Vandskade

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Vandskade

Indlægaf Lucca » 22. maj 2017, 18:01

Jeg har fået en vandskade grundet et hul i taget i min lejebolig (via boligforening) Der har været en håndværker og lappe hullet og jeg venter på at den øverste vicevært kommer og ser skaden (Han har haft ferie og været sygemeldt) Så langt så godt.

Heldigvis er det kun i et værelse der er kommet fugtskade, men jeg tror der er kommet skimmelsvamp i træloftet og muligvis væggene fra vand/fugt der er løbet ned af dem. Viceværten snakkede noget om at der bare skulle males, men jeg synes umiddelbart det virker lidt som den "lette løsning"? Altså fugten eller skimmelsvampen skal vel fjernes på en måde, selvom hullet er blevet lappet, ellers er det vel bare en slags symptombehandling? :genert:

Han har dog ikke set skaden, så måske skal der gøres andet, men hvad kan jeg forvente der kommer til at ske? Bare så jeg er forberedt hvis han prøver at spise mig af med noget. Jeg vil jo nødigt ende med selv at skulle betale for vandskaden pga. misligholdelse.

Jeg synes ikke jeg oplever noget i forbindelse med skaden, medmindre jeg er i rummet. Så får jeg lidt åndenød, hovedpine og derudover lugter der jordslået.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Vandskade

Indlægaf Lucca » 22. maj 2017, 18:03

Det er vist ikke så tydeligt at se hvordan fugten har løbet ned af væggene i hjørnet og sat skjolder.
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Vandskade

Indlægaf limitededition » 23. maj 2017, 05:28

Det der går ikke væk af at blive malet over! Hvis du får åndenød af at være derinde har det sat sig mere end bare lige.
Jeg har boet i skimmelsvamp, og jeg var syg konstant i den periode jeg boede der. Har udviklet allergi siden. Så jeg ville flytte hvis de ikke fikser det
1
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Vandskade

Indlægaf Flix » 23. maj 2017, 05:43

Vi har haft vandskade i vores hus for nyligt - 2 gange faktisk, og begge gange har der været fuld gang i affugtere i flere uger, før det var tørt nok til at der kunne lægges nyt loft og vægbeklædning + maling. For loftet måtte rives ned for at det kunne tørres ordentligt, og der blev behandlet mod skimmelsvamp, selvom der ikke var noget at se.
Du må for alt i verden ikke lade dem nøjes med at male. Jeg ville bede dem få en forsikringsmand ud og vurdere.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Vandskade

Indlægaf IrmaPigen » 24. maj 2017, 04:37

limitededition skrev:Det der går ikke væk af at blive malet over! Hvis du får åndenød af at være derinde har det sat sig mere end bare lige.
Jeg har boet i skimmelsvamp, og jeg var syg konstant i den periode jeg boede der. Har udviklet allergi siden. Så jeg ville flytte hvis de ikke fikser det


Meget enig.

Har været igennem samme tur.
0

Tilbage til "Bolig"