Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf 1234 » 31. dec 2018, 06:47

Stitch skrev:
1234 skrev:Nogle tip til hvor man kan købe en bedroller til dvd'er som holder? Vi forsøgt os med dem fra jysk. De passede fint i størrelse men plastikket var så svagt, at selv vægten fra dvd'er var nok til den slæbt hen over gulvet, når man kørt med den.


IKEA's bedrollere er lavet i lidt hårdere plast, så mon ikke de holder bedre?

Jeg synes bare dem de havde sidst jeg var der enten havde en sær form eller ikke havde hjul.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2019, 23:17

Jeg skal muligvis have købt en god stol, der skal fungere som kontorstol til et skrivebord. Det skal ikke være en almindelig/klassisk kontorstol, da jeg synes de er uhyggeligt grimme :tie: men det skal selvfølgelig være en stol man sidder godt i. Og ikke noget stål/krom/hightech, da det ikke rigtig passer til huset og vores indretning. Nogle der umiddelbart har et godt bud?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2019, 09:57

Trappestige skrev:
Pandesteg skrev:Jeg skal muligvis have købt en god stol, der skal fungere som kontorstol til et skrivebord. Det skal ikke være en almindelig/klassisk kontorstol, da jeg synes de er uhyggeligt grimme :tie: men det skal selvfølgelig være en stol man sidder godt i. Og ikke noget stål/krom/hightech, da det ikke rigtig passer til huset og vores indretning. Nogle der umiddelbart har et godt bud?

Jeg har lige erstattet mine pigers Eames replika med disse fra Nimara til deres skrivebord. Man sidder fantastisk godt i dem. Og så er de billige. Fås også med sorte ben og i andre farver.


Jeg anede ikke, at vi skulle have nye spisestuestole, men nu er der 4 fra Nimara på vej :fløjt:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 5. jan 2019, 10:25

Robotstøvsuger - er det virkelig så fed en ting at have? Helt konkret overvejer vi en XIAOMI MI ROBOROCK S55, men synes måske 3000 kr. er en høj pris at betale, for at undgå at støvsuge :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. jan 2019, 10:30

twinkle skrev:Robotstøvsuger - er det virkelig så fed en ting at have? Helt konkret overvejer vi en XIAOMI MI ROBOROCK S55, men synes måske 3000 kr. er en høj pris at betale, for at undgå at støvsuge :gruble:


Kender ikke mærket, men ja det er super. Du undgår dog ikke at støvsuge. Vi kører robotten 2-3 gange om ugen og som Støvsugning en gang.

Vi har roomba
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Hunkat » 6. jan 2019, 18:09

Det er godt nok ikke bolig som sådan men hvis man skal ud og købe et nyt hus/lejlighed... hvad er så bedst, f.eks. 100.000 i opsparing eller 100.000 i friværdi i den bolig man allerede ejer?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. jan 2019, 19:35

Hunkat skrev:Det er godt nok ikke bolig som sådan men hvis man skal ud og købe et nyt hus/lejlighed... hvad er så bedst, f.eks. 100.000 i opsparing eller 100.000 i friværdi i den bolig man allerede ejer?


Vil sige same-same, dog kan din friværdi påvirkes af faldende salgspriser, som f.x. i finanskrisen - og dermed gøre dig insolvent.

Men i et stabilt boligmarked, der tror jeg banken tænker 100.000 er det samme, om de er i friværdi eller i opsparede midler.
Og du vil få mest ud af at afvikle på dit lån, da renten på dit boliglån er langt højere end renten på en opsparing.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Jedi » 6. jan 2019, 19:46

Pandesteg skrev:Jeg skal muligvis have købt en god stol, der skal fungere som kontorstol til et skrivebord. Det skal ikke være en almindelig/klassisk kontorstol, da jeg synes de er uhyggeligt grimme :tie: men det skal selvfølgelig være en stol man sidder godt i. Og ikke noget stål/krom/hightech, da det ikke rigtig passer til huset og vores indretning. Nogle der umiddelbart har et godt bud?


https://shopping.coop.dk/vare/joergen-b ... 0380841679
Det er en dyr stol, men du skal jo kun bruge en enkelt :fløjt:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Tibbler » 7. jan 2019, 15:52

Er der nogle af jer, der har erfaringer med møbelforretningen XL-Møbler?
Anmeldelserne på trustpilot er meget blandede :gruble:

Vi har nemlig set en sofa, vi overvejer at købe.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 9. jan 2019, 10:40

Den der gave med nyt spisebord fordrer en omrokering i stuen, herunder bla. at tv skal hænge på væggen. Så nogle tips til vægs beslag, det skal være med dreje mulighed.
Kan se Elgiganten sælger noget til 299kr - ikea til 449kr. Fåes helt ned til 200kr ish.

Ikke specielt tungt tv, 42”
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf paint » 9. jan 2019, 13:13

Spjaerten skrev:Den der gave med nyt spisebord fordrer en omrokering i stuen, herunder bla. at tv skal hænge på væggen. Så nogle tips til vægs beslag, det skal være med dreje mulighed.
Kan se Elgiganten sælger noget til 299kr - ikea til 449kr. Fåes helt ned til 200kr ish.

Ikke specielt tungt tv, 42”


Det kan gøre endnu billigere - 169 kr. Det fungerer udmærket og TV'et, kan dreje i alle mulige og umulige retninger (har et hængende i køkkenet) ;)

ps. Man skal dog lige tjekke om ens TV, er kompatibel med de opgivne "Vesa mål" (afstanden mellem skruehullerne bag på ens TV)

https://www.harald-nyborg.dk/p11209/tv- ... lda11-223w
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kalimsofie » 9. jan 2019, 15:09

paint skrev:
Spjaerten skrev:Den der gave med nyt spisebord fordrer en omrokering i stuen, herunder bla. at tv skal hænge på væggen. Så nogle tips til vægs beslag, det skal være med dreje mulighed.
Kan se Elgiganten sælger noget til 299kr - ikea til 449kr. Fåes helt ned til 200kr ish.

Ikke specielt tungt tv, 42”


Det kan gøre endnu billigere - 169 kr. Det fungerer udmærket og TV'et, kan dreje i alle mulige og umulige retninger (har et hængende i køkkenet) ;)

ps. Man skal dog lige tjekke om ens TV, er kompatibel med de opgivne "Vesa mål" (afstanden mellem skruehullerne bag på ens TV)

https://www.harald-nyborg.dk/p11209/tv- ... lda11-223w


Vi har haft den samme, og der var aldrig problemer med den.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 10. jan 2019, 19:58

Update på tidligere isssue:

Hældte 12 liter kogende vand efterfulgt af 12 liter koldt vand i vasken igår. Det kolde vand virkede til at ryge forholdvis hurtigt ud. Opvaskeren har idag IKKE kastet op under en omgang :krydse: :krydse: håber Handy Spjaert har knækket koden!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 17. jan 2019, 09:15

Hvad er den bedste måde at fjerne dårlig lugt fra tøj og sengetøj der har ligget gemt væk i skuffer og skabe? Der er hverken mug eller skimmelsvamp og det blev pakket væk da det var tørt og rent. Det har bare ligget alt for længe uden frisk luft.

Og har I nogle gode råd til at undgå dårlig lugt i selvsamme skuffer og skabe fremover? Rummet er tørt og har en jævn temperatur, men den er lavere end stuetemperatur.


Normalt fjerner jeg svedlugt ved at lægge tøjet i blød i vand og Rodalon, før det kommer i vaskemaskinen, men jeg kan ikke finde ud af om det også vil hjælpe på lugt der er opstået fordi det har ligget indelukket.

Jeg kan læse mig til at bagepulver, natron og eddike nogle steder også anbefales til iblødsætning, men andre steder frarådes så jeg kan ikke helt blive klog på om det vil kunne hjælpe på dårlig lugt der ikke skyldes sved eller ej :stoned: Nogle steder står der også at bagepulver og natron kan bruges til at bevare farven i tøj hvis man putter det i maskinen sammen med det almindelige vaskepulver. Andre steder at det kun er for at undgå misfarvninger på hvidt tøj. Jeg er mildest sagt forvirret :stoned:

Materialerne er bomuld, elastan og modal. Tøjet er primært mørkt og sengetøjet er henholdsvis både helt hvidt og i farver. Jeg har ikke mulighed for at putte de i fryseren, men jeg kan lufte det udenfor hvis det vil kunne gøre en forskel.


Hjælp tak :wacko:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 17. jan 2019, 10:03

Lemonella skrev:
Misantropen skrev:Hvad er den bedste måde at fjerne dårlig lugt fra tøj og sengetøj der har ligget gemt væk i skuffer og skabe? Der er hverken mug eller skimmelsvamp og det blev pakket væk da det var tørt og rent. Det har bare ligget alt for længe uden frisk luft.

Og har I nogle gode råd til at undgå dårlig lugt i selvsamme skuffer og skabe fremover? Rummet er tørt og har en jævn temperatur, men den er lavere end stuetemperatur.


Normalt fjerner jeg svedlugt ved at lægge tøjet i blød i vand og Rodalon, før det kommer i vaskemaskinen, men jeg kan ikke finde ud af om det også vil hjælpe på lugt der er opstået fordi det har ligget indelukket.

Jeg kan læse mig til at bagepulver, natron og eddike nogle steder også anbefales til iblødsætning, men andre steder frarådes så jeg kan ikke helt blive klog på om det vil kunne hjælpe på dårlig lugt der ikke skyldes sved eller ej :stoned: Nogle steder står der også at bagepulver og natron kan bruges til at bevare farven i tøj hvis man putter det i maskinen sammen med det almindelige vaskepulver. Andre steder at det kun er for at undgå misfarvninger på hvidt tøj. Jeg er mildest sagt forvirret :stoned:

Materialerne er bomuld, elastan og modal. Tøjet er primært mørkt og sengetøjet er henholdsvis både helt hvidt og i farver. Jeg har ikke mulighed for at putte de i fryseren, men jeg kan lufte det udenfor hvis det vil kunne gøre en forskel.


Hjælp tak :wacko:


Så ville en god gang frostvejr hjælpe dig, men jeg er sikker på, du godt kan fjerne lugten, hvis du hænger det ud i den friske luft. Du skal så huske at tage det ind om natten. Fugt er nok ikke så godt. Måske det skal ud i luften et par dage, før lugten er helt væk.

Så ingen iblødsætning?

Det er jo ret fugtigt i vejret for tiden så jeg kan være i tvivl om det vil være nok eller fungere, men det stinker også ret meget :tie:
0

Tilbage til "Bolig"