Oplandet til Århus - gode områder

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2017, 08:00

Njord skrev:Hvad er det du/i vil?
Er det et stille parcelhus kvartet, er det nyt eller gammelt?
Er det total indflytnings klart eller er det OK der skal arbejdes med huset... Er det på landet, eller centralt i midtbyen...
Parcelhus, rækkehus, byhus eller??

Hvad er det for "by" i efterlyser, er det blot et sted med skole og handels mulighed, eller skal det være mere invcl cafe, special butikker osv....

Jeg tænker det kan give lidt mere et vink om hvad der kan være en mulighed...

Personligt vil jeg da overveje en del om de fremtidige job muligheder og hvilken aktions radius man får fra en ny bopæl....
Og med det i tanke vil Skanderborg området eller Horsens klart være muligheder. Her kan man komme mod job områder mod både nord/syd/øst og vest... Det potentielle opland bliver stort...
Begge steder ligger tæt på motorvejs nettet og de muligheder det giver.

MVH Njord


By skal være skole og indkøbsmuligheder og gerne gode forbindelser med offentlig transport. Cafe, restaurant og alt det andet hejs bruger vi ikke så ofte, så det behøver ikke være i nærområdet. Men vi vil meget nødig for langt væk fra Århus, da vi har en stor omgangskreds her (+ min familie). Min kæreste dyrker også sport i en forening i Århus, som er DK's eneste, hvor han også sidder i bestyrelse og marketingsudvalg. Vi har dog begge bil og er ikke blege for at køre en halv times tid for at være sociale.

Mht. jobmuligheder, så sidder vi begge i lederstillinger i gode jobs, som vi er glade for, så andre jobmuligheder er ikke inde i vores overvejelser.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Njord » 23. mar 2017, 08:48

Dejligt med lidt klarhed over hvad jeres prioriteter er.

Når Århus er jeres centrum for ønskerne tror jeg i skal prøve at sætte en ring omkring byen for at se hvor langt i rækker ud..
Samtidigt skal i lave en radius fra Horsens jobbet med den tid der accepteres til transporten herfra...

Med disse oplysninger er der så en fællesmængde der kan vurderes på....

Men de 2,5 mill som max vil helt klart også indskrænke mulighederne...
Og her er der så spørgsmålene til hus størrelse, hus type osv kommer ind i billedet.....
Så de er også vigtige, og ikke mindst om der ud over 2,5 mill vil være plads og lyst til at skulle renovere yderligere, eller om det er for et tiptop indflytnings klart projekt...
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2017, 08:53

Njord skrev:Dejligt med lidt klarhed over hvad jeres prioriteter er.

Når Århus er jeres centrum for ønskerne tror jeg i skal prøve at sætte en ring omkring byen for at se hvor langt i rækker ud..
Samtidigt skal i lave en radius fra Horsens jobbet med den tid der accepteres til transporten herfra...

Med disse oplysninger er der så en fællesmængde der kan vurderes på....

Men de 2,5 mill som max vil helt klart også indskrænke mulighederne...
Og her er der så spørgsmålene til hus størrelse, hus type osv kommer ind i billedet.....
Så de er også vigtige, og ikke mindst om der ud over 2,5 mill vil være plads og lyst til at skulle renovere yderligere, eller om det er for et tiptop indflytnings klart projekt...


Nu er vi jo stadig kun på idestadiet og leder blot efter områder at kigge i. Men det er dog klart, at vi ikke vil under de 100 kvm. og 3 soveværelser, som vi har nu. Gerne 1-plan. Længere er vi vist ikke kommet. Jeg har fundet nogle meget fine villaer og rækkehuse i Tranbjerg, Lystrup og Søften til max. 2,5 mio., så helt umuligt virker det ikke.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Njord » 23. mar 2017, 09:30

Priserne er helt klart afhængige af hvilke krav man har til størrelse og om man vil ud i mindre byer eller det skal være større byer.

Men jeg vil da nok ikke kunne under 140 kvm med krav om 3 soveværelser, hvis det er mig der skal vælge....
Og husk på at man i hus/rækkehus oftere har behov for baggang osv end i en lejlighed.
Også gerne to bad, eller et bad + et toilet.... Og det trækker jo både på kvm og på pris :-)

Husk også på at nok er en nyere bolig dyrere i investering, men oftest er energi forbruget tilsvarende lavere, det samme gælder for vedligeholdelses omkostninger, så man reelt er i stand til at financierer et højere lån i et nyt hus end et ældre....

For 15 - 16 år siden regnede jeg på nyt kontra brugt, jeg kiggede på et 10 års budget med de ombygninger / forbedringer jeg forudså ville være relevante i perioden... Og det var klart at der reelt ikke var økonomi i et ældre hus, hvis man regnede det hele med.... OK, jeg ved godt at man kan udskyde ønsker til ombyg, renovering osv, mens man ikek lige forlænger kreditforenings lån når man måske får behov for et pusterum i økonomien...

MVH Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Njord » 23. mar 2017, 09:33

I øvrigt mener jeg Søften og Lystrup er ret nordligt med ønsket om kort tid til Horsens.....
I de næste mange år er det vist ikke realistisk at forvente 3 spor på motorvejen... og de 2 nuværende sander ofte til.....

Jeg har selv kørt Vejle - Ry i en del år.. dog 8 år tilbage-....
Og bare på den del der falder sammen med Århus N - Horsens var der allerede dengang ofte kø på motorvejen med forsinkelser til følge.....
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Oplandet til Århus - gode områder

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2017, 10:08

Njord skrev:I øvrigt mener jeg Søften og Lystrup er ret nordligt med ønsket om kort tid til Horsens.....
I de næste mange år er det vist ikke realistisk at forvente 3 spor på motorvejen... og de 2 nuværende sander ofte til.....

Jeg har selv kørt Vejle - Ry i en del år.. dog 8 år tilbage-....
Og bare på den del der falder sammen med Århus N - Horsens var der allerede dengang ofte kø på motorvejen med forsinkelser til følge.....


Søften og Lystrup er helt klart nord for Århus. Som jeg tidligere har skrevet, så vil jeg helst den vej, hvor kæresten pga. arbejde i Horsens gerne vil den anden vej - hvilket jeg godt forstår.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Bolig"