Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Hunkat » 13. mar 2017, 08:00

Så er lånet på plads (og det var jo egentlig meget heldigt sådan set), så nu er der med sikkerhed også et sted at flytte hen.

Så skal jeg bare igang med de der kasser... og alt det andet. Men nu er der kun 12 dage til jeg får nøglen og så går det jo stærkt lige pludselig.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13312

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Rapfisk » 13. mar 2017, 09:35

Det er en mærkelig tid, indtil man får nøglen, for nok kan man pakke, men man kan ikke komme af med kasserne, og man skal jo også kunne fungere i sit hjem.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf icelady » 13. mar 2017, 09:57

Må jeg stjæle et indlæg, selvom det ikke er mig, der skal flytte? :genert:

Yngstesønnen og hans kæreste har boet hos mig det sidste års tid og de har fået lejlighed fra d. 1/4.

De har diverse ting (bortset fra møbler) stående i mit kælderrum og hos hendes forældre. I går var de i mit kælderrum og sortere...det kom der 3 store affaldssække med tøj der skulle smides ud, og 1 pose med blandet, såsom glas, tallerkener og diverse nips, som også skulle smides ud :D

De skal i denne uge ud til hendes forældre og se, hvad hun har stående der og de frygter det allerede. For som de siger "Hvis vi har kunnet samle så meget lort på et par år, hvad helved har hun så ikke samlet i de år inden vi fandt hinanden." :lol:



De skal samtidig finde møbler. I går fandt de en chaiselong til 600 kr i Mariager (rent røverkøb....den var 1 år gammel og passet rigtig godt på..nyprisen var 7000,-). den hentede de i går aftes og måtte spørge min eks om de måtte låne hans kælderrum så den kunne stå der :D

De mangler stadig spisebord, stole og kommode, så de kan hurtigt få fyldt vores kælderrum.



Og det er sgu sjovt at se, hvad de mener skal gemmes. Knægtens svejseprøve skulle gemmes, mente hun... (det er 4 stænger på cirka 8 cm længde han skulle svejse sammen) Og han synes den er så tudegrim og han smed den ud. Hun gik så i skraldeposen og samlede den op og lagde den i kassen med ting, der skulle gemmes :lol:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Hunkat » 13. mar 2017, 10:09

icelady skrev:Må jeg stjæle et indlæg, selvom det ikke er mig, der skal flytte? :genert:

Yngstesønnen og hans kæreste har boet hos mig det sidste års tid og de har fået lejlighed fra d. 1/4.

De har diverse ting (bortset fra møbler) stående i mit kælderrum og hos hendes forældre. I går var de i mit kælderrum og sortere...det kom der 3 store affaldssække med tøj der skulle smides ud, og 1 pose med blandet, såsom glas, tallerkener og diverse nips, som også skulle smides ud :D

De skal i denne uge ud til hendes forældre og se, hvad hun har stående der og de frygter det allerede. For som de siger "Hvis vi har kunnet samle så meget lort på et par år, hvad helved har hun så ikke samlet i de år inden vi fandt hinanden." :lol:



De skal samtidig finde møbler. I går fandt de en chaiselong til 600 kr i Mariager (rent røverkøb....den var 1 år gammel og passet rigtig godt på..nyprisen var 7000,-). den hentede de i går aftes og måtte spørge min eks om de måtte låne hans kælderrum så den kunne stå der :D

De mangler stadig spisebord, stole og kommode, så de kan hurtigt få fyldt vores kælderrum.



Og det er sgu sjovt at se, hvad de mener skal gemmes. Knægtens svejseprøve skulle gemmes, mente hun... (det er 4 stænger på cirka 8 cm længde han skulle svejse sammen) Og han synes den er så tudegrim og han smed den ud. Hun gik så i skraldeposen og samlede den op og lagde den i kassen med ting, der skulle gemmes :lol:


Alle er velkomne.
Jeg frygter virkelig også at komme ned i kælderen og begynde at grave der. Jeg fandt for et par dage siden en kasse med nips, stadig indpakket i bobleplast fra sidste flytning :nej:

Det er op ad bakke synes jeg :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25606

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. mar 2017, 10:14

Hunkat skrev:Så blev den første rigtige flyttekasse pakket i dag. Fuck hvor er det deprimerende hvor lidt der kan være i en kasse...


IKEA-poser, siger jeg bare... de er billigere end flyttekasser, og ganske robuste, om det så er til bøger, tøj o.a. De er hurtige at fylde, og tømme, og de er gode at bære op af trapper.
De er dog ikke så stabel-bare på flyttelæsset ;)

Motivationen kommer når man nærmer sig datoen synes jeg....
Vi havde 15 dages overlap i boligerne, og det var fedt for os, at kunne pakke det vigtigste ned til sidst, og ud først...
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf icelady » 13. mar 2017, 10:17

Hunkat skrev:
Alle er velkomne.
Jeg frygter virkelig også at komme ned i kælderen og begynde at grave der. Jeg fandt for et par dage siden en kasse med nips, stadig indpakket i bobleplast fra sidste flytning :nej:

Det er op ad bakke synes jeg :lol:


Da jeg for snart 8 år siden flyttede fra 4-værelses lejlighed og til denne, hvor jeg bor nu, fik vi fyldt afdelingens miljøstation med en del møbler men også nips, tøj, bestik, legetøj osv. :genert:

Gårdmændene sagde, at godt nok var de vant til at der kom mere i miljøstationen, når folk flyttede, men da vi havde smidt vores i den, måtte de ringe og bede om at få den tømt...de kunne ikke få deres bette traktor ind i den :lol:

(g det var en miljøstation beregnet til en afdeling med cirka 300 lejligheder)


Det er helt vildt, hvor meget man kan gemme.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Hunkat » 13. mar 2017, 10:19

Madam Pomfrey skrev:
Hunkat skrev:Så blev den første rigtige flyttekasse pakket i dag. Fuck hvor er det deprimerende hvor lidt der kan være i en kasse...


IKEA-poser, siger jeg bare... de er billigere end flyttekasser, og ganske robuste, om det så er til bøger, tøj o.a. De er hurtige at fylde, og tømme, og de er gode at bære op af trapper.
De er dog ikke så stabel-bare på flyttelæsset ;)

Motivationen kommer når man nærmer sig datoen synes jeg....
Vi havde 15 dages overlap i boligerne, og det var fedt for os, at kunne pakke det vigtigste ned til sidst, og ud først...


Jeg tror flyttemændende bliver lidt kede af det hvis det hele er i poser :fløjt:
Og så er jeg bare rigtig øm om mine bøger, de må helst ikke få hakker i kanten...

Men ja.. det er lidt som at bo i en kuffert og forsøge at pakke den samtidig. Jeg får kun en uges overlap (dvs. fem arbejdsdage) så det bliver noget med en ordentlig slutspurt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25606

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. mar 2017, 12:48

Hunkat skrev:Jeg tror flyttemændende bliver lidt kede af det hvis det hele er i poser :fløjt:
Og så er jeg bare rigtig øm om mine bøger, de må helst ikke få hakker i kanten...


Men dyner, tøj, tæpper, osv. er fint at smide i ikea-poser o.l. :) Bedre at bære end f.x. sække.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25730

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Delfin » 13. mar 2017, 13:25

Madam Pomfrey skrev:
Hunkat skrev:Jeg tror flyttemændende bliver lidt kede af det hvis det hele er i poser :fløjt:
Og så er jeg bare rigtig øm om mine bøger, de må helst ikke få hakker i kanten...


Men dyner, tøj, tæpper, osv. er fint at smide i ikea-poser o.l. :) Bedre at bære end f.x. sække.


Hvis der er bestilt flyttefirma til det hele, vil de faktisk helst have alt, der overhovedet kan komme i en kasse, i kasser, så det hele kan stables stabilt. De tager også gerne et par kasser ad gangen, når de bærer ind og ud, og så er sådan en ikea-pose pludselig ikke lige så handy.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Hunkat » 13. mar 2017, 13:58

Lismaens skrev:Jeg er flyttet to gange det seneste år. Jeg havde alle dyner, tæpper og puder i sorte sække. Der var mange sorte sække.... Det sagde ingen af flyttefirmaerne noget til. De tager det bare til sidst og propper dem ind i flyttebilen.

Nå, men begge mine to sidste flytninger var noget uorganiserede. Jeg ventede til sidste sekund med at pakke ned begge gange. Første gang brugte jeg de første par uger på at smide ud. Jeg tror jeg fyldte en hel container. Udover de ting der blev solgt eller givet væk. :tie:
Den anden flytning var i sommers. Jeg vidste hvilken dato jeg skulle flytte, men ikke hvor jeg skulle flytte hen så jeg udskød nedpakningen fordi jeg var så stresset over at finde en ny bolig. Jeg troede jo også at jeg havde smidt alt unødvendigt ud, et halvt år forinden. Det havde jeg så ikke... Til sidst blev alt bare kylet ned i kasserne, det skrøbelige blev selvfølgelig pakket ind. Men jeg var så uheldig at det flyttefirma jeg hyrede i sommers, var ham den spaden der lige har været i Kontant. Han nåede at komme hen til min nye lejlighed før mig, og havde praktisk talt bare smidt alle ting ind, uden at tage hensyn til hvor der stod de forskellige kasser hørte til. Så udover at jeg skulle få styr på de 70-80 forskellige kasser der lå hulter til bulter, så skulle jeg også i hver enkel kasse sortere ud i mit eget rod. Det er godt nok ikke en sjov måde at flytte på! :(

Her, over et halvt år efter har jeg stadig ikke været alle kasser igennem. Det er godt nok pain in the ass, når man bare gerne vil have alle sine fine ting ud og på plads. Der går forhåbentlig MANGE år, før jeg flytter igen! Men til den tid vil jeg altså starte i god tid, så når jeg er flyttet ind, kan tage tingene direkte ud af kasser og på deres pladser. Sådan som det burde være. :)


Jeg har lavet et excelark hvis jeg skriver ned (i hovedtræk) hvad der er i hver kasse.. :blush:
Det tager lidt længere men jeg håber det kan spare tid i den anden ende
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25730

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Delfin » 13. mar 2017, 14:04

Hunkat skrev:[

Jeg har lavet et excelark hvis jeg skriver ned (i hovedtræk) hvad der er i hver kasse.. :blush:
Det tager lidt længere men jeg håber det kan spare tid i den anden ende


Jeg har ikke brugt excel, men de bedste flytninger, har været dem, hvor jeg havde skredet ned, hvad der var i de forskellige kasser.
Et andet godt fif er at pakke et par blandede kasser eller en kuffert med de ting, man skal bruge først.
Toiletsager, nattøj og tøj til næste dag. Værktøj og forlængerledninger og måske en pære i fatning, så man kan få noget midlertidigt lys over land. Etc.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13312

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Rapfisk » 13. mar 2017, 15:09

Delfin skrev:
Hunkat skrev:[

Jeg har lavet et excelark hvis jeg skriver ned (i hovedtræk) hvad der er i hver kasse.. :blush:
Det tager lidt længere men jeg håber det kan spare tid i den anden ende


Jeg har ikke brugt excel, men de bedste flytninger, har været dem, hvor jeg havde skredet ned, hvad der var i de forskellige kasser.
Et andet godt fif er at pakke et par blandede kasser eller en kuffert med de ting, man skal bruge først.
Toiletsager, nattøj og tøj til næste dag. Værktøj og forlængerledninger og måske en pære i fatning, så man kan få noget midlertidigt lys over land. Etc.

Jeg har sat klistermærker på kasserne: Køkken, stue, værelse osv. Husk at skrive på siden - tekst ovenpå bliver skjult, når man stabler :lol:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13312

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Rapfisk » 13. mar 2017, 15:12

Og så: Lamper er det første, der skal ud af kasserne. Det er ærgerligt at komme i tanker om, når mørket pludselig falder på.

Tasken eller kassen med ting til den første dag, toiletartikler, lidt bestik og nogle kopper er guld værd.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Hunkat » 13. mar 2017, 19:35

Note til selv: Visse ting skal pakkes væk FØR man tilkalder pakkehjælpere. Det skal jeg lige huske før weekenden. Nogle ting rager ikke andre, hverken venner eller familie :lol:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13312

Re: Hold kæft hvor kan man ha' meget lort - en flyttetråd

Indlægaf Rapfisk » 13. mar 2017, 22:48

Hunkat skrev:Note til selv: Visse ting skal pakkes væk FØR man tilkalder pakkehjælpere. Det skal jeg lige huske før weekenden. Nogle ting rager ikke andre, hverken venner eller familie :lol:

Haha, ja, den slags er jeg også smuttet forbi det nye sted med og har lagt i kælderen / på loftet inden selve flytningen.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Bolig"