erfaringer med udarbejdelse af skøde for byggegrund?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

erfaringer med udarbejdelse af skøde for byggegrund?

Indlægaf Teni » 6. apr 2017, 13:45

min mand og jeg har lige underskrevet en købsaftale for en byggegrund, og der skal nu udarbejdes et skøde.
Vi overvejer stærk at gøre det selv for at spare advokatomkostningerne. Vi hører at det ikke skulle være så besværligt, og jeg har fundet instrukser til det på nettet.
Har nogen af jer erfaringer med selv at lave et skøde og måske et godt råd?
Er det til at gå til? :gruble:
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: erfaringer med udarbejdelse af skøde for byggegrund?

Indlægaf didas » 6. apr 2017, 14:06

Teni skrev:min mand og jeg har lige underskrevet en købsaftale for en byggegrund, og der skal nu udarbejdes et skøde.
Vi overvejer stærk at gøre det selv for at spare advokatomkostningerne. Vi hører at det ikke skulle være så besværligt, og jeg har fundet instrukser til det på nettet.
Har nogen af jer erfaringer med selv at lave et skøde og måske et godt råd?
Er det til at gå til? :gruble:


Det er meget lige til at lave et skøde. Der skal navn og cpr-nr. på køber og sælger, oplysning om overtagelsesdag og evt. købsaftaledato, købesum, hvilke hæftelser/servitutter skødet skal respektere og så er det sådan set det.

Men er grunden handlet uden om en mægler? Advokatomkostningerne dækker jo som regel hele berigtigelsen af handlen. Der er lidt mere i en bolighandel end bare skødeskrivning, det er faktisk det mindste af det nærmest :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: erfaringer med udarbejdelse af skøde for byggegrund?

Indlægaf Teni » 6. apr 2017, 21:50

Nej vi har ikke haft en advokat på ift selve købet. Det har ikke været nødvendigt. Vi mangler bare at lavet et skøde og så få der tinglyst selvfølgelig
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: erfaringer med udarbejdelse af skøde for byggegrund?

Indlægaf IrmaPigen » 7. apr 2017, 04:28

Rent tinglysningsmæssigt er den faste ejendom matriklen, så det er ikke så forbandet anerledes end at lyse skøde på et "huskøb".

Jeg kender dog en der arbejder ved Tinglysningsretten og jeg ved at de på deres hotline er udfordret af privatister, der går i gang med at tinglyse og som reelt ikke kan finde ud af det. Just saying. Det er som Didas skriver ikke svært - hvis man altså ved hvad det handler om.

Et alternativ kunne være at få en kvalificeret ejendomsmægler til at lyse skødet for jer. I kan jo i hvert fald undersøge prisen.
0

Tilbage til "Bolig"