Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 12:24

Jeg mangler denne tråd!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 12:25

Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf didas » 28. sep 2015, 12:32

Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?


Hvis du gerne vil undgå kemikalier, kunne pimpsten være en mulighed. Du skubber vandet ud af toilettet, gør pimpstenen våd og så er det bare i gang med at skrubbe :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 12:51

didas skrev:
Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?


Hvis du gerne vil undgå kemikalier, kunne pimpsten være en mulighed. Du skubber vandet ud af toilettet, gør pimpstenen våd og så er det bare i gang med at skrubbe :)


Jeg vil ikke nødvendigvis undgå kemikalier, men klorin vil jeg ikke bruge, da det ødelægger emaljen.

Ødelægger pimpsten ikke også den? Altså får den at krakelere? :genert:
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf didas » 28. sep 2015, 12:55

Bøtte skrev:
didas skrev:
Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?


Hvis du gerne vil undgå kemikalier, kunne pimpsten være en mulighed. Du skubber vandet ud af toilettet, gør pimpstenen våd og så er det bare i gang med at skrubbe :)


Jeg vil ikke nødvendigvis undgå kemikalier, men klorin vil jeg ikke bruge, da det ødelægger emaljen.

Ødelægger pimpsten ikke også den? Altså får den at krakelere? :genert:


Det skulle det ikke gøre, ikke i følge nettet i hvert fald :-D Det skulle netop være skånsomt og ikke ridse kummen. Hvis du googler, står der en masse om det. Jeg har ikke selv fået det prøvet endnu, men jeg tidligere læst om det, da jeg også har nogle genstridige render.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 13:23

didas skrev:
Bøtte skrev:
didas skrev:
Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?


Hvis du gerne vil undgå kemikalier, kunne pimpsten være en mulighed. Du skubber vandet ud af toilettet, gør pimpstenen våd og så er det bare i gang med at skrubbe :)


Jeg vil ikke nødvendigvis undgå kemikalier, men klorin vil jeg ikke bruge, da det ødelægger emaljen.

Ødelægger pimpsten ikke også den? Altså får den at krakelere? :genert:


Det skulle det ikke gøre, ikke i følge nettet i hvert fald :-D Det skulle netop være skånsomt og ikke ridse kummen. Hvis du googler, står der en masse om det. Jeg har ikke selv fået det prøvet endnu, men jeg tidligere læst om det, da jeg også har nogle genstridige render.


Det ved jeg sgu ikke om jeg tør :genert: Vores toiletter er kun et år gamle, så bliver man ikke på populær hvis det ridser.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 1. okt 2015, 16:05

Jeg har en blændet væg med en gipsplade. Jeg vil gerne hænge nogle billeder op på væggen og har tænkt mig at bruge nogle gipsplade-kroge som jeg har liggende. Men hvor meget kan sådan en bære mon?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 4. okt 2015, 16:17

Er der andre end IKEA, der sælger de smalle billedhylder? :forvirret: Jeg skal bruge én, der længdemæssigt ligger lige mellem IKEAs modeller, men ved ikke hvor jeg skal indlede jagten... :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elvispop » 4. okt 2015, 16:46

girl_beat skrev:Er der andre end IKEA, der sælger de smalle billedhylder? :forvirret: Jeg skal bruge én, der længdemæssigt ligger lige mellem IKEAs modeller, men ved ikke hvor jeg skal indlede jagten... :)


Jysk har dem
http://jysk.dk/opbevaring/diverse
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Akehurst2 » 4. okt 2015, 16:48

Elvispop skrev:
girl_beat skrev:Er der andre end IKEA, der sælger de smalle billedhylder? :forvirret: Jeg skal bruge én, der længdemæssigt ligger lige mellem IKEAs modeller, men ved ikke hvor jeg skal indlede jagten... :)


Jysk har dem
http://jysk.dk/opbevaring/diverse


Byggemarkeder og Bilka har dem også.

Søg på gallerihylde.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 4. okt 2015, 17:26

^^ Tak for begge tip - jeg prøver at kigge efter dem dér :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Nedc
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. okt 2015, 09:58
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Nedc » 24. okt 2015, 08:33

ihhh ... jeg købte sidste år denne her - men den er et mareridt for stearinen løber ned af siden på den og det ser ikke pænt ud .. hvad kan der mon gøres ?

http://notredame.dk/shop/lysestage-til-4-1842p.html
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. okt 2015, 08:54

Nedc skrev:ihhh ... jeg købte sidste år denne her - men den er et mareridt for stearinen løber ned af siden på den og det ser ikke pænt ud .. hvad kan der mon gøres ?

http://notredame.dk/shop/lysestage-til-4-1842p.html


Brug lys af ren stearin de løber sjældent, hvis de løber har du træk eller en større kuldebro der påvirker lysene brænding
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Whoosh » 25. okt 2015, 19:34

Min opbevaring af tørklæder, halstørklæder og handsker udviklede sig til en farce, så vi har købt en Malm kommode i Ikea. 90 cm bred, 4 skuffer.

Jeg håber lidt jeg kan nøjes med at bruge 2 skuffer på det pjat, og den nederste på klædebørste, fnugruller, skopleje ting, ekstra skosåler og snørebånd.

Jeg har efterhånden en heftig smykkesamling, kaldet Bunken. :-D
Navnet er stærkt misvisende, da den er fordelt på flere værelser.
Jeg kunne godt tænke mig at have det samlet ét sted.
Der er mange øreringe, statement halskæder og en del bangles.

Mine ægte smykker skal ikke opbevares der.
Jeg har haft indbrud én gang, og selvom vi har alarm og nabohjælp, så synes jeg de skal have lov til at lede lidt efter guldet. Jeg gider i hvert fald ikke hjælpe. :rulle:

Jeg leder lidt efter noget bakkesystem, gerne i flere lag, men stadig overskueligt og nemt at lede i.

Min Google-Fu har ikke været stærk.
Jeg har set nogle sorte velour bakker på eBay, men jeg er ikke overbevist.
Og jeg vil selvfølgelig have noget der er helt fantastisk, men jeg vil ikke betale en skid. :-D

Link, billeder og erfaringer modtages med tak.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 25. okt 2015, 19:42

^ Vær OBS på at vælge opbevaring, der er så lufttæt som muligt. Ilt oxyderer både ægte og uægte smykker med tiden, så de holder sig pænere længere, hvis de ligger i en lukket boks eller æske. Bare et tip :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Bolig"