Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 9. maj 2020, 10:24

Trappestige skrev:
Neverkont skrev:
Trappestige skrev:Jeg har boet her i en uge og det er først i nat gået op for mig, at der intet lampeudtag er på mit ene barns værelse. :sarkasme: Hvordan dælen gør man så, ift. loftlampe? Hun har en rigtig fin loftlampe, hun er ked af ikke at kunne bruge. Der er heller intet lampeudtag i den lille mellemgang op til hendes værelse, så det kan ikke trækkes derfra heller.
Man kan vel godt sætte et stik i og sætte den i en stikkontakt, ikke? Selvom det bliver lige bøvlet nok.


Er der heller ikke nogen foroven på en væg?

Nej, intet. Lidt underligt, men det er en gammel bygning så de har nok bare aldrig fået det lagt ind i det bagerste rum.


Ok. Det med lampeudtag øverst på væggen er i nyere bygninger, så det er slet ikke relevant for dig kan jeg se. :)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 9. maj 2020, 18:39

Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 10. maj 2020, 12:11

ina skrev:Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg


Alt efter hvor tykke stolperne er, ville jeg skrue to skruer i hver stolpe: en over den nederste seng og en under den øverste.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 10. maj 2020, 14:12

ina skrev:Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg


Jeg ville bruge vinkelbeslag.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 10. maj 2020, 18:21

RavenClaw skrev:
ina skrev:Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg


Alt efter hvor tykke stolperne er, ville jeg skrue to skruer i hver stolpe: en over den nederste seng og en under den øverste.


De er ret tykke - en del tykkere end køjesengen på billedet. Så jeg tænker det skal være nogle ret lange og store skruer :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 10. maj 2020, 18:23

MOGA skrev:
ina skrev:Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg


Jeg ville bruge vinkelbeslag.


Altså, jeg er helt tabt her. :genert: Hvordan ville du sætte beslaget på?
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 10. maj 2020, 20:17

ina skrev:
MOGA skrev:
ina skrev:Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg


Jeg ville bruge vinkelbeslag.


Altså, jeg er helt tabt her. :genert: Hvordan ville du sætte beslaget på?


Fx der hvor krydserne er, men det kan også være under overkøjen. Mærk af, hvor på sengen de skal sidde, mål op og bor huller i væggen, skru beslaget fast i væggen, sæt sengen op ad væggen og skru den anden del af vinkelbeslaget fast i sengen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 11. maj 2020, 06:19

MOGA skrev:
ina skrev:
MOGA skrev:
ina skrev:Jeg har en gammel fyrretræskøjeseng i mit sommerhus, som jeg gerne vil skrue ind i væggen for en sikkerheds skyld. Hvordan gør jeg det bedst?

Den minder lidt om denne:

5B8F1CCE-83FD-4DE3-ACCD-4D09B5BCA78C.jpeg


Jeg ville bruge vinkelbeslag.


Altså, jeg er helt tabt her. :genert: Hvordan ville du sætte beslaget på?


Fx der hvor krydserne er, men det kan også være under overkøjen. Mærk af, hvor på sengen de skal sidde, mål op og bor huller i væggen, skru beslaget fast i væggen, sæt sengen op ad væggen og skru den anden del af vinkelbeslaget fast i sengen.


Tak! Det lyder til at have med at gøre. :gogo:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 12. maj 2020, 15:47

Trappestige skrev:Jeg har et nyslebet plankegulv der har fået hvid pigment. Efter indflytning, flyttemænd med sko på osv. er det virkelig ikke særlig pænt allerede. Det er ulakeret og suger ALT til sig. Sådan et gulv har jeg aldrig haft før, så jeg aner ikke hvad jeg skal vaske det i, så det bliver rent og tager de sorte streger der er kommet af sko osv.
Jeg hader gulve der ikke ser ordentlige ud, så please help!


Sæbespåner eller probat - sidstnævnte har en hvidpigmenteret udgave, som måske kunne passe godt til dit gulv.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 12. maj 2020, 15:50

Jeg er på udkig efter nogle klapstole, men findes sådan nogen overhovedet i en god udgave, som er slidstærke?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 15. maj 2020, 19:03

Hvis nu man køber et hus med henblik på at bygge til, kan man så på en eller anden måde sikre sig at det kan lade sig gøre INDEN man køber pågældende hus?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. maj 2020, 21:30

Trappestige skrev:Jeg har et nyslebet plankegulv der har fået hvid pigment. Efter indflytning, flyttemænd med sko på osv. er det virkelig ikke særlig pænt allerede. Det er ulakeret og suger ALT til sig. Sådan et gulv har jeg aldrig haft før, så jeg aner ikke hvad jeg skal vaske det i, så det bliver rent og tager de sorte streger der er kommet af sko osv.
Jeg hader gulve der ikke ser ordentlige ud, så please help!


Vi har lige købt hus med præcis den slags gulve og det er lavet indenfor det sidste halve år. Vi har allerede booket gulvmand til at komme og slibe og lakere hele huset. Ikke på vilkår om jeg gider bo på landet med børn og hund og have så sart et gulv.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 16. maj 2020, 01:26

ina skrev:Hvis nu man køber et hus med henblik på at bygge til, kan man så på en eller anden måde sikre sig at det kan lade sig gøre INDEN man køber pågældende hus?

Lokal- eller kommuneplanen må kunne hjælpe. Vær opmærksom på at der kan gives dispensationer ift. hvad der normalvis ikke er tilladt.

Edit: Eller mener du om de ønsker I har er fysisk mulige?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf ina » 16. maj 2020, 10:38

Misantropen skrev:
ina skrev:Hvis nu man køber et hus med henblik på at bygge til, kan man så på en eller anden måde sikre sig at det kan lade sig gøre INDEN man køber pågældende hus?

Lokal- eller kommuneplanen må kunne hjælpe. Vær opmærksom på at der kan gives dispensationer ift. hvad der normalvis ikke er tilladt.

Edit: Eller mener du om de ønsker I har er fysisk mulige?


Nej, det var præcis det jeg mente. Hvis nu man kigger på et hus, men det kun er interessant at købe det, hvis man må bygge til, så er det træls at købe det og bagefter få at vide at det må man ikke. :D

Tak, det vil jeg lige huske.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2020, 11:50

Trappestige skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Trappestige skrev:Jeg har et nyslebet plankegulv der har fået hvid pigment. Efter indflytning, flyttemænd med sko på osv. er det virkelig ikke særlig pænt allerede. Det er ulakeret og suger ALT til sig. Sådan et gulv har jeg aldrig haft før, så jeg aner ikke hvad jeg skal vaske det i, så det bliver rent og tager de sorte streger der er kommet af sko osv.
Jeg hader gulve der ikke ser ordentlige ud, så please help!


Vi har lige købt hus med præcis den slags gulve og det er lavet indenfor det sidste halve år. Vi har allerede booket gulvmand til at komme og slibe og lakere hele huset. Ikke på vilkår om jeg gider bo på landet med børn og hund og have så sart et gulv.

Mine øjne lyste op i hjerter da det stod helt nyslebet et par dage inden indflytning. Det er seriøst det smukkeste gulv! Men jeg havde jo heller ikke regnet med at det efter to dage ville ligne lort. :lol: Det er virkelig sart.
Jeg har heldigvis fundet en lille bitte sjat professionel gulvsæbe netop til dette gulv, som var lagt i kosteskabet og ellers prøver jeg med sæbespåner. Eller spørger udlejer om han vil bestille en ny dunk hjem. Det er lejebolig så jeg kan ikke rigtig gøre til eller fra mht. lakering.
Jeg ville heller ikke gide det på landet dog- det er virkelig sart!


Vi har det i stuen i vores sommerhus og det er nemlig virkelig sart og ser rigtig hurtigt beskidt ud. Magter det ikke. Jeg vasker med hvid probat
0

Tilbage til "Bolig"