Oplandet til Århus - gode områder

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2017, 10:25

Ja, hvilke områder, hvor det er til at betale for et hus, er gode at bo i? Jeg har selv boet i Hørning og skal under ingen omstændigheder der tilbage. Men ellers ville syd for byen være optimalt, da vi arbejder i hhv. Aarhus og Horsens.

Jeg tænker selv et sted som Tranbjerg, men er aldrig selv kommet der, så jeg aner ikke rigtig noget om området. Solbjerg ligger jo også fint, men jeg har af en eller anden grund indtrykket af, at det er dødens pølse at bo der.

Erfaringer modtages gerne!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf bluetof1 » 22. mar 2017, 11:07

Mi55y skrev:Ja, hvilke områder, hvor det er til at betale for et hus, er gode at bo i? Jeg har selv boet i Hørning og skal under ingen omstændigheder der tilbage. Men ellers ville syd for byen være optimalt, da vi arbejder i hhv. Aarhus og Horsens.

Jeg tænker selv et sted som Tranbjerg, men er aldrig selv kommet der, så jeg aner ikke rigtig noget om området. Solbjerg ligger jo også fint, men jeg har af en eller anden grund indtrykket af, at det er dødens pølse at bo der.

Erfaringer modtages gerne!


I forhold til Horsens så kunne nord eller vest for Århus måske også gå hvis det er tæt på motorvejen?

Jeg har indgående kendskab til Søften og der findes huse, der er til at betale og både skole og daginstitutioner har et godt ry. Hinnerup er dyrere og længere fra motorvejen og min personlige erfaring med skolerne i byen er, at de ikke er gode. Mine erfaringer er gamle, så der kan være sket meget siden da.
Sabro ligger vest for Århus og tæt på motorvejen. Husene er også til at komme i nærheden af for penge her hvis man kigger sig for. Byen som sådan er dog ikke noget at råbe hurra for. Skoler og daginstitutioner ved jeg ikke noget om ud over hvad bekendte har fortalt og de virker til at være tilfredse.

Og altså, ellers er der jo Horsens... jeg arbejder fra tid til anden i Højbjerg og bor i Horsens nord. Selv i myldretiden kan jeg køre til Århus på 45 minutter.
Det nordlige Horsens er ikke ligefrem kendt for at være billigt, men hvis man kigger sig lidt for så kan man altså godt finde gode huse for penge, der er til at betale. Min nabos er f.eks. til salg... *wink wink, notch notch* :slem:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2017, 11:34

bluetof1 skrev:
I forhold til Horsens så kunne nord eller vest for Århus måske også gå hvis det er tæt på motorvejen?

Jeg har indgående kendskab til Søften og der findes huse, der er til at betale og både skole og daginstitutioner har et godt ry. Hinnerup er dyrere og længere fra motorvejen og min personlige erfaring med skolerne i byen er, at de ikke er gode. Mine erfaringer er gamle, så der kan være sket meget siden da.
Sabro ligger vest for Århus og tæt på motorvejen. Husene er også til at komme i nærheden af for penge her hvis man kigger sig for. Byen som sådan er dog ikke noget at råbe hurra for. Skoler og daginstitutioner ved jeg ikke noget om ud over hvad bekendte har fortalt og de virker til at være tilfredse.

Og altså, ellers er der jo Horsens... jeg arbejder fra tid til anden i Højbjerg og bor i Horsens nord. Selv i myldretiden kan jeg køre til Århus på 45 minutter.
Det nordlige Horsens er ikke ligefrem kendt for at være billigt, men hvis man kigger sig lidt for så kan man altså godt finde gode huse for penge, der er til at betale. Min nabos er f.eks. til salg... *wink wink, notch notch* :slem:


Min søster bor i Søften, som jeg også har et godt indtryk af. Ligeså med Lystrup. Så det er bestemt også et område at holde øje med. Men kæresten er ikke ovenud begejstret for at bruge 40-45 min. på transport hver vej, så syd for byen er nok en prioritet hos ham. Jeg synes jo ellers personligt at nord for Århus er noget mere spændende end syd for.

Sabro tænker jeg kun på som en gennemfartsby, den virker nemlig ret kedelig.

Jeg er ikke så glad for at komme hele vejen til Horsens - svigerfar bor der og han er typen, som ville komme rendende konstant! Selvom det selvfølgelig ville være praktisk at have nogen lige ved siden af, når man får lyst til et slag brætspil. :D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Frk._Strawberry » 22. mar 2017, 11:37

Hvad med Stilling?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2017, 11:53

Frk._Strawberry skrev:Hvad med Stilling?


Stilling er også en mulighed, dog lidt for tæt på Hørning efter min smag :genert:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf bluetof1 » 22. mar 2017, 12:28

Mi55y skrev:
bluetof1 skrev:
I forhold til Horsens så kunne nord eller vest for Århus måske også gå hvis det er tæt på motorvejen?

Jeg har indgående kendskab til Søften og der findes huse, der er til at betale og både skole og daginstitutioner har et godt ry. Hinnerup er dyrere og længere fra motorvejen og min personlige erfaring med skolerne i byen er, at de ikke er gode. Mine erfaringer er gamle, så der kan være sket meget siden da.
Sabro ligger vest for Århus og tæt på motorvejen. Husene er også til at komme i nærheden af for penge her hvis man kigger sig for. Byen som sådan er dog ikke noget at råbe hurra for. Skoler og daginstitutioner ved jeg ikke noget om ud over hvad bekendte har fortalt og de virker til at være tilfredse.

Og altså, ellers er der jo Horsens... jeg arbejder fra tid til anden i Højbjerg og bor i Horsens nord. Selv i myldretiden kan jeg køre til Århus på 45 minutter.
Det nordlige Horsens er ikke ligefrem kendt for at være billigt, men hvis man kigger sig lidt for så kan man altså godt finde gode huse for penge, der er til at betale. Min nabos er f.eks. til salg... *wink wink, notch notch* :slem:


Min søster bor i Søften, som jeg også har et godt indtryk af. Ligeså med Lystrup. Så det er bestemt også et område at holde øje med. Men kæresten er ikke ovenud begejstret for at bruge 40-45 min. på transport hver vej, så syd for byen er nok en prioritet hos ham. Jeg synes jo ellers personligt at nord for Århus er noget mere spændende end syd for.

Sabro tænker jeg kun på som en gennemfartsby, den virker nemlig ret kedelig.

Jeg er ikke så glad for at komme hele vejen til Horsens - svigerfar bor der og han er typen, som ville komme rendende konstant! Selvom det selvfølgelig ville være praktisk at have nogen lige ved siden af, når man får lyst til et slag brætspil. :D


Ansæt svigerfar som havemand :lol:
Eller gør som jeg gjorde da min svigerfar blev ved med at komme rendende: luk op kun i ført en dyne :slem: Nu ringer han i forvejen :-D
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf lulu-p » 22. mar 2017, 13:24

Skanderborg eller Odder?

Selv ville jeg flytte til Skødstrup, men det er selvfølgelig nord for byen.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2017, 13:26

lulu-p skrev:Skanderborg eller Odder?

Selv ville jeg flytte til Skødstrup, men det er selvfølgelig nord for byen.


Odder er lidt langt ude, synes jeg. Mit indtryk af Skanderborg er, at husene der også er ret dyre? Kan være jeg tager fejl.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf lulu-p » 22. mar 2017, 13:32

Mi55y skrev:
lulu-p skrev:Skanderborg eller Odder?

Selv ville jeg flytte til Skødstrup, men det er selvfølgelig nord for byen.


Odder er lidt langt ude, synes jeg. Mit indtryk af Skanderborg er, at husene der også er ret dyre? Kan være jeg tager fejl.


Skanderborg er ikke billig, men oplandet til Aarhus er generelt ikke billigt. Det er nok billigst at bevæge sig vest på i oplandet. Sabro, Harlev, Galten. Jeg kender flere som er glade for at bo i Solbjerg.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Pildskadde
Indlæg: 24
Tilmeldt: 1. nov 2015, 07:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 33

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Pildskadde » 22. mar 2017, 14:36

Beder kunne også være et bud? Der er bus direkte til Århus, forskellige indkøbsmuligheder og tæt på vandet? Ift. Tranbjerg så kender jeg flere, der er flyttet derud, efter de har fået børn, og de er alle glade for det :-)
1
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Queen Molly » 22. mar 2017, 16:31

Sabro, Solbjerg og Beder/Malling er virkelig dødens pølse. :D
Tranbjerg kender jeg flere der er glade for.
Jeg kender også nogle der er glade for Sabro men de elsker landsby stemningen.
Nogle områder i Viby er også til at betale hvis du ikke kommer for tæt på Fredensvang rosenvang området.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf vibbsen » 22. mar 2017, 21:08

Mi55y skrev:
Frk._Strawberry skrev:Hvad med Stilling?


Stilling er også en mulighed, dog lidt for tæt på Hørning efter min smag :genert:


Stilling er bare SÅ meget federe end Hørning.....Siger hende der er vokset op i Stilling...Vi hører næsten til Skanderborg hvor Hørning næsten hører til..øhhhh....Ingenting...Jo, måske Kolt...(Eller som jeg siger Ingenting)

Jeg synes egentlig at Skanderborg er en ret fed by. Og der er vildt gode tilkørselsmuligheder. Alternativt så er der f.eks. Ry som egentlig også er OK. Eller måske Odder, som jeg synes er en rigtig fed by.

Glem Virring, Solbjerg og Mesing og Fruering. Det er landsbyer hvor der ikke længere er særlig meget nærmiljø
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Barbara77
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. maj 2016, 08:30
Kort karma: 0
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 84

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Barbara77 » 23. mar 2017, 07:31

Min lille familie er tilflyttere fra Århus nord, har nu boet i Tranbjerg i 10 år, og er rigtig glade for det. Der er er et godt nærmiljø og sammenhold, og jeg synes, at folk er gode til, at hjælpe hinanden og støtte op om gode initiativer i byen. Der er skoler, institutioner, træningsfaciliteter og masser af indkøbsmuligheder. Gode busforbindelser pt og letbane på vej.
Om det er decideret billigt at købe her ved jeg ikke. Vi gav knap 2,2 millioner for et rækkehus på 98 m2 for 10 år siden (nybygget kvarter.)

Men du skal være så velkommen :D
Senest rettet af Barbara77 23. mar 2017, 07:52, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2017, 07:48

Barbara77 skrev:Min lille familie er tilflyttere fra Århus nord, har nu boet i Tranbjerg i 10 år, og er rigtig glade for det. Der er er et godt nærmiljø og sammenhold, og jeg synes, at folk er gode til, at hjælpe hinanden og støtte op om gode initiativer i byen. Der er skoler, institutioner, træningsfaciliteter og masser af indkøbsmuligheder. Gode busforbindelser pt og letbane på vej.
Om det er decideret billigt at købe her ved jeg ikke. Vi gav knap 2,2 millioner for et rækkehus på 98 km2 for 10 år siden (nybygget kvarter.)

Men du skal være så velkommen :D


Dejligt at høre! Jeg bor i Åbyhøj, hvor du ikke kommer under 2 mil. for det værste gamle faldefærdige skrammel, så stort set alt er billigere! :D

Tænker at vi nødigt vil over 2,5 mio. og selvfølgelig meget gerne billigere.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Njord » 23. mar 2017, 07:50

Hvad er det du/i vil?
Er det et stille parcelhus kvartet, er det nyt eller gammelt?
Er det total indflytnings klart eller er det OK der skal arbejdes med huset... Er det på landet, eller centralt i midtbyen...
Parcelhus, rækkehus, byhus eller??

Hvad er det for "by" i efterlyser, er det blot et sted med skole og handels mulighed, eller skal det være mere invcl cafe, special butikker osv....

Jeg tænker det kan give lidt mere et vink om hvad der kan være en mulighed...

Personligt vil jeg da overveje en del om de fremtidige job muligheder og hvilken aktions radius man får fra en ny bopæl....
Og med det i tanke vil Skanderborg området eller Horsens klart være muligheder. Her kan man komme mod job områder mod både nord/syd/øst og vest... Det potentielle opland bliver stort...
Begge steder ligger tæt på motorvejs nettet og de muligheder det giver.

MVH Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....

Tilbage til "Bolig"