Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 3. maj 2018, 21:22

LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Planen er at jeg gerne vil have nye gulve, men min vedligeholdelseskonto er lige nu ikke stor nok til at jeg synes det er ansvarligt at bruge den på gulve, men måske jeg lige skal undersøge hvor lang tid det drejer sig om, inden jeg begynder at bruge for mange kraft er på det nuværende gulv.


Hvis din vedligeholdelseskonto kommer af, at du bor almennyttigt og har B-ordning, så vil jeg anbefale, at du lige undersøger, om i må bruge kontoen til nyt gulv.
I "mit" boligselskab måtte vi før i tiden gerne bruge kontoen til vinyl i køkken, men så var der en eller anden der fandt ud af, at dette ikke var lovligt, da pengene ikke må bruges på gulvbelægning.

Mærkeligt. Vores regler er vist at vi må bruge dem frit på vedligehold, når kontoen når et vis beløb så må det også bruges på forbedringer. Hvis man selv betaler er det også rimelig åbent for hvad man må ændre i boligen.
Men, det må jeg undersøge, jeg forstår bare ikke hvis det skulle være ulovligt at bruge penge på gulvet.


Det er heller ikke sikkert, at der er problemer i det hos jer, men hvis du ikke må, så er det jo surt hvis du lægger penge ud, som du så ikke kan få igen.

Det er kun ment som et godt råd, for at være på den sikre side.

Det er vist en meget god idé lige at forhøre sig. :)


Better safe than sorry. :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2018, 21:25

Neverkont skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Planen er at jeg gerne vil have nye gulve, men min vedligeholdelseskonto er lige nu ikke stor nok til at jeg synes det er ansvarligt at bruge den på gulve, men måske jeg lige skal undersøge hvor lang tid det drejer sig om, inden jeg begynder at bruge for mange kraft er på det nuværende gulv.


Hvis din vedligeholdelseskonto kommer af, at du bor almennyttigt og har B-ordning, så vil jeg anbefale, at du lige undersøger, om i må bruge kontoen til nyt gulv.
I "mit" boligselskab måtte vi før i tiden gerne bruge kontoen til vinyl i køkken, men så var der en eller anden der fandt ud af, at dette ikke var lovligt, da pengene ikke må bruges på gulvbelægning.

Mærkeligt. Vores regler er vist at vi må bruge dem frit på vedligehold, når kontoen når et vis beløb så må det også bruges på forbedringer. Hvis man selv betaler er det også rimelig åbent for hvad man må ændre i boligen.
Men, det må jeg undersøge, jeg forstår bare ikke hvis det skulle være ulovligt at bruge penge på gulvet.


Det er heller ikke sikkert, at der er problemer i det hos jer, men hvis du ikke må, så er det jo surt hvis du lægger penge ud, som du så ikke kan få igen.

Det er kun ment som et godt råd, for at være på den sikre side.

Det er vist en meget god idé lige at forhøre sig. :)


Better safe than sorry. :)


True. Jeg kan bare mærke at jeg blive pænt træt af hvis de har overladt mig med så grimt et gulv, hvis det viser sig jeg ikke må høre noget ved det :)
0
...
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 3. maj 2018, 21:25

Alkaia skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Planen er at jeg gerne vil have nye gulve, men min vedligeholdelseskonto er lige nu ikke stor nok til at jeg synes det er ansvarligt at bruge den på gulve, men måske jeg lige skal undersøge hvor lang tid det drejer sig om, inden jeg begynder at bruge for mange kraft er på det nuværende gulv.


Hvis din vedligeholdelseskonto kommer af, at du bor almennyttigt og har B-ordning, så vil jeg anbefale, at du lige undersøger, om i må bruge kontoen til nyt gulv.
I "mit" boligselskab måtte vi før i tiden gerne bruge kontoen til vinyl i køkken, men så var der en eller anden der fandt ud af, at dette ikke var lovligt, da pengene ikke må bruges på gulvbelægning.


Vi må bruge vores på gulv og malerarbejde/maling.
I forbindelse med udflytning får jeg malet hele hytten, slebet gulv i stue, soveværelse og entre samt får lagt vinyl i køkkenet (det kan ikke klare at blive slebet mere ned).

Virkelig underligt at det ikke må bruges på gulv. :gruble:


Jeg ved ikke, om de må bruges på gulv, jeg anbefaler bare, at man undersøger det inden man går igang, for at undgå en dum situation.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2018, 21:38

Jeg kan lige prøve at vise en misfarvning frem, det er nogle ret store pletter der er rundt omkring.

IMG_20180503_232833.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
...
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 3. maj 2018, 21:43

LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Planen er at jeg gerne vil have nye gulve, men min vedligeholdelseskonto er lige nu ikke stor nok til at jeg synes det er ansvarligt at bruge den på gulve, men måske jeg lige skal undersøge hvor lang tid det drejer sig om, inden jeg begynder at bruge for mange kraft er på det nuværende gulv.


Hvis din vedligeholdelseskonto kommer af, at du bor almennyttigt og har B-ordning, så vil jeg anbefale, at du lige undersøger, om i må bruge kontoen til nyt gulv.
I "mit" boligselskab måtte vi før i tiden gerne bruge kontoen til vinyl i køkken, men så var der en eller anden der fandt ud af, at dette ikke var lovligt, da pengene ikke må bruges på gulvbelægning.

Mærkeligt. Vores regler er vist at vi må bruge dem frit på vedligehold, når kontoen når et vis beløb så må det også bruges på forbedringer. Hvis man selv betaler er det også rimelig åbent for hvad man må ændre i boligen.
Men, det må jeg undersøge, jeg forstår bare ikke hvis det skulle være ulovligt at bruge penge på gulvet.


Det er heller ikke sikkert, at der er problemer i det hos jer, men hvis du ikke må, så er det jo surt hvis du lægger penge ud, som du så ikke kan få igen.

Det er kun ment som et godt råd, for at være på den sikre side.

Det er vist en meget god idé lige at forhøre sig. :)


Better safe than sorry. :)


True. Jeg kan bare mærke at jeg blive pænt træt af hvis de har overladt mig med så grimt et gulv, hvis det viser sig jeg ikke må høre noget ved det :)


Det forstår jeg dælme godt.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 4. maj 2018, 06:48

Vi har forelsket os i Shades of Chalk-tapetet fra Borås. Men der er meget få danske forhandlere, så vidt jeg kan google mig til - kan kun finde to. Er der nogen, der kender til andre mærker med noget lignende tapet? Altså tapet med look af kalkmaling?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 4. maj 2018, 07:04

LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Det der med at male gulve, bliver det nogensinde godt? Og hvis det kan lykkes hvordan passer man bedst på det?


Det kan det sagtens blive (godt). Man skal bare være opmærksom på, at hvis man ikke selv ejer lejligheden, skal der gulvafslibes når man engang flytter. Og det er ikke altid at gulvet kan klare en dybere afslibning, hvis det er blevet slebet flere gange før.

Problemet er at tidligere lejer har.. Ja, jeg ved ikke hvad de har lavet, men jeg har modtaget et gulv der har været så smadret at det ikke har kunne slibes pænt. Og det er jeg ret træt af, boligselskabet ved selvfølgelig godt gulvets stand, så jeg kommer ikke til at hæfte for de skader der har været på gulvet før jeg flyttede ind, tidligere lejer har også haft malet gulv, garanteret på grund af samme problem. Det er virkelig ikke særlig pænt, alternativet er et andet gulv, evt. Klik gulv, men der er grænser for hvor mange penge jeg har lyst til at smide i en lejlighed der ikke er min, så tænker maling er den nemmeste og billigste løsning. Jeg har dog B-ordning så der kommer ikke til at ryge så meget af indskuddet når jeg fraflytter, så jeg er ikke bange for at lave noget jeg kan hæfte for.


Så er det jo bare at gå i gang. Men der er en smule arbejde forbundet med det, hvis det skal kunne holde i mere end 14 dage. Der skal vaskes kraftigt med grundrens og derefter slibes let (støvsuges efterfølgende), så overfladen kan modtage malingen. Revner og manglende fugemasse mellem guldbrædderne, skal også gerne fyldes ud.

Ja okay, det kan jeg godt se er lidt omstændeligt, men dog heller ikke umuligt når overskuddet og pengene engang er der.
Jeg må også lige undersøge om der overhovedet kan slibes mere på gulvet, jeg tænker der er en grund til man ikke har slæbet mere på det inden jeg overtog det, på trods af gulvende stadig er grimme.
Planen er at jeg gerne vil have nye gulve, men min vedligeholdelseskonto er lige nu ikke stor nok til at jeg synes det er ansvarligt at bruge den på gulve, men måske jeg lige skal undersøge hvor lang tid det drejer sig om, inden jeg begynder at bruge for mange kraft er på det nuværende gulv.


Er gulvet lakeret nu? Det er lidt svært at vurdere på billedet. Jeg tænker, at det nu hurtigt kan blive en bekostelig omgang med maling, da gulvmaling af ordentlig kvalitet er dyr. Vi har lige lagt et klikgulv på 20 kvm og det kostede lige i omegnen af 2000 kr og det kunne sagens gøres billigere.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
FrkSkovmose
Indlæg: 20
Tilmeldt: 9. sep 2015, 22:36
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FrkSkovmose » 5. maj 2018, 16:43

Vira skrev:Sådan et rullebord fra Søstrene Grene, er det noget der har været i butikkerne for nyligt eller er det en gammel vare?

grenebord.jpg

Jeg mener bestemt, at jeg fik mine i slutningen af oktober.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 12. maj 2018, 17:42

Hvem fragter billigst møbler i København, hvis det bare drejer sig om et enkelt?
0
...
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 14. maj 2018, 21:30

Hvad kalder man sådan en 1/2 træbeklædt væg for? :gruble: :genert:

Billede
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Flora » 14. maj 2018, 21:38

LadyFox skrev:Hvem fragter billigst møbler i København, hvis det bare drejer sig om et enkelt?


Jeg ved ikke om de er billigst, men jeg har flere gange brugt 3*34 til flytninger over korte afstande, hvor jeg ikke havde så meget. Det har været ret billigt. Om det kan svare sig, når det kun er et enkelt møbel, ved jeg ikke, men du kan du kan jo kigge på deres priser :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 14. maj 2018, 23:28

flicka skrev:Hvad kalder man sådan en 1/2 træbeklædt væg for? :gruble: :genert:

Billede

Panel? Vægpanel eller træpanel :gruble:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 15. maj 2018, 16:16

Juki skrev:
flicka skrev:Hvad kalder man sådan en 1/2 træbeklædt væg for? :gruble: :genert:

Billede

Panel? Vægpanel eller træpanel :gruble:


Godt bud, det er bare svært at finde sådan nogle billeder på pinterest uden at vide, hvad det hedder :gruble:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 15. maj 2018, 16:27

flicka skrev:Hvad kalder man sådan en 1/2 træbeklædt væg for? :gruble: :genert:



Prøv at søg efter wainscot på pinterest
Edit: ellers prøv med beadboard, det er nok mere rigtig stil
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf flicka » 15. maj 2018, 16:32

Filipai skrev:
flicka skrev:Hvad kalder man sådan en 1/2 træbeklædt væg for? :gruble: :genert:



Prøv at søg efter wainscot på pinterest


Yay! Det var lige det, jeg ledte efter. Tak :banan: :kys:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Bolig"