F... hvor er der meget at få styr på

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Code71 » 16. mar 2017, 10:42

Jeg er i gang med at sælge min andel i Kbh NV og købe en ny i Brønshøj

Den nye er dobbelt så stor og til den samme ydelse. Så det er win win for mig

Men F... hvor er der bare mange ting man skal ha styr på. Jeg er da helt rystet. Jeg gik i min feber vildelse og troede at det var halv-nemt. Men nej

Jeg har brugt en 4-5 timer om dagen de sidste 14 dage og nu ser det endelig ud til at det lysner lidt mht opgaverne

Jeg har i dag sendt billeder af min lejlighed til mægler og fået tilsendt købskontrakten (betinget af salg af min egen) og fået den godkendt af banken

Jeg satte min egen til salg i aftes. Eller rettere min kæreste spurgte om hun måtte lægge den på Gul og gratis. Det gjorde så at hendes telefon bimlede og bamlede og allerede i dag er der 5 der skal kigge på min :O Så det er åbenbart et meget attraktivt kvater. Det er jo kun godt for mig

I sidste uge vedtog bestyrelsen i min nuværende andelsforeningen at opskrive m2-prisen til kr. 17.725,00 pga en valuarvurdering. Så min lejlighed steg med et pindestrøg med 50% og giver mig nu denne her mulighed for at komme ud af et salg med penge på lommen og så slette min gæld i banken.

Desuden kan jeg have hund det nye sted og det må jeg ikke i min nuværende

Kæresten har en lille hund, som jeg også er blevet rigtig glad for. Så nu flytter vi officielt sammen i den nye den 1 juni

Det er godt nok sværere at få styr på end jeg i min vildeste fantasi havde troet. Mit hoved er et stor virvar lige nu indtil der er kommet styr på det

Jeg havde i grunden ikke troet at jeg skulle flytte fra min nuværende i mange år endnu. Men da jeg købte den på toppen af finanskrisen i 2009, er stigningen nu så massiv at jeg kan komme ud af al min gæld ved at sælge. Så det er helt sikkert det fornuftige at gøre

Men hold da op det er en stor omvæltning oppe i mit hoved

Hvordan klarede i den der tanke med at flytte fra et sted til et nyt, hvis i var rigtig glade for det gamle sted?

Forstå mig ret, jeg glæder mig afsindigt meget til mit nye liv med kæresten og hunden i en kæmpe og skide flot nyinstandsat lejlighed. Det er bare lidt mærkeligt lige nu det hele hehe
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. mar 2017, 11:27

Code71 skrev:
Hvordan klarede i den der tanke med at flytte fra et sted til et nyt, hvis i var rigtig glade for det gamle sted?

Forstå mig ret, jeg glæder mig afsindigt meget til mit nye liv med kæresten og hunden i en kæmpe og skide flot nyinstandsat lejlighed. Det er bare lidt mærkeligt lige nu det hele hehe


Kort sagt; man fokuserer på mulighederne det nye sted, og ignorere det man vil savne :lol:
Men helt alvorligt, så mener jeg at man bare skal lade være med at tænke for meget over det, når man nu har taget beslutningen om at flytte.
Så længe man er sikker på at det er den rigtige beslutning.
Der vil jo nærmest altid være fordele og ulemper.
4
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Skovtrold » 16. mar 2017, 11:35

Jeg sidder i en lignende situation.

Jeg blev ringet op for knap 6 uger siden, om jeg kunne være interesseret i at sælge min andel.
Jeg gik på ingen måder i salgstanker, men da andelsboliger ikke er lige så lette at komme af med i Nordjylland som i Kbh, tænkte jeg, at jeg ville gi´det en chance.
Jeg købte også min, da finanskrisen var på sit højeste (ultimo 2008)

Pris og overtagelse af andelen blev aftalt sidste tirsdag, lørdag afgav jeg et bud på et hus, som mandag blev accepteret.
Jeg skal underskrive overdragelseaftale vedr. andelen i dag og købsaftale på hus i morgen - Det er dælen dytme gået stærkt :panik:

Jeg får nøglen til huset den 1. april og skal være ude af andelen den 1. juni, så jeg har 2 måneder til at få lavet lidt smårenovationer i huset.

Jeg har især de sidste 2 uger brugt meget tid på at korrespondere med køber og bestyrelsen i andelsforeningen, ejendomsmægler på huset, min bank, advokat, forsikring osv :nerve:
Jeg har kun haft to fremvisninger (til samme person), så det har jeg ikke brugt tid på.

Til gengæld har jeg ligget og spekuleret i vildskab om natten på renovering, indretning, flytning, brændeovn, plæneklipper og alverdens andre ting :lol:

Jeg har også været rigtig glad for min andel, men jeg glæder mig til at gå fra 96 kvm lejlighed + 30 kvm terrasse til 155 kvm hus på 900 kvm grund :love: Og så glæder jeg mig til, at det er mit mit mit og ingen andre har noget at skulle have sagt :klap:
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Code71 » 16. mar 2017, 11:41

Skovtrold skrev:Jeg sidder i en lignende situation.

Jeg blev ringet op for knap 6 uger siden, om jeg kunne være interesseret i at sælge min andel.
Jeg gik på ingen måder i salgstanker, men da andelsboliger ikke er lige så lette at komme af med i Nordjylland som i Kbh, tænkte jeg, at jeg ville gi´det en chance.
Jeg købte også min, da finanskrisen var på sit højeste (ultimo 2008)

Pris og overtagelse af andelen blev aftalt sidste tirsdag, lørdag afgav jeg et bud på et hus, som mandag blev accepteret.
Jeg skal underskrive overdragelseaftale vedr. andelen i dag og købsaftale på hus i morgen - Det er dælen dytme gået stærkt :panik:

Jeg får nøglen til huset den 1. april og skal være ude af andelen den 1. juni, så jeg har 2 måneder til at få lavet lidt smårenovationer i huset.

Jeg har især de sidste 2 uger brugt meget tid på at korrespondere med køber og bestyrelsen i andelsforeningen, ejendomsmægler på huset, min bank, advokat, forsikring osv :nerve:
Jeg har kun haft to fremvisninger (til samme person), så det har jeg ikke brugt tid på.

Til gengæld har jeg ligget og spekuleret i vildskab om natten på renovering, indretning, flytning, brændeovn, plæneklipper og alverdens andre ting :lol:

Jeg har også været rigtig glad for min andel, men jeg glæder mig til at gå fra 96 kvm lejlighed + 30 kvm terrasse til 155 kvm hus på 900 kvm grund :love: Og så glæder jeg mig til, at det er mit mit mit og ingen andre har noget at skulle have sagt :klap:


Det kan jeg godt forstå og tillykke :klap:

Men det er også det der tanke mylder jeg ligger med om natten og alle de muligheder det giver i den nye lejlighed :lol: Jeez.

Jeg håber bare at jeg hurtigt kan få alt papir arbejdet på plads, så jeg kan sove normalt om natten igen hehe
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Skovtrold » 16. mar 2017, 11:58

Code71 skrev:
Det kan jeg godt forstå og tillykke :klap:

Men det er også det der tanke mylder jeg ligger med om natten og alle de muligheder det giver i den nye lejlighed :lol: Jeez.

Jeg håber bare at jeg hurtigt kan få alt papir arbejdet på plads, så jeg kan sove normalt om natten igen hehe
[/quote]


Tak for det :danse:

Jeg tror ikke mit tankemylder slutter før jeg er på plads i huset :lol:
I går ringede jeg til min søster, fordi jeg havde lampe- + sofakrise, som jeg var nødt til lige at vende med en eller anden :lol:

Jeg er også allerede begyndt at tænke på, hvem jeg skal melde flytning til, om jeg selv skal tilmelde mig renovation, hvornår jeg skal bestille fibernet for at det er klar til jeg flytter ind og 100 andre ting :nerve:

Jeg er generelt meget perfektionistisk og vil gerne have, at tingene går efter mit hoved, så jeg kan slet ikke have det der med at tingene er ude af mine hænder :fløjt:


Jeg håber, at du får solgt hurtigt og at alt snart er på plads :)
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Code71 » 16. mar 2017, 12:02

Skovtrold skrev:Tak for det :danse:

Jeg tror ikke mit tankemylder slutter før jeg er på plads i huset :lol:
I går ringede jeg til min søster, fordi jeg havde lampe- + sofakrise, som jeg var nødt til lige at vende med en eller anden :lol:

Jeg er også allerede begyndt at tænke på, hvem jeg skal melde flytning til, om jeg selv skal tilmelde mig renovation, hvornår jeg skal bestille fibernet for at det er klar til jeg flytter ind og 100 andre ting :nerve:

Jeg er generelt meget perfektionistisk og vil gerne have, at tingene går efter mit hoved, så jeg kan slet ikke have det der med at tingene er ude af mine hænder :fløjt:


Jeg håber, at du får solgt hurtigt og at alt snart er på plads :)


Jeg kan også godt li bare at få min vilje :D

Jeg er også ude i overvejelser omkring kabel tv, internet, tidsforbrug til og fra arbejde og en masse sjove ting. Selvom der er 2,5 måned til endnu :lol:

Kæresten er allerede mere eller mindre gået amok på IKEAs hjemmeside allerede og jeg sidder bare der ved siden af, når hun viser mig alt muligt og siger at hun skal slappe lidt af haha
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Filipai » 16. mar 2017, 12:21

Det skræmmer mig lidt at du siger der er så meget. Vi står og skal sælge vores bolig i løbet af i år, og jeg forestillede mig bare at det gik nemt nemt nemt. Godkendelse fra andelsforening, vurderingsmand ud, lejlighed på facebook og DBA og så lidt afsluttende papirarbejde som køber betaler en advokat for. Er jeg meget naiv? :genert:
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Code71 » 16. mar 2017, 12:27

Filipai skrev:Det skræmmer mig lidt at du siger der er så meget. Vi står og skal sælge vores bolig i løbet af i år, og jeg forestillede mig bare at det gik nemt nemt nemt. Godkendelse fra andelsforening, vurderingsmand ud, lejlighed på facebook og DBA og så lidt afsluttende papirarbejde som køber betaler en advokat for. Er jeg meget naiv? :genert:


Du er sådan ca der jeg var for 14 dage siden :genert:

Så kommer der udbetaling, depositum, VVS rapport, Valueringsrapport, fortrydelsesret, forbehold for fanden og hans pumpestok :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Skovtrold » 16. mar 2017, 12:38

Code71 skrev:
Jeg kan også godt li bare at få min vilje :D

Jeg er også ude i overvejelser omkring kabel tv, internet, tidsforbrug til og fra arbejde og en masse sjove ting. Selvom der er 2,5 måned til endnu :lol:

Kæresten er allerede mere eller mindre gået amok på IKEAs hjemmeside allerede og jeg sidder bare der ved siden af, når hun viser mig alt muligt og siger at hun skal slappe lidt af haha



Hahaha :lol:
Det er det samme hos mig - Jeg har allerede fundet ny sofa, sovesofa, lænestol, sofabord, tv-bord, spisestole, væglamper, havemøber, hækklipper osv :fløjt:
Jeg forsøger at time mine indkøb, så jeg alt kan leveres til huset og jeg ikke skal flytte mine nuværende møbler, men bare sælge dem :gruble:

Jeg har printet kopier af plantegningen og sidder så og tegner nye møbler derpå og skriver lister i metervis over alt jeg skal huske og alt jeg skal købe :lol: Min skabs-OCD har en fest for tiden :lol: :ivrig:
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Code71 » 16. mar 2017, 12:43

Skovtrold skrev:Hahaha :lol:
Det er det samme hos mig - Jeg har allerede fundet ny sofa, sovesofa, lænestol, sofabord, tv-bord, spisestole, væglamper, havemøber, hækklipper osv :fløjt:
Jeg forsøger at time mine indkøb, så jeg alt kan leveres til huset og jeg ikke skal flytte mine nuværende møbler, men bare sælge dem :gruble:

Jeg har printet kopier af plantegningen og sidder så og tegner nye møbler derpå og skriver lister i metervis over alt jeg skal huske og alt jeg skal købe :lol: Min skabs-OCD har en fest for tiden :lol: :ivrig:


Hehe OMG. Jeg har skullet diskutere med hende længe. Hun mener at IKEA er en guddommelig åbenbaring og jeg gider bare ikke ha noget af deres "lort" har jeg tænkt hele mit liv :D Tal om kultursammenstød hehe

Men hun får jo nok sin vilje alligevel, for mellem os ER der da et par ret flotte ting derude trods alt

Hun har lige skrevet til mig at hun har taget fri tidligere i dag og tager i IKEA sammen med en veninde. Jeg er bare taknemmelig for at hun ikke har mit betalingskort med hehe
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Filipai » 16. mar 2017, 12:52

Code71 skrev:
Filipai skrev:Det skræmmer mig lidt at du siger der er så meget. Vi står og skal sælge vores bolig i løbet af i år, og jeg forestillede mig bare at det gik nemt nemt nemt. Godkendelse fra andelsforening, vurderingsmand ud, lejlighed på facebook og DBA og så lidt afsluttende papirarbejde som køber betaler en advokat for. Er jeg meget naiv? :genert:


Du er sådan ca der jeg var for 14 dage siden :genert:

Så kommer der udbetaling, depositum, VVS rapport, Valueringsrapport, fortrydelsesret, forbehold for fanden og hans pumpestok :lol:


Men er det ikke hovedsagligt i forhold til ny bolig. For de udfordringer skal vi ikke tænke på i samme omgang.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Code71 » 16. mar 2017, 12:57

Filipai skrev:
Code71 skrev:
Filipai skrev:Det skræmmer mig lidt at du siger der er så meget. Vi står og skal sælge vores bolig i løbet af i år, og jeg forestillede mig bare at det gik nemt nemt nemt. Godkendelse fra andelsforening, vurderingsmand ud, lejlighed på facebook og DBA og så lidt afsluttende papirarbejde som køber betaler en advokat for. Er jeg meget naiv? :genert:


Du er sådan ca der jeg var for 14 dage siden :genert:

Så kommer der udbetaling, depositum, VVS rapport, Valueringsrapport, fortrydelsesret, forbehold for fanden og hans pumpestok :lol:


Men er det ikke hovedsagligt i forhold til ny bolig. For de udfordringer skal vi ikke tænke på i samme omgang.


Nej det er såmænd for at sælge min egen. Den jeg køber er forholdsvis nem
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Filipai » 16. mar 2017, 12:58

Code71 skrev:Nej det er såmænd for at sælge min egen. Den jeg køber er forholdsvis nem


Åh gud! Jeg troede vitterligt det var den nemme del, det der med at sælge. I vores forening bliver de revet væk, så tænkte det var sådan noget der ikke skulle så meget dims til. Det er slemt nok det boligkøbsræs vi er igang med nu, og vi er knap gået igang. Sådan fik du lige dræbt mine drømme på sådan en kedelig torsdag :P
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Hunkat » 16. mar 2017, 13:00

Pro-tip: Få vvs/elektriker til at skriver overslaget på udbedringer i rapporten. Så slipper I for at skulle vedlægge screenshorts af sms og andre spændende ting :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: F... hvor er der meget at få styr på

Indlægaf Skovtrold » 16. mar 2017, 13:01

Code71 skrev:
Hehe OMG. Jeg har skullet diskutere med hende længe. Hun mener at IKEA er en guddommelig åbenbaring og jeg gider bare ikke ha noget af deres "lort" har jeg tænkt hele mit liv :D Tal om kultursammenstød hehe

Men hun får jo nok sin vilje alligevel, for mellem os ER der da et par ret flotte ting derude trods alt

Hun har lige skrevet til mig at hun har taget fri tidligere i dag og tager i IKEA sammen med en veninde. Jeg er bare taknemmelig for at hun ikke har mit betalingskort med hehe


Haha, det er vist bare en kvindeting, det der med at få lov til at indrette :lol:

Jeg kigger ikke i IKEA og dog ... Jeg har fundet en enkelt lampe, jeg kunne tænke mig.
Ellers er jeg ikke til IKEAs brug og smid væk produkter :genert:

Men jeg ved nøjagtig, hvad jeg skal have, har regnet ud, at det koster 75.000, men jeg vil max give 65.000 for det .... Intet er overladt til tilfældighederne :stoned: :ivrig:
1

Tilbage til "Bolig"