Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 5. maj 2019, 13:31

Mi55y skrev:Vores opvasker har skum i bunden, når vi har kørt det korte program. Der er intet, når vi kører langt program. Nogen der ved, hvad det skyldes?

Sæberester på det der har været i maskinen måske.

Eller at maskinen er indstillet forkert eller I doserer forkert, men jeg er et par gange kommet ud i køkkenet til et skumbad fordi jeg ved en fejl har vasket en kop med opvaskemiddel i. Jeg synes ikke altid manglende rengøring eller forkert dosering giver skum.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 5. maj 2019, 13:58

Misantropen skrev:
Mi55y skrev:Vores opvasker har skum i bunden, når vi har kørt det korte program. Der er intet, når vi kører langt program. Nogen der ved, hvad det skyldes?

Sæberester på det der har været i maskinen måske.

Eller at maskinen er indstillet forkert eller I doserer forkert, men jeg er et par gange kommet ud i køkkenet til et skumbad fordi jeg ved en fejl har vasket en kop med opvaskemiddel i. Jeg synes ikke altid manglende rengøring eller forkert dosering giver skum.


Det er ikke et enkeltstående problem, det er sket de sidste par uger. Vi bruger tabletter, de kan jo ikke doseres anderledes, og vi vasker ikke op med sæbe, før vi putter ting i opvaskeren. Det underlige er jo, at det uden undtagelse sker ved kort program, men ikke ved langt :gruble:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Frk._Strawberry » 5. maj 2019, 14:00

Dingo skrev:Er der nogen der kan anbefale en boremaskine? Den skal bare bruges til husbehov, som for eksempel opsætning af hylder og malerier. De indvendige vægge er så vidt jeg ved mursten og måske træ/gips.


Bosch den grønne serie (amatørserien) er fin til husbehov. Bare husk at købe en med slagbor, da det er nødvendigt ved mursten..
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 5. maj 2019, 14:00

Maskinen kan ikke håndtere mængden af sæbe i en tablet på den tid/længde af vask.
Er det en type der kan halveres kan du evt forsøge at bruge 1/2 tablet ellers må du finde pulver at bruge
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 5. maj 2019, 14:03

Spjaerten skrev:Maskinen kan ikke håndtere mængden af sæbe i en tablet på den tid/længde af vask.
Er det en type der kan halveres kan du evt forsøge at bruge 1/2 tablet ellers må du finde pulver at bruge


Det har bare ikke været et problem før, og vi har ikke skiftet mærke. Vi har boet her i 1,5 år nu. Men det skal da have et forsøg at halvere.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 5. maj 2019, 14:15

Mi55y skrev:
Misantropen skrev:
Mi55y skrev:Vores opvasker har skum i bunden, når vi har kørt det korte program. Der er intet, når vi kører langt program. Nogen der ved, hvad det skyldes?

Sæberester på det der har været i maskinen måske.

Eller at maskinen er indstillet forkert eller I doserer forkert, men jeg er et par gange kommet ud i køkkenet til et skumbad fordi jeg ved en fejl har vasket en kop med opvaskemiddel i. Jeg synes ikke altid manglende rengøring eller forkert dosering giver skum.


Det er ikke et enkeltstående problem, det er sket de sidste par uger. Vi bruger tabletter, de kan jo ikke doseres anderledes, og vi vasker ikke op med sæbe, før vi putter ting i opvaskeren. Det underlige er jo, at det uden undtagelse sker ved kort program, men ikke ved langt :gruble:

Jeg vaskede heller ikke koppen med opvaskemiddel op før jeg kom til at putte den i opvaskemaskinen. Det var ikke meningen den skulle have været i maskinen med opvaskemiddelet.

Men hvis det er sket mere end et par gange vil jeg gætte på at doseringen er forkert med den type tabs I bruger eller at maskinen er indstillet forkert(ift. programmet og de tabs I bruger)
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LidtLakrids » 6. maj 2019, 05:53

En helt almindelig stegepande med stor diameter - er der nogen der kan anbefale en? Vi har en Jamie Oliver fra Tefal og har været glade for den, men nu trænger den til en udskiftning. Overvejer bare at købe den samme igen, men det kunne jo være at debatten kunne anbefale en der er endnu bedre :D
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 6. maj 2019, 07:37

LidtLakrids skrev:En helt almindelig stegepande med stor diameter - er der nogen der kan anbefale en? Vi har en Jamie Oliver fra Tefal og har været glade for den, men nu trænger den til en udskiftning. Overvejer bare at købe den samme igen, men det kunne jo være at debatten kunne anbefale en der er endnu bedre :D


Kan ikke hjælpe, vi sværger til JO fra Tefal :D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 6. maj 2019, 08:49

LidtLakrids skrev:En helt almindelig stegepande med stor diameter - er der nogen der kan anbefale en? Vi har en Jamie Oliver fra Tefal og har været glade for den, men nu trænger den til en udskiftning. Overvejer bare at købe den samme igen, men det kunne jo være at debatten kunne anbefale en der er endnu bedre :D


Vi skiftede Jamie ud med Eva Trio. Aldrig har vi taget en bedre beslutning om køkkenudstyr. Den slår JO, og den slår også min møgdyre pande fra Zwilling.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LidtLakrids » 6. maj 2019, 09:33

RavenClaw skrev:
LidtLakrids skrev:En helt almindelig stegepande med stor diameter - er der nogen der kan anbefale en? Vi har en Jamie Oliver fra Tefal og har været glade for den, men nu trænger den til en udskiftning. Overvejer bare at købe den samme igen, men det kunne jo være at debatten kunne anbefale en der er endnu bedre :D


Vi skiftede Jamie ud med Eva Trio. Aldrig har vi taget en bedre beslutning om køkkenudstyr. Den slår JO, og den slår også min møgdyre pande fra Zwilling.

Jeg må lure lidt på Eva Trio :gogo:
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lucia » 7. maj 2019, 16:55

Apropos pander... nogle erfaringer med gode sauterpander? Jeg har en OBH nu, men synes ikke den har holdt så længe (nok 3-4 år). Men det er måske en okay holdbarhed for den slags? :gruble:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 7. maj 2019, 16:56

Lucia skrev:Apropos pander... nogle erfaringer med gode sauterpander? Jeg har en OBH nu, men synes ikke den har holdt så længe (nok 3-4 år). Men det er måske en okay holdbarhed for den slags? :gruble:


Jeg har en fra ikea. Den er fin. Generelt får Ikeas pander gode anmeldelser, og denne er jeg også tilfreds med.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neenah » 7. maj 2019, 17:28

LidtLakrids skrev:En helt almindelig stegepande med stor diameter - er der nogen der kan anbefale en? Vi har en Jamie Oliver fra Tefal og har været glade for den, men nu trænger den til en udskiftning. Overvejer bare at købe den samme igen, men det kunne jo være at debatten kunne anbefale en der er endnu bedre :D

Samme. Vi har lige indkøbt et helt nyt arsenal af dem.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 7. maj 2019, 18:06

Lucia skrev:Apropos pander... nogle erfaringer med gode sauterpander? Jeg har en OBH nu, men synes ikke den har holdt så længe (nok 3-4 år). Men det er måske en okay holdbarhed for den slags? :gruble:

Jeg har en der har holdt i over 10 år. Jeg ved ikke præcis hvor gammel den er da det er en jeg har overtaget. Jeg husker ikke mærket, men jeg kan tjekke det senere.

Der er kommet en flænge i plastikken om håndtaget, men jeg tror det er fordi den ikke har kunne tåle at komme i opvaskemaskinen. Jeg har været glad for den og bruger den stadig jævnligt, så jeg kan ikke helt give slip på den :lol: Jeg overvejer at supplere den med en wokpande da den ikke fungerer lige godt til alt hvad jeg bruger den til.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lucia » 7. maj 2019, 18:27

Misantropen skrev:
Lucia skrev:Apropos pander... nogle erfaringer med gode sauterpander? Jeg har en OBH nu, men synes ikke den har holdt så længe (nok 3-4 år). Men det er måske en okay holdbarhed for den slags? :gruble:

Jeg har en der har holdt i over 10 år. Jeg ved ikke præcis hvor gammel den er da det er en jeg har overtaget. Jeg husker ikke mærket, men jeg kan tjekke det senere.

Der er kommet en flænge i plastikken om håndtaget, men jeg tror det er fordi den ikke har kunne tåle at komme i opvaskemaskinen. Jeg har været glad for den og bruger den stadig jævnligt, så jeg kan ikke helt give slip på den :lol: Jeg overvejer at supplere den med en wokpande da den ikke fungerer lige godt til alt hvad jeg bruger den til.

Det må du meget gerne, den lyder god, når den har holdt så længe :)
0

Tilbage til "Bolig"