Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Indlægaf RavenClaw » 27. mar 2017, 12:24

Vi er et par beboere på mit kollegie, der mistænker, at der er noget galt med vores varmemålere, så vi har bedt om, at der kommer en tekniker og kigger på dem. Vores udlejer har i dag skrevet, at hvis der ikke bliver fundet fejl på målerne, så bliver vi selv faktureret for besøget, ellers betaler de.

Må de overhovedet det?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Indlægaf Daine » 27. mar 2017, 12:27

Mit gæt (som kun er et gæt) er ja, hvis I har bestilt teknikerne udenom boligselskabet. Hvorfor gik I ikke igennem dem i første omgang? Eller har I forsøgt det?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Indlægaf RavenClaw » 27. mar 2017, 12:30

Daine skrev:Mit gæt (som kun er et gæt) er ja, hvis I har bestilt teknikerne udenom boligselskabet. Hvorfor gik I ikke igennem dem i første omgang? Eller har I forsøgt det?


Det er igennem udlejer, de er bestilt.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Indlægaf Daine » 27. mar 2017, 12:33

RavenClaw skrev:
Daine skrev:Mit gæt (som kun er et gæt) er ja, hvis I har bestilt teknikerne udenom boligselskabet. Hvorfor gik I ikke igennem dem i første omgang? Eller har I forsøgt det?


Det er igennem udlejer, de er bestilt.

Så melder jeg pas. I den boligforening jeg var i, skulle vi ikke selv betale for evt teknikerbesøg, men der var også en vedligelseskonto der dækkede det (så et eller andet sted betalte vi jo selv, men du ved nok hvad jeg mener :) ).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Indlægaf didaa » 27. mar 2017, 18:01

Den udgift er udlejers, også selvom der ikke findes nogen fejl. Som lejer skal man dog være påpasselig med at foreslå hvordan et problem løses, da nogen udlejere så mener at lejer selv har bedt om det. Derfor skal man altid som lejer blot skriftligt konstatere overfor udlejer at der er mistanke om et problem, hvorefter det er udlejers opgave at se på hvordan det udbedres.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Må udlejer opkræve betaling for teknikerbesøg?

Indlægaf Forhedehulehelvede » 27. mar 2017, 19:41

didaa skrev:Den udgift er udlejers, også selvom der ikke findes nogen fejl. Som lejer skal man dog være påpasselig med at foreslå hvordan et problem løses, da nogen udlejere så mener at lejer selv har bedt om det. Derfor skal man altid som lejer blot skriftligt konstatere overfor udlejer at der er mistanke om et problem, hvorefter det er udlejers opgave at se på hvordan det udbedres.


Den hæfter jeg også mest ved.
0

Tilbage til "Bolig"