Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 14. feb 2018, 14:00

ina skrev:Nogen der har skabe eller lignende stående op af ydervægge, som ikke har fået problemer med skimmelsvamp? :genert:

Ja.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 14. feb 2018, 22:10

Håber det er ok at jeg lige spørger her, kunne se i LaScrooges tråd at du har lidt erfaring med kalkmalingen fra Jotun

Krølle skrev:
Hvis væggen i sig selv ikke er smadret, kan du få samme matte effekt ved at bruge Jotuns kalkmaling Lady Minerals. T er super nemt at arbejde med og findes i skønne farver.


Har jeg forstået det rigtigt hvis kalkmalingen er lidt ala Kabe/spartelmassens nemmere malingsflydende fætter?
Så det er ligesom at male?

Synes du at du har fået effekten af “sten”overflade? Altså hvor umage skal man gøre sig med penslen?

Har du valgt en mørk farve? Og hvor meget lysere er den blevet? Og passer m2 nogenlunde med det du havde forventet den kunne dække?


Vi snakkede med en sælger i dag, som mildest talt var forvirrende. Det ser ret nemt ud på youtube videoer, men ham gutten mente at det var svært at få sparteleffekten, man skulle faktisk nærmest være professionel... ved ikke hvor meget han lige får solgt af den slags :deer:
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 15. feb 2018, 07:27

Hvad hedder de der hætte/kappe dimser som man sætter på en elpære for at afskærme lyset lidt?
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 16. feb 2018, 14:25

No1 skrev:Jeg leder efter store (pæne) krukker til store planter. Kan bare ikke rigtigt finde nogen, der også er lidt dekorative.


Hvad tænker du når du siger pæne? Eller hvad er ikke-pænt?

Vi har en del fra Bergs Potter, sådan nogle italienske potter, men de er uden alt muligt dims og så er de ensfarvede.

Har også 2 fra Bolia, Botanique https://www.bolia.com/da-dk/soeg/?term=Botanique

Jeg kan også godt lide Hays flowerpot, men ved ikke om den i XXL er stor nok https://www.bahne.dk/hay-flowerpot-urte ... -sort.html


Derudover så kunne jeg godt selv tænke mig nogle store, som måske var lidt mere... specielle og pæne, men synes også det er svært, for mange keramikfolk, gør sig mere i små potter, som er bedre til sukkulenter (med manglende dræn/underpotte)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 16. feb 2018, 14:56

Vi skal bruge en foldedør(sløsning). Køber man sådan noget andre steder end byggemarkeder? :genert:

Tænker om der et sted jeg ikke lige har i tankerne, som måske nogen andre kender. Evt nogle mærker vi kan kigge på.

Har selv været i Bauhaus og Silvan indtil videre, men uden at finde noget.
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Myth » 18. feb 2018, 18:42

Kan royal copenhagen hvid halvblonde tåle microovn?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neenah » 18. feb 2018, 18:45

Myth skrev:Kan royal copenhagen hvid halvblonde tåle microovn?

Jep
1
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Myth » 18. feb 2018, 19:22

Neenah skrev:
Myth skrev:Kan royal copenhagen hvid halvblonde tåle microovn?

Jep


Tak for hurtigt svar. :)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 21. feb 2018, 13:19

Hvis jeg køber en kæde til at hænge noget ned fra loftet, som er halvtungt (13 kg), og jeg har fundet en kæde, der holder til en statisk belastning på 45 kg, så burde den kunne klare jobbet, korrekt? Den tåler ikke dynamisk belastning, men det er det vel heller ikke, hvis tingen hænger stille?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 28. feb 2018, 23:44

Jeg har tidligere fået hjælp herinde ang. valg af en ny hovedpude i memoryskum. Jeg havde forinden fundet ud af at den skulle være hård/fast og med en høj "kant" da jeg oftest sover på siden.

Lidt tilfældigt fandt jeg et tilbud på en pude der faktisk er rigtig god i forhold til højde og fastheden, men den er desværre kvadratisk og uden den kanten.

Det jeg egentlig bare vil høre er om det er pudens form eller en pude i skum der er problemet. Det jeg oplever er egentlig bare at siderne "søger ind mod midten" i brug, eller hvordan jeg skal forklare det :lol: fordi der ikke er støtte i siderne på samme måde som i midten. Det betyder at jeg er nødt til at vende/dreje puden 2-3 gange om natten for at opnå den bedste støtte. Det er selvfølgelig ikke optimalt eller tilfredsstillende så før jeg evt. investerer i en anden pude vil jeg bare sikre mig at det er pudens form og ikke normalt for den type fyld.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kalimsofie » 1. mar 2018, 07:37

Juki skrev:Jeg har tidligere fået hjælp herinde ang. valg af en ny hovedpude i memoryskum. Jeg havde forinden fundet ud af at den skulle være hård/fast og med en høj "kant" da jeg oftest sover på siden.

Lidt tilfældigt fandt jeg et tilbud på en pude der faktisk er rigtig god i forhold til højde og fastheden, men den er desværre kvadratisk og uden den kanten.

Det jeg egentlig bare vil høre er om det er pudens form eller en pude i skum der er problemet. Det jeg oplever er egentlig bare at siderne "søger ind mod midten" i brug, eller hvordan jeg skal forklare det :lol: fordi der ikke er støtte i siderne på samme måde som i midten. Det betyder at jeg er nødt til at vende/dreje puden 2-3 gange om natten for at opnå den bedste støtte. Det er selvfølgelig ikke optimalt eller tilfredsstillende så før jeg evt. investerer i en anden pude vil jeg bare sikre mig at det er pudens form og ikke normalt for den type fyld.


Jeg synes klart, det er den høje kant, der gør det for mig. Den nyeste, jeg har, har jeg købt på spot i Netto for nogle uger siden. Den er fast og har høj kant - og var billig :-D . Den er perfekt. Lige bortset fra, at den har sådan noget kølende gel i midten, og jeg kan slet ikke have det! Jeg vil ikke køles ned! Men hvis du ikke har problem med kølingen, kan du måske se efter, om de stadig har dem?
1
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 1. mar 2018, 11:36

Kalimsofie skrev:Jeg synes klart, det er den høje kant, der gør det for mig. Den nyeste, jeg har, har jeg købt på spot i Netto for nogle uger siden. Den er fast og har høj kant - og var billig :-D . Den er perfekt. Lige bortset fra, at den har sådan noget kølende gel i midten, og jeg kan slet ikke have det! Jeg vil ikke køles ned! Men hvis du ikke har problem med kølingen, kan du måske se efter, om de stadig har dem?


Jeg købte også en pude på spot i Netto. :)

Min er af memoryskum, men uden noget kølende. Jeg mener den kostede ca. 100 kr., måske 129.
Den føltes meget hård, så jeg var meget spændt på, at sove på den. Den er hård, men former sig efter hovedet og jeg er blevet rigtig glad for den.

Jeg har tidligere haft en pude af memoryskum, og bandede den langt væk, og foretrak dem af almindeligt skumgummi, men den her er jeg blevet glad for.

Så ja, prøv at kigge i Netto. :)
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 14. mar 2018, 16:44

Kan I anbefale en tekande i glas til under 500 kr? Hvis den kan indeholde 1,2 liter tror jeg det er passende, men ellers mellem 1-1,7 liter.

Der behøver ikke være sådan en indsats i så længe det er muligt selv at putte en i selv.

Jeg har set en ved Perchs, men den er udsolgt på hjemmesiden p.t. Men jeg tænker også om håndtåget ikke bliver vanvittigt varmt uden en grydelap eller et eller andet omkring :gruble:

https://www.perchs.dk/index.php?page=sp ... hp&ID=2884

Jeg har også fundet to fra Bodum, den ene hedder Assam og den anden Chambord. Jeg har dog ikke set dem i virkeligheden så jeg er ikke helt sikker på om de er noget hverken på udseendet eller den funktionelle del.

Billede

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Hunkat » 14. mar 2018, 17:54

Jeg har lige set en reklame for et firma som laver totalløsninger for badeværelser. Der slogan er at det ikke behøver koste en formue at få drømmebadeværelset.

Deres priser starter ved 80.000....

Er det bare mig eller er 80.000 også en slags formue?
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 14. mar 2018, 17:55

^ jeg har assam fra bodum. Den er virkelig lækker og pæn :lun:

Og den er nem at rengøre.
1

Tilbage til "Bolig"