Når boligforeningen renoverer

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Når boligforeningen renoverer

Indlægaf paint » 2. maj 2017, 21:42

Der findes uoriginale Velux-gardiner. Der skal lige tilføjes, at jeg ikke har erfaringer med stedet, jeg linker til. Men de ser ud til at være en del billigere end de originale.

https://www.ovenlys-gardiner.dk/katalog ... legardiner
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Når boligforeningen renoverer

Indlægaf icelady » 2. maj 2017, 21:48

Neverkont skrev:
Delfin skrev:Man har forresten altid lov at stille forslag til beboermødet. Det kan være alt muligt, ting til legeplads, borde, bænke, grilll, ændringer i husorden osv osv. Vinduer er også på et eller andet tidspunkt blevet foreslået og vedtaget. Der holdes beboermøder to gange årligt, og de er på trapperne her i foråret, så måske skal du skynde dig at stille det som forslag, så demokratiet kan tale.


Mange steder (de fleste?) holdes der kun ét årligt afdelingsmøde, og det er budgetmødet, som holdes i efteråret.


Her i byen (Randers) har de fleste almene boligforeninger afdelingsmøder, hvor man kan sende forslag ind. (og størstedelen ligger i foråret.)



Om det er det samme i private ved jeg dog ikke. Men som beboer har man vel altid mulighed for at komme med forslag.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Når boligforeningen renoverer

Indlægaf Lykke » 3. maj 2017, 04:44

Delfin skrev:Man har forresten altid lov at stille forslag til beboermødet. Det kan være alt muligt, ting til legeplads, borde, bænke, grilll, ændringer i husorden osv osv. Vinduer er også på et eller andet tidspunkt blevet foreslået og vedtaget. Der holdes beboermøder to gange årligt, og de er på trapperne her i foråret, så måske skal du skynde dig at stille det som forslag, så demokratiet kan tale.


Ja det er planen at deltage.
Men boligforeningen har lovet en som også bor her, at man kan afdrage over huslejen - det der tilbud de indhenter fra Velux.
1
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Når boligforeningen renoverer

Indlægaf Lykke » 3. maj 2017, 04:45

Ja jeg tror også kun der er et møde om året - september. Så.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Når boligforeningen renoverer

Indlægaf Delfin » 3. maj 2017, 07:10

Neverkont skrev:
Delfin skrev:Man har forresten altid lov at stille forslag til beboermødet. Det kan være alt muligt, ting til legeplads, borde, bænke, grilll, ændringer i husorden osv osv. Vinduer er også på et eller andet tidspunkt blevet foreslået og vedtaget. Der holdes beboermøder to gange årligt, og de er på trapperne her i foråret, så måske skal du skynde dig at stille det som forslag, så demokratiet kan tale.


Mange steder (de fleste?) holdes der kun ét årligt afdelingsmøde, og det er budgetmødet, som holdes i efteråret.


Ja du har ret. Jeg huskede forkert i farten, fordi vi har haft nogle ekstraordinære møder de sidste par år
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Når boligforeningen renoverer

Indlægaf Neverkont » 3. maj 2017, 21:08

icelady skrev:
Neverkont skrev:
Delfin skrev:Man har forresten altid lov at stille forslag til beboermødet. Det kan være alt muligt, ting til legeplads, borde, bænke, grilll, ændringer i husorden osv osv. Vinduer er også på et eller andet tidspunkt blevet foreslået og vedtaget. Der holdes beboermøder to gange årligt, og de er på trapperne her i foråret, så måske skal du skynde dig at stille det som forslag, så demokratiet kan tale.


Mange steder (de fleste?) holdes der kun ét årligt afdelingsmøde, og det er budgetmødet, som holdes i efteråret.


Her i byen (Randers) har de fleste almene boligforeninger afdelingsmøder, hvor man kan sende forslag ind. (og størstedelen ligger i foråret.)



Om det er det samme i private ved jeg dog ikke. Men som beboer har man vel altid mulighed for at komme med forslag.


Jeg er blevet opmærksom på, at man nogle steder holder kombineret regnskabs- og budgetmøde i foråret, men min pointe var, at man de fleste steder kun holder ét ordinært afdelingsmøde om året.

Der hvor jeg boede før holdt man budgetmøde i efteråret, men her hvor jeg bor nu holder man regnskabsmøde i foråret og budgetmøde i foråret.

Så vidt jeg ved gælder reglerne om beboerdemokrati kun i almennyttige boligselskaber, og altså ikke i privat udlejning.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=183636
0

Tilbage til "Bolig"