Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 4. mar 2021, 16:46

Bouje skrev:
Pandesteg skrev:
Bouje skrev:Jeg overvejer om jeg skal male væggene i nogle af mine værelser. De er hvide og ser fine ud, bortset fra mit soveværelse, som efterhånden ser skidt ud, da der var nogle våde sjatter et-eller-andet på væggen, som støv har sat sig fast i.

Men da jeg bor til leje skal jeg så også male dem hvide igen, hvis jeg flytter, så derfor vil jeg høre hvor lang tid det tager at male fx et værelse på 12 kvadratmeter med to vinduer. Jeg ville ikke male hele rækkehuset, bare nogle af værelserne, så det ikke alt er hvidt med hvide karme.


Jeg har malet et rum på 50 kvm fra mørkegråt til sandfarvet med 2 lag maling og det vil jeg skyde på at jeg brugte omkring 10-12 timer i alt på. Måske endda lidt højt sat. Det der tager længst tid er næsten at vaske ned og dække af.


Tak, det virker som noget, jeg godt kan overkomme og jeg skal jo male til slut lige meget hvad. Skal man vaske af med noget bestemt? I mit soveværelse er der noget hvidt snask på væggen, som jeg prøvede at vaske af, men så virkede det som om malingen kunne vaskes af, så det stoppede jeg med.

Fra professionel maler har jeg fået at vide, det kun er vådzoner, der skal vaskes ned, herunder badeværelser og køkkenvægge (der hvor vasken/komfur er).
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 4. mar 2021, 22:02

Pandesteg skrev:Tak for hjælpen alle sammen :klap: jeg har bestilt den blå velourskærm hjem på prøve!

Hvordan gik det med skærmen?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 5. mar 2021, 07:52

Spjaerten skrev:
Pandesteg skrev:Tak for hjælpen alle sammen :klap: jeg har bestilt den blå velourskærm hjem på prøve!

Hvordan gik det med skærmen?


Jamen jeg synes faktisk at skærmen er rigtig flot, men den virker lidt for stor/overdimensioneret til lampefoden. Det hele bliver lidt vakkelvorent. Men overvejer at beholde skærmen alligevel, for har en lampe med messingfod som også mangler ny skærm, men har ikke fået afprøvet det endnu.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 5. mar 2021, 14:49

Misantropen skrev:
Kommodedyret skrev:Hængeplanter fra loftet. Det ser flot ud, men er det en god idé? Er der nogen der har prøvet det?

Er det svært med vanding? Er det svært med montering? (vi har betonloft)

Ift. vanding. Hvis du lader planten blive i en plastkrukke tager du den op og sætter i en skål med 2/3 vand ca og lader planten suge det i 30 minutter fx(med plastkrukken) Hvis der er plads til en underskål i krukken planten skal hænge kan du også vande i den, men det kan være lidt tricky at se hvor meget vand man hælder i.

Jeg synes ikke det er mere bøvlet end planter der står på en hylde. Det kan være bøvlet ift. rengøring, men det kan det jo generelt med hængeplanter. Du kan evt. sammenligne det med rengøring og ophæng af en loftlampe, hvis I har det.

Jeg har selv betonloft og de kan være en bitch at bore i. Et alternativ til at hænge dem fra loftet er at hænge dem i en krog ud fra væggen. Samme princip som med hyldeknægte.

Hov sorry, havde ikke set dit svar.
Jamen ja, betonlofter er kællinger, især hvis krogen skal bære noget halvtungt som en urtepotte.
Jeg har godt luret lidt på hyldeknægte, men har endnu ikke fundet en som er både lang nok og pæn nok. : D
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 5. mar 2021, 16:45

Kommodedyret skrev:
Misantropen skrev:
Kommodedyret skrev:Hængeplanter fra loftet. Det ser flot ud, men er det en god idé? Er der nogen der har prøvet det?

Er det svært med vanding? Er det svært med montering? (vi har betonloft)

Ift. vanding. Hvis du lader planten blive i en plastkrukke tager du den op og sætter i en skål med 2/3 vand ca og lader planten suge det i 30 minutter fx(med plastkrukken) Hvis der er plads til en underskål i krukken planten skal hænge kan du også vande i den, men det kan være lidt tricky at se hvor meget vand man hælder i.

Jeg synes ikke det er mere bøvlet end planter der står på en hylde. Det kan være bøvlet ift. rengøring, men det kan det jo generelt med hængeplanter. Du kan evt. sammenligne det med rengøring og ophæng af en loftlampe, hvis I har det.

Jeg har selv betonloft og de kan være en bitch at bore i. Et alternativ til at hænge dem fra loftet er at hænge dem i en krog ud fra væggen. Samme princip som med hyldeknægte.

Hov sorry, havde ikke set dit svar.
Jamen ja, betonlofter er kællinger, især hvis krogen skal bære noget halvtungt som en urtepotte.
Jeg har godt luret lidt på hyldeknægte, men har endnu ikke fundet en som er både lang nok og pæn nok. : D

Gud, hvor mærkeligt. Jeg har netop op tænkt på hvad du mon endte med at gøre fordi jeg selv har ledt efter hyldeknægte/kroge her i eftermiddag, til at hænge nogle potter op i udenfor :alien: Jeg har heller ikke fundet nogle pæne.. :lol:
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 5. mar 2021, 21:25

Misantropen skrev:
Kommodedyret skrev:
Misantropen skrev:
Kommodedyret skrev:Hængeplanter fra loftet. Det ser flot ud, men er det en god idé? Er der nogen der har prøvet det?

Er det svært med vanding? Er det svært med montering? (vi har betonloft)

Ift. vanding. Hvis du lader planten blive i en plastkrukke tager du den op og sætter i en skål med 2/3 vand ca og lader planten suge det i 30 minutter fx(med plastkrukken) Hvis der er plads til en underskål i krukken planten skal hænge kan du også vande i den, men det kan være lidt tricky at se hvor meget vand man hælder i.

Jeg synes ikke det er mere bøvlet end planter der står på en hylde. Det kan være bøvlet ift. rengøring, men det kan det jo generelt med hængeplanter. Du kan evt. sammenligne det med rengøring og ophæng af en loftlampe, hvis I har det.

Jeg har selv betonloft og de kan være en bitch at bore i. Et alternativ til at hænge dem fra loftet er at hænge dem i en krog ud fra væggen. Samme princip som med hyldeknægte.

Hov sorry, havde ikke set dit svar.
Jamen ja, betonlofter er kællinger, især hvis krogen skal bære noget halvtungt som en urtepotte.
Jeg har godt luret lidt på hyldeknægte, men har endnu ikke fundet en som er både lang nok og pæn nok. : D

Gud, hvor mærkeligt. Jeg har netop op tænkt på hvad du mon endte med at gøre fordi jeg selv har ledt efter hyldeknægte/kroge her i eftermiddag, til at hænge nogle potter op i udenfor :alien: Jeg har heller ikke fundet nogle pæne.. :lol:


Hehe, der er ikke sket nogen udvikling på projektet her :D Dog har jeg besluttet at jeg gerne vil lave mine egne hængere. Nu skal jeg bare beslutte om jeg vil have perler i :gruble:
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 6. mar 2021, 13:50

Jeg går snart ud af mit gode skind.

Vores vaskemaskine bevæger sig fremad, når den arbejder sig op i omdrejninger til at centrifugere. Den flytter sig så meget, at den er på vej ud over kanten.

Den står ophøjet på to skuffer, med tørretumbleren ved siden af. Alt er 100% i vatter. Der er ekstra gummidutter under (hvilket egentlig på en måde gør det værre?!). Maskinen er kun tre år gammel, så det er ikke alderdom der er problemet.

Hjælp.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 6. mar 2021, 15:02

Lemonella skrev:
twinkle skrev:Jeg går snart ud af mit gode skind.

Vores vaskemaskine bevæger sig fremad, når den arbejder sig op i omdrejninger til at centrifugere. Den flytter sig så meget, at den er på vej ud over kanten.

Den står ophøjet på to skuffer, med tørretumbleren ved siden af. Alt er 100% i vatter. Der er ekstra gummidutter under (hvilket egentlig på en måde gør det værre?!). Maskinen er kun tre år gammel, så det er ikke alderdom der er problemet.

Hjælp.


Jeg tror måske det, at den ikke står fast på gulvet, men på de to skuffer, får den til at vibrere og dermed flytte sig. Skufferne er jo med den “hule” side ned mod gulvet (går jeg ud fra) og de er ikke et fast underlag, så vaskemaskinen står, som sagt, ikke på fast grund.


Kan godt være jeg formulerer mig lidt dumt i mit spørgsmål.

Oven på de to skuffer er der en bordplade, som vaskemaskine og tørretumbler står på.

Jeg har vedhæftet et billede.

Jeg ved mange andre efterhånden har hvidevarer i bryggerset ophøjet på den måde, så hvordan i alverden får de vaskemaskinen til at opføre sig ordentligt :gisp:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 6. mar 2021, 15:52

twinkle skrev:
Lemonella skrev:
twinkle skrev:Jeg går snart ud af mit gode skind.

Vores vaskemaskine bevæger sig fremad, når den arbejder sig op i omdrejninger til at centrifugere. Den flytter sig så meget, at den er på vej ud over kanten.

Den står ophøjet på to skuffer, med tørretumbleren ved siden af. Alt er 100% i vatter. Der er ekstra gummidutter under (hvilket egentlig på en måde gør det værre?!). Maskinen er kun tre år gammel, så det er ikke alderdom der er problemet.

Hjælp.


Jeg tror måske det, at den ikke står fast på gulvet, men på de to skuffer, får den til at vibrere og dermed flytte sig. Skufferne er jo med den “hule” side ned mod gulvet (går jeg ud fra) og de er ikke et fast underlag, så vaskemaskinen står, som sagt, ikke på fast grund.


Kan godt være jeg formulerer mig lidt dumt i mit spørgsmål.

Oven på de to skuffer er der en bordplade, som vaskemaskine og tørretumbler står på.

Jeg har vedhæftet et billede.

Jeg ved mange andre efterhånden har hvidevarer i bryggerset ophøjet på den måde, så hvordan i alverden får de vaskemaskinen til at opføre sig ordentligt :gisp:


Vores gør det når vi har proppet den for meget.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 6. mar 2021, 19:04

Pandesteg skrev:
twinkle skrev:
Lemonella skrev:
twinkle skrev:Jeg går snart ud af mit gode skind.

Vores vaskemaskine bevæger sig fremad, når den arbejder sig op i omdrejninger til at centrifugere. Den flytter sig så meget, at den er på vej ud over kanten.

Den står ophøjet på to skuffer, med tørretumbleren ved siden af. Alt er 100% i vatter. Der er ekstra gummidutter under (hvilket egentlig på en måde gør det værre?!). Maskinen er kun tre år gammel, så det er ikke alderdom der er problemet.

Hjælp.


Jeg tror måske det, at den ikke står fast på gulvet, men på de to skuffer, får den til at vibrere og dermed flytte sig. Skufferne er jo med den “hule” side ned mod gulvet (går jeg ud fra) og de er ikke et fast underlag, så vaskemaskinen står, som sagt, ikke på fast grund.


Kan godt være jeg formulerer mig lidt dumt i mit spørgsmål.

Oven på de to skuffer er der en bordplade, som vaskemaskine og tørretumbler står på.

Jeg har vedhæftet et billede.

Jeg ved mange andre efterhånden har hvidevarer i bryggerset ophøjet på den måde, så hvordan i alverden får de vaskemaskinen til at opføre sig ordentligt :gisp:


Vores gør det når vi har proppet den for meget.


Vi har forsøgt med mindre portioner vasketøj, men lige lidt hjælper det :gruble:

Men nu har jeg bestilt en tekniker under reklamation. Det er kun på vej op og ned i omdrejninger den larmer og flytter sig, så snart den rammer de 1400 omdrejninger larmer den ikke, og står fuldstændig stille. Det er så underligt.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 6. mar 2021, 19:05

Lemonella skrev:
twinkle skrev:
Lemonella skrev:
twinkle skrev:Jeg går snart ud af mit gode skind.

Vores vaskemaskine bevæger sig fremad, når den arbejder sig op i omdrejninger til at centrifugere. Den flytter sig så meget, at den er på vej ud over kanten.

Den står ophøjet på to skuffer, med tørretumbleren ved siden af. Alt er 100% i vatter. Der er ekstra gummidutter under (hvilket egentlig på en måde gør det værre?!). Maskinen er kun tre år gammel, så det er ikke alderdom der er problemet.

Hjælp.


Jeg tror måske det, at den ikke står fast på gulvet, men på de to skuffer, får den til at vibrere og dermed flytte sig. Skufferne er jo med den “hule” side ned mod gulvet (går jeg ud fra) og de er ikke et fast underlag, så vaskemaskinen står, som sagt, ikke på fast grund.


Kan godt være jeg formulerer mig lidt dumt i mit spørgsmål.

Oven på de to skuffer er der en bordplade, som vaskemaskine og tørretumbler står på.

Jeg har vedhæftet et billede.

Jeg ved mange andre efterhånden har hvidevarer i bryggerset ophøjet på den måde, så hvordan i alverden får de vaskemaskinen til at opføre sig ordentligt :gisp:


Ja okay, så ser det jo lidt anderledes ud. Jeg går ud fra at de flyttebeslag der kan sidde på vaskemaskinen er fjernet. Ellers kan den godt stå og vibrere.
Du siger der er gummidutter under, men måske du skal udskifte dem med nogle større gummipads. Det gjorde min svoger og svigerinde. De dutter der var under, var for små.
Ellers ved jeg ikke rigtigt, hvad løsningen kunne være.


Jeg har monteret de største gummidutter under jeg kunne finde :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 6. mar 2021, 21:16

For nogle uger siden stod der en bøjlestang som “kommer snart” på H&m, tjekkede hver dag, og pludselig var alt marketing omkring deres kommende hallway serie væg, og kun hattehylden forblev på siden.

Så nu jagter jeg noget lignede til en lille niche i min entre, som har målet 56,5 cm. Derfor det gerne skulle hænge på den anden væg, da det var nemmere med målet.

Den fra H&m var seriøst perfekt :rulle:
33C31547-FDDB-4F29-8B37-6220274435AC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Tante_tut
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 124

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Tante_tut » 6. mar 2021, 22:31

Hvor i alverden finder jeg en pæn hvid toiletbørsteholder, som ikke er i plastic eller med “låg” på?

Lige nu har vi en toiletbørste fra Zone og den er pæn at se på, men det der låg den har, er ikke særlig praktisk.
Har vedhæftet et billede af den vi har nu, som gerne skulle skiftes ud
F45EE619-22AB-4BB0-9A82-1567A611944B.jpeg


Og hvad jeg søger, men som ikke skal være i plast
B44A5B28-3B22-41BD-B1EB-AA53F6D52B56.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Undtagelsen » 10. mar 2021, 15:47

Er der nogen af jer, der har erfaringer med denne seng?
Fordele/ulemper?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 10. mar 2021, 17:39

Undtagelsen skrev:Er der nogen af jer, der har erfaringer med denne seng?
Fordele/ulemper?


Har den som gæsteseng..
Den kører ikke sådan helt vildt godt. Så hvis det er en der skal bruges udtrukket ofte, så ville jeg ikke vælge den. Jeg har givet den lidt stearin, så kører den bedre.
Udover det er den neutral, og masser af plads i skufferne !
2

Tilbage til "Bolig"