Kan jeg se, hvem der betaler strømmen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Kan jeg se, hvem der betaler strømmen?

Indlægaf MyIdea » 29. mar 2017, 09:13

Jeg bor til leje på 1. sal i et gammelt hus, hvor vi er to lejere. Der er seperatere eltavler (som dog begge befinder sig i min lejlighed), og vi har fælles kælder med hver vores vaskemaskine.
Jeg har haft mistanke om, at vaskemaskinerne kører over min strøm, for hvis strømmer går i min lejlighed, stopper vaskemaskinerne også. Det har ikke gjort mig noget, for min underbo vasker kun et par gange i ugen og selvfølgelig skal der vaskes tøj, men min sidste strømregning var pludselig steget, så nu skal jeg betale 400 kr mere i kvartalet. Min underbo har et kælderrum, som normalt er lukket, men en dag stod døren åben, og der er altså flyttet en kummefryser af ældre dato (at dømme på udseendet) ind. Og den gider jeg egentlig ikke betale for.
Så hvor skal jeg henvende mig? Jeg har absolut ikke forstand på el og forbrug osv. Burde min udlejer vide det? Eller kan jeg ringe til elselskabet?

Det skal lige nævnes, at jeg et ekstremt konfliktsky, når det kommer til min underbo, der er en meget emsig dame :genert:
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Kan jeg se, hvem der betaler strømmen?

Indlægaf Money_man » 29. mar 2017, 09:46

Tá på weekend og sluk for din hovedafbryder inden du smutter. Sørg for at fjerne det du har i dit køleskab og fryser og se så om hendes vare er optøet når du kommer hjem
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Kan jeg se, hvem der betaler strømmen?

Indlægaf musling » 29. mar 2017, 13:12

Du skal ha' fat i din udlejer. Elselskabet kan desværre ikke hjælpe dig. :)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kan jeg se, hvem der betaler strømmen?

Indlægaf avdotja » 29. mar 2017, 19:22

Money_man skrev:Tá på weekend og sluk for din hovedafbryder inden du smutter. Sørg for at fjerne det du har i dit køleskab og fryser og se så om hendes vare er optøet når du kommer hjem

Det ville jeg så synes var ret svinsk når nu TS har en formodning om at strømmen stammer fra hende lejlighed af. Når TS ikke aner hvor strømmen i kælderen kommer fra, gør underboen nok heller ikke, så det at hun har sat en fryser op må formodes at være sket i god tro (hvis jeg skulle have en stor ekstra fryser op, placerede jeg den også gerne i kælderen hvis der var let adgang).

@TS: Jeg ville også kontakte udlejeren.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan jeg se, hvem der betaler strømmen?

Indlægaf kidkomb » 29. mar 2017, 19:57

Hvis du kommer ned i kælderen igen, mens døren til kummefryseren er åben, så åben låget og tjek at lyset i den virker. Hvis det gør det, så gå op og sluk for din strøm og gå ned og tjek fryseren igen :D
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"