58

Lisma skrev:Er det mest til sådan noget som halstørklæder og vanter og sådan? Det har jeg i en fletkurv fra Bloominville på gulvet, under entrébænken. Men det kræver så at man har gulvpladsen til det. Koziol har sådan nogle halvkupler til væggen, som er blevet ret populære på bl.a. børneværelser. De sælges i par. Men det er begrænset hvor meget der kan være i dem...

Jep. Den idé kan jeg også godt lide, men ja, det kræver lidt plads. Ej, det er så ikke lige mig, de der kupler. :genert:
0

Tilbage til "Bolig"