Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lalana » 23. mar 2018, 09:24

Mi55y skrev:
Lalana skrev:Jeg mangler sådan en lille hylde til at have ved sengen. Pga udformningen af mit soveværelse (dør ved den ene side af sengen og væg ved den anden) kan jeg ikke have et sengebord, men gad godt have et sted lige at sætte et glas vand og lægge mobilen. Jeg kan bare ikke helt regne ud hvad det skal være for en hylde og om jeg reelt bare rager tingene på gulvet.
Er der nogen der har samme problem samt en løsning? Og er der nogen der har set en pæn, mindre hylde man kan hængende ved sengen - helst enkel ud for meget halløj :)


Vi har en lille kvadratisk svævehylde boret ind i væggen på hver side af sengen, da vi har skuffer under sengen og derfor ikke kan have borde. Der er lige plads til en lille lampe og en bog. Ingen af os har nogensinde raget noget ned derfra eller er stødt ind i den - på trods af, at der nok kun er omkring 15 cm. fra sengekanten og derhen. De hænger lidt højere end sengen.


Ah det lyder smart hvis det virker, men 15 cm over sengekanten? eller misforstår jeg hvor hylden er? Bag jeres hoved eller ved siden af eller hvordan.
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lalana » 23. mar 2018, 09:25

Dittemus skrev:
Lalana skrev:Jeg mangler sådan en lille hylde til at have ved sengen. Pga udformningen af mit soveværelse (dør ved den ene side af sengen og væg ved den anden) kan jeg ikke have et sengebord, men gad godt have et sted lige at sætte et glas vand og lægge mobilen. Jeg kan bare ikke helt regne ud hvad det skal være for en hylde og om jeg reelt bare rager tingene på gulvet.
Er der nogen der har samme problem samt en løsning? Og er der nogen der har set en pæn, mindre hylde man kan hængende ved sengen - helst enkel ud for meget halløj :)

Jeg har Ledgeable hylder fra Anne Linde hængende. De fylder ikke en dyt og der er både plads til at lægge en bog bagtil og en lille hylde fortil.



Aaah... den ser godt nok også smart ud, tak!
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2018, 09:31

Lalana skrev:
Mi55y skrev:
Lalana skrev:Jeg mangler sådan en lille hylde til at have ved sengen. Pga udformningen af mit soveværelse (dør ved den ene side af sengen og væg ved den anden) kan jeg ikke have et sengebord, men gad godt have et sted lige at sætte et glas vand og lægge mobilen. Jeg kan bare ikke helt regne ud hvad det skal være for en hylde og om jeg reelt bare rager tingene på gulvet.
Er der nogen der har samme problem samt en løsning? Og er der nogen der har set en pæn, mindre hylde man kan hængende ved sengen - helst enkel ud for meget halløj :)


Vi har en lille kvadratisk svævehylde boret ind i væggen på hver side af sengen, da vi har skuffer under sengen og derfor ikke kan have borde. Der er lige plads til en lille lampe og en bog. Ingen af os har nogensinde raget noget ned derfra eller er stødt ind i den - på trods af, at der nok kun er omkring 15 cm. fra sengekanten og derhen. De hænger lidt højere end sengen.


Ah det lyder smart hvis det virker, men 15 cm over sengekanten? eller misforstår jeg hvor hylden er? Bag jeres hoved eller ved siden af eller hvordan.


15 cm væk fra sengen, hvis det giver mere mening - og nok også ca. 15 cm over sengehøjde. Så det er et gap på 15 cm mellem seng og hylde - for at man ikke ramler ind i kanten i søvne.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 23. mar 2018, 11:01

^ vores hænger lige ud for sengen og så omkring samme højde som sengen. Det er ingen problem herhjemme.
0
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Vendela » 23. mar 2018, 17:51

Lalana skrev:Jeg mangler sådan en lille hylde til at have ved sengen. Pga udformningen af mit soveværelse (dør ved den ene side af sengen og væg ved den anden) kan jeg ikke have et sengebord, men gad godt have et sted lige at sætte et glas vand og lægge mobilen. Jeg kan bare ikke helt regne ud hvad det skal være for en hylde og om jeg reelt bare rager tingene på gulvet.
Er der nogen der har samme problem samt en løsning? Og er der nogen der har set en pæn, mindre hylde man kan hængende ved sengen - helst enkel ud for meget halløj :)


Vi har godt nok plads til et lille natbord til mig (sengen står i et hjørne), men for at min mand også har et sted til sin telefon og sådan noget, har vi hængt en Mosslanda gallerihylde fra IKEA hen over sengen. Det fungerer rigtig godt.
Forkanten på hylden gør også, at man kan stille en bog eller iPad på skrå op ad væggen, uden man kommer til at rage den ned ved et uheld ;)
1
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 23. mar 2018, 23:07

Jeg har heller ikke plads til natbord, så jeg har hængt en helt almindelig hylde op lige ved siden af sengen, og i samme højde som sengen. Jeg har ikke væltet noget ned.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 1. apr 2018, 10:55

Autolakering af Montana-moduler?

Vi har nogle Montana-moduler i bøg ( :tie: ), som jeg gerne vil have forvandlet til hvide af slagsen. Men hvad koster det sådan cirka at få en autolakerer til at spraymale dem?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 1. apr 2018, 11:39

Dittemus skrev:
flicka skrev:Autolakering af Montana-moduler?

Vi har nogle Montana-moduler i bøg ( :tie: ), som jeg gerne vil have forvandlet til hvide af slagsen. Men hvad koster det sådan cirka at få en autolakerer til at spraymale dem?

Indhent så mange tilbud som muligt, men hold dem også op mod anmeldelser af deres tidligere møbellakeringer, hvis du kan finde sådanne.
For et år siden ringede jeg rundt til en 3-4 forskellige og blev ret overrasket over prisniveauet, opgavens størrelse taget i betragtning og endte med at opgive. Jeg fik priser fra mellem 3500-7800 kr. for en forholdsvis ligetil opgave.


Puha, det er noget dyrere end jeg lige havde regnet med :8:

Men ja, jeg må vist ringe rundt og indhente tilbud.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 1. apr 2018, 11:51

Dittemus skrev:
flicka skrev:
Dittemus skrev:
flicka skrev:Autolakering af Montana-moduler?

Vi har nogle Montana-moduler i bøg ( :tie: ), som jeg gerne vil have forvandlet til hvide af slagsen. Men hvad koster det sådan cirka at få en autolakerer til at spraymale dem?

Indhent så mange tilbud som muligt, men hold dem også op mod anmeldelser af deres tidligere møbellakeringer, hvis du kan finde sådanne.
For et år siden ringede jeg rundt til en 3-4 forskellige og blev ret overrasket over prisniveauet, opgavens størrelse taget i betragtning og endte med at opgive. Jeg fik priser fra mellem 3500-7800 kr. for en forholdsvis ligetil opgave.


Puha, det er noget dyrere end jeg lige havde regnet med :8:

Men ja, jeg må vist ringe rundt og indhente tilbud.

For mig var det i hvert fald dyrere end selve møblet, som jeg så bare solgte og købte noget andet i den ønskede farve. :P
Er det kun selve kasserne du har, eller er det et større møbel? Hvis ellers I har mod på det, kan I jo også købe god kvalitets-spraymaling, grunder og lak og gå i gang selv.


Nej, det er desværre 3 modul-skabe med 3 sæt overskabe med glaslåger :deer:
Så det skal helst gøres professionelt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 2. apr 2018, 08:28

Sådan nogle enkle, hvide foldegardiner i standardmål, der ikke koster flere hundrede kroner, eksisterer de ikke mere?

Mine nuværende er fra Jysk, men de er udgået og de trænger virkelig til at blive udskiftet.

Det skal ikke være mørklægningsgardiner, rullegardiner, være med mønster/effekter i stoffet eller være nogle man binder op. Bare nogle ganske almindelige gardiner i bomuld som man regulerer med en snor ligesom persienner fx.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 2. apr 2018, 08:58

Hvis du vil søge efter dem andre steder, så kan de også hedde "liftgardin".
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 2. apr 2018, 10:08

Juki skrev:Sådan nogle enkle, hvide foldegardiner i standardmål, der ikke koster flere hundrede kroner, eksisterer de ikke mere?

Mine nuværende er fra Jysk, men de er udgået og de trænger virkelig til at blive udskiftet.

Det skal ikke være mørklægningsgardiner, rullegardiner, være med mønster/effekter i stoffet eller være nogle man binder op. Bare nogle ganske almindelige gardiner i bomuld som man regulerer med en snor ligesom persienner fx.


Skal det være stof-agtigt i bomulden eller må det gerne være mere “fast” i stoffet? Aner ikke om det giver mening :-D Vi har lige købt foldegardiner i Bilka, på tilbud som de jævnligt er, men er i tvivl om det er bomuldsagtigt nok til det du søger...

Ellers tror jeg nemlig os de måske hedder liftgardiner, som en anden skrev :gruble:
1
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 2. apr 2018, 10:57

Ficus skrev:Ellers tror jeg nemlig os de måske hedder liftgardiner, som en anden skrev :gruble:


Jeg var selv i tvivl, så inden jeg skrev googlede jeg, og valgte billeder :) : https://www.google.dk/search?q=liftgard ... 80&bih=882
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 2. apr 2018, 11:14

Ficus skrev:
Juki skrev:Sådan nogle enkle, hvide foldegardiner i standardmål, der ikke koster flere hundrede kroner, eksisterer de ikke mere?

Mine nuværende er fra Jysk, men de er udgået og de trænger virkelig til at blive udskiftet.

Det skal ikke være mørklægningsgardiner, rullegardiner, være med mønster/effekter i stoffet eller være nogle man binder op. Bare nogle ganske almindelige gardiner i bomuld som man regulerer med en snor ligesom persienner fx.


Skal det være stof-agtigt i bomulden eller må det gerne være mere “fast” i stoffet? Aner ikke om det giver mening :-D Vi har lige købt foldegardiner i Bilka, på tilbud som de jævnligt er, men er i tvivl om det er bomuldsagtigt nok til det du søger...

Ellers tror jeg nemlig os de måske hedder liftgardiner, som en anden skrev :gruble:

Altså det er squ da heller ikke til at finde ud af når de hedder liftgardiner nu/i stedet :lol:

De behøver ikke være i 100% bomuld. Det skal bare ikke være sådan noget stift og tykt stof som mørklægningsgardiner fx er i eller noget tyndt, næsten gennemsigtigt stof. Det må gerne være i sådan noget hør hvor lyset skinner igennem, men uden man kan se alt der forgår på den anden side.

Jeg kan ikke finde liftgardiner på Bilkas hjemmeside :gruble: Har I købt dem i en fysisk butik? Og til hvilken pris og med hvilke mål?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 2. apr 2018, 11:16

Vira skrev:
Juki skrev:Sådan nogle enkle, hvide foldegardiner i standardmål, der ikke koster flere hundrede kroner, eksisterer de ikke mere?

Mine nuværende er fra Jysk, men de er udgået og de trænger virkelig til at blive udskiftet.

Det skal ikke være mørklægningsgardiner, rullegardiner, være med mønster/effekter i stoffet eller være nogle man binder op. Bare nogle ganske almindelige gardiner i bomuld som man regulerer med en snor ligesom persienner fx.

Jeg har nogle fra bilka, de hedder vist plissegardiner :) De har i det hele taget et stort udvalg i alt sådan noget gardinværk

Det skal ikke være plissegardiner.

(Medmindre de fås i udgaver med en snor til regulering?)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Bolig"