Tinglyse en forhøjelse?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tinglyse en forhøjelse?

Indlægaf IrmaPigen » 11. mar 2017, 10:37

didas skrev:Hvis ikke I har overtaget ejerpantebrevet fra den tidligere ejer, så lyder det godt nok også mærkeligt.

Og selv hvis I havde overtaget et ejerpantebrev, så kan debitorskiftet og forhøjelsen tinglyses i samme ekspedition, så uanset hvad ville det ikke være nødvendigt med 2 tinglysninger med mindre banken har lavet en fejl i første tinglysning og det skal I så ikke betale for. Jeg ville bede om at snakke med supportafdelingen selv. Hvilken bank har I? Kan være jeg kan hjælpe med kontaktinfo til supporten :)


Sådan som jeg læser det, er pantebevet også omdannet til et ejerpantebrev.

Jeg har dog ikke lige styr på om det kan laves i en kombinationsregulering, eller om man er nødt til at omdanne pantebrevet først, for dernæst at lave kombinationsreguleringen forhøjelse og debitor-/kreditorskifte.

Men at det koster 2500 er jo et udtryk for at pengeinstituttet tager en gebyr for at lave ekspeditionerne. Jeg ved ikke om tinglysningsafgiften indgår i beløbet.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Tinglyse en forhøjelse?

Indlægaf didas » 11. mar 2017, 11:02

IrmaPigen skrev:
didas skrev:Hvis ikke I har overtaget ejerpantebrevet fra den tidligere ejer, så lyder det godt nok også mærkeligt.

Og selv hvis I havde overtaget et ejerpantebrev, så kan debitorskiftet og forhøjelsen tinglyses i samme ekspedition, så uanset hvad ville det ikke være nødvendigt med 2 tinglysninger med mindre banken har lavet en fejl i første tinglysning og det skal I så ikke betale for. Jeg ville bede om at snakke med supportafdelingen selv. Hvilken bank har I? Kan være jeg kan hjælpe med kontaktinfo til supporten :)


Sådan som jeg læser det, er pantebevet også omdannet til et ejerpantebrev.

Jeg har dog ikke lige styr på om det kan laves i en kombinationsregulering, eller om man er nødt til at omdanne pantebrevet først, for dernæst at lave kombinationsreguleringen forhøjelse og debitor-/kreditorskifte.

Men at det koster 2500 er jo et udtryk for at pengeinstituttet tager en gebyr for at lave ekspeditionerne. Jeg ved ikke om tinglysningsafgiften indgår i beløbet.


Ja, så giver det meget god mening, at der skal laves 2 timglysninger. Omdannelse kan ikke kombineres med forhøjelse. Det var fordi TS skrev, at de ikke havde overtaget et pantebrev fra køber, at jeg ikke kunne få det til at passe, men det har de så alligevel og så kan det sagtens ske, at der opkræves 2 x gebyr, fordi der skulle omdannes først.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Tinglyse en forhøjelse?

Indlægaf Njord » 13. mar 2017, 07:25

Har du prøvet at tage fat i bolig administratoren og spurgt på hvad de to opkrævninger reelt dækker.
Med samme tekst er de ikke voldsomt informative og slet ikke specificerende...
Det lyder som en "gummi formulering" der kan bruges på en hver opkrævning....

/ Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
labze
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7. mar 2017, 10:49
Kort karma: 0

Re: Tinglyse en forhøjelse?

Indlægaf labze » 18. mar 2017, 09:39

Njord skrev:Har du prøvet at tage fat i bolig administratoren og spurgt på hvad de to opkrævninger reelt dækker.
Med samme tekst er de ikke voldsomt informative og slet ikke specificerende...
Det lyder som en "gummi formulering" der kan bruges på en hver opkrævning....

/ Njord


Ja, de var ikke særlig hjælpsomme. Jeg gik ud fra, at når de laver arbejdet at de kunne fortælle mig hvad jeg reelt set betaler for. Men han ville ikke sige andet end at de laver det som en opfordring fra banken og derfor skal jeg have fat på dem. Jeg blev lidt irriteret på ham jeg talte med, for han lød yderst arrogant og uvillig til at hjælpe selvom jeg sagde jeg havde haft fat på banken og de ikke umiddelbart kunne forklare mig situationen.

Men han kunne ikke fortælle mig om jeg betalte for det samme to gange eller det var forskellige ting til trods for han havde papirene foran sig. Han sagde jeg måtte få en i banken til at fortælle mig det. Det eneste han sagde var, at det var underligt at det var sendt med måneders mellemrum og fra to forskellige personer i banken.

Men det lyder på fra de forrige svar, at den er god nok. Banken har kommet med en mere uddybende forklaring som siger at det er den rigtige og mest optimale løsning gebyrmæssigt.

Jeg er bare stadig irriteret over, at vi ikke på forhånd har fået af vide af banken at de havde tænkt sig at gøre dette. 2500,- er trodst alt mange penge for et studerende par når det kommer uanmeldt. Især fordi det sker 9 måneder efter man er flyttet og havde regnet med det er ude af verden med de slags ting angående boligen.
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Tinglyse en forhøjelse?

Indlægaf Njord » 18. mar 2017, 15:21

Det er altid træls at få uventede regninger....
Men 2500,- kan der nu hurtigt komme når man er bolig ejer (og også som andelsbolig ejer)......
Der skal ikke meget til før køleskabet skal skiftes, ovnen må fornyes.. en kortslutning i ledningsnettet en radiatorventil en udskiftning af en rude... Plus alt det man gerne vil lave om på....

Så med tanke på det, kan jeg kun opfordre jer til at have en økonomisk buffer i baghånden....

Det tyder jo på de 2 x2500.- er reelle nok, bare i ikke var orienteret omkring den fra starten hvilket jo er surt....
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
labze
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7. mar 2017, 10:49
Kort karma: 0

Re: Tinglyse en forhøjelse?

Indlægaf labze » 18. mar 2017, 22:25

Njord skrev:Det er altid træls at få uventede regninger....
Men 2500,- kan der nu hurtigt komme når man er bolig ejer (og også som andelsbolig ejer)......
Der skal ikke meget til før køleskabet skal skiftes, ovnen må fornyes.. en kortslutning i ledningsnettet en radiatorventil en udskiftning af en rude... Plus alt det man gerne vil lave om på....

Så med tanke på det, kan jeg kun opfordre jer til at have en økonomisk buffer i baghånden....

Det tyder jo på de 2 x2500.- er reelle nok, bare i ikke var orienteret omkring den fra starten hvilket jo er surt....


Ja, vores økonomi er også fin og vi har penge til uventede regninger. Det er bare hele forløbet som der har irriteret os. Vi fik den første regning for tinglysning den 28. december, hvor der var brugt lidt over budgettet på grund af juleshopping og arrangementer, hvor vi får af vide at vi skal betale 2500,- ekstra til den 1. januar. Midt i januar bliver vi trukket yderligere 2470,- som gik til domstolen for tinglysning, eller hvem der nu skal have de penge og det var noget vi slet ikke fik brev eller besked om. De penge var bare trukket fra vores konto og vi fandt kun ud af det på grund af vi pludselig var i minus fordi de havde valgt at trække fra vores madkonto og ikke budgetten. Til sidst får man så yderligere 2500,- i regning i februar.

Hvis man bare havde fået et heads up på det, så ville de være fint. Men ikke nok med banken ikke har informeret os omkring det så tog de næsten 3 uger for at få et svar på hvad vi reelt set skulle betale for ved den anden regning. Så bliver man lidt irriteret.
0

Tilbage til "Bolig"