Hen over sofaen

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Hen over sofaen

Indlægaf Sangius » 6. apr 2017, 13:15

Hvad har I over sofaen?

Jeg er nogen gange en total hat til indretning. Vi har en stor, hvid væg henover vores sofa. Og jeg aner ikke, hvad der skal være der. Lige nu har vi tre malerier hængende, og det ser ikke pænt ud.

Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig lidt mere hyldeplads, og måske et langt aflangt billede fra vores bryllup - men jeg kan ikke finde ud af, hvilke hylder dette ville fungere med? Jeg har det med at få en ide, og når jeg så udlever den, så er det bare slet ikke pænt :/

Min mand er virkelig ikke til nogen hjælp, han lever fint op til kønsstereotypen her - det er desværre mig, som ikke gør det :D

Help? Indret min stue!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2017, 13:28

Sangius skrev:Hvad har I over sofaen?

Jeg er nogen gange en total hat til indretning. Vi har en stor, hvid væg henover vores sofa. Og jeg aner ikke, hvad der skal være der. Lige nu har vi tre malerier hængende, og det ser ikke pænt ud.

Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig lidt mere hyldeplads, og måske et langt aflangt billede fra vores bryllup - men jeg kan ikke finde ud af, hvilke hylder dette ville fungere med? Jeg har det med at få en ide, og når jeg så udlever den, så er det bare slet ikke pænt :/

Min mand er virkelig ikke til nogen hjælp, han lever fint op til kønsstereotypen her - det er desværre mig, som ikke gør det :D

Help? Indret min stue!


ha ha ha, da jeg læste overskriften troede jeg tråden handlede om noget helt helt andet :slem: :lol:

Men for at svare, så har vi sådan nogle kassehylder, hvor man sætter farvet baggrund ind i, og så kan man selv lave et "mønster" med at vende og dreje og forskylde ophængningen på væggen.

Lidt ala dette

Billede
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Flora » 6. apr 2017, 13:40

Jeg har et maleri hængende over min sofa og synes det fungerer fint. Men hvis du gerne vil have hylder, tænker jeg du enten kunne hænge smalle billedhylder op eller lidt bredere hylder med skjult beslag, eventuelt i samme farve som væggen. Så er der hyldeplads, uden at det tager for meget opmærksomhed :)

Billedhylder: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/decoration/16305/

Hylder m. skjult beslag: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90282180/
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Aspargsen » 6. apr 2017, 13:48

Sangius skrev:Min mand er virkelig ikke til nogen hjælp, han lever fint op til kønsstereotypen her - det er desværre mig, som ikke gør det :D


jeg lever også fint op til kønsstereotypen :genert:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Sangius » 6. apr 2017, 14:03

Tak for ideerne :D

Væggen er i nok omring 4 meter, og de malerier vi har er lidt smalle. Så det sker meget bart ud, når der hænger et enkelt maleri i midten.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Ficus » 6. apr 2017, 14:19

Vi har ikke hylder over, mest fordi jeg hurtigt synes det bliver lidt tungt. Nok fordi jeg rigtig godt kan lide keramik og ville nok have en tendens til at fylde en hylde med det :genert:

Vi har 4 plakater og 2 rammer med hjemmelavede ting. Det der går igen er farverne, så det har lidt sammenhæng, og at alle har sorte rammer. Ellers er de ret forskellige i stilen. Fra denne https://www.lirumlarumleg.dk/collection ... 32-x-45-cm til et akvarelbillede i grå toner der ligner et bjerglandskab.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Annione » 6. apr 2017, 17:14

wallstickers detaljeret og almindelig verdenskort-p.jpg



Vi elsker at rejse, så vi burde sætte røde nåle, hvor vi har været. Nu er den sticker bare sat op på jordens hårdeste væg, hvor en knappenål ikke har en chance - så nu er den bare helt enkel.
Jeg elsker dem. Omend vi var ved at blive skilt, da den skulle sættes op :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hen over sofaen

Indlægaf godtnavn » 6. apr 2017, 18:14

Annione skrev:
wallstickers detaljeret og almindelig verdenskort-p.jpg



Vi elsker at rejse, så vi burde sætte røde nåle, hvor vi har været. Nu er den sticker bare sat op på jordens hårdeste væg, hvor en knappenål ikke har en chance - så nu er den bare helt enkel.
Jeg elsker dem. Omend vi var ved at blive skilt, da den skulle sættes op :-D


I kunne sætte små runde klistermærker på? Men den er fed uanset! Havde jeg flade vægge ville jeg også have den!
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hen over sofaen

Indlægaf Knirkemis » 10. apr 2017, 17:56

Jeg har denne Kvium plakat i en sort ramme, med hvid passepartout.
Med hensyn til hylder, synes jeg også, at det bliver lidt tungt over en sofa. Men IKEA har nogle fine billedhylder, som man kan sætte billeder og små ting på, hvilket giver god mulighed for at variere. Jeg har et Warhol-billede og 3 mini kaktusser på en anden væg.

Edit. Forkert rækkefølge af billeder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Bolig"