Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Avino » 3. jan 2018, 16:40

Juki skrev:Hvis nu man har tendens til at få det varmt når man sover, men samtidig har brug for en god, fast pude, er det så en hovedpude med dun/fjer eller en med memory skum man har brug for?

Jeg sover bedst og primært på siden så uanset hvad skal det være en høj pude, evt. med en "kant" hvis den skal være med memory skum.

Jeg købte en silkedyne for nogle måneder siden(efter hjælp herinde fra) Men den pude der fulgte med fungerer desværre slet ikke for mig. Den er alt for blød og støtter ikke ordentligt så jeg fik nærmest hold i nakken og hovedpine når jeg brugte den. I julegave fik jeg derfor bl.a en ny hovedpude med dun/fjer og noget andet jeg har glemt lige nu, men det var samme problem med smerter efter brug.

Hovedpuden jeg havde før silkepuden var god. Det var noget dun/fjer også, men mit hoved kogte tit om natten når jeg brugte den, så den var nødt til at blive udskiftet.

P.t. sover jeg med to sofapuder. Det fungerer okay for nu, men er ikke rigtig holdbart i længden.


Jeg har det ligesom du. Varmt om natten og har behov for støtte i nakken.
Disse puder er jeg voldsomt begejstret for. De bliver ikke varme og giver god støtte.
http://www.boghvedeshop.dk/dk/puder/
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 3. jan 2018, 16:47

Avino skrev:
Juki skrev:Hvis nu man har tendens til at få det varmt når man sover, men samtidig har brug for en god, fast pude, er det så en hovedpude med dun/fjer eller en med memory skum man har brug for?

Jeg sover bedst og primært på siden så uanset hvad skal det være en høj pude, evt. med en "kant" hvis den skal være med memory skum.

Jeg købte en silkedyne for nogle måneder siden(efter hjælp herinde fra) Men den pude der fulgte med fungerer desværre slet ikke for mig. Den er alt for blød og støtter ikke ordentligt så jeg fik nærmest hold i nakken og hovedpine når jeg brugte den. I julegave fik jeg derfor bl.a en ny hovedpude med dun/fjer og noget andet jeg har glemt lige nu, men det var samme problem med smerter efter brug.

Hovedpuden jeg havde før silkepuden var god. Det var noget dun/fjer også, men mit hoved kogte tit om natten når jeg brugte den, så den var nødt til at blive udskiftet.

P.t. sover jeg med to sofapuder. Det fungerer okay for nu, men er ikke rigtig holdbart i længden.


Jeg har det ligesom du. Varmt om natten og har behov for støtte i nakken.
Disse puder er jeg voldsomt begejstret for. De bliver ikke varme og giver god støtte.
http://www.boghvedeshop.dk/dk/puder/

Hvilken model har du? :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Avino » 3. jan 2018, 16:52

0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 4. jan 2018, 20:24

Er der nogen der kender sengemærket Philosophy som bliver solgt i Sit N sleep. Vi blev mødt af en meget flink forhandler som fortalte at det var dansk produceret og havde 25 års garanti. Og alt er jo vældigt fint, men kan ikke google mig frem til en disse om mærket.
Sådan er det generelt med flere sengemærker, også sengene fra Bedrenætter kan jeg heller ikke finde noget som helst dokumentation for.
Vi vil bare så nødig købe katten i sækkes med en ny seng.m
0
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Soulme » 7. jan 2018, 09:39

Jeg har fået en damp moppe i julegave. Og er svært glad for den. Eneste lille ting jeg Sunes der mangler er duften af Ajax når alle gulvene er vasket. Altså duften af rent. Istedet for duften af ingen ting.
Men jeg har nogen æteriske olier jeg overvejer om man kan putte i vandet og derved få en duft.
Har citron blandt andet.
Tror i det går? Eller er det bare allergi damp jeg sider ud i hele hytten?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 7. jan 2018, 09:55

Soulme skrev:Jeg har fået en damp moppe i julegave. Og er svært glad for den. Eneste lille ting jeg Sunes der mangler er duften af Ajax når alle gulvene er vasket. Altså duften af rent. Istedet for duften af ingen ting.
Men jeg har nogen æteriske olier jeg overvejer om man kan putte i vandet og derved få en duft.
Har citron blandt andet.
Tror i det går? Eller er det bare allergi damp jeg sider ud i hele hytten?


Da jeg købte min dampmoppe sagde de at det eneste der måtte komme i udover vand, er eddike. Og ja, det er sådan set bare allergidampe :genert: Nogle af de der æteriske olier er mere allergifremkaldende end meget parfume. Gør som Lisma siger, det er en tilvænningssag, men efter et stykke tid så mangler man ikke ajax lugten.
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Helga1 » 8. jan 2018, 10:13

Min opvaskemaskine er desværre kaput, og jeg har derfor været ude at købe en ny - den bliver leveret og installeret snart. :gogo:

Men jeg skal have afmonteret min gamle opvasker for at den nye kan komme på plads. Problemet er bare, at den gik i stykker, mens den var i gang, så den er fyldt med vand i bunden. Er der nogen, der ved, om jeg kan fjerne vandet uden at skulle øse vandet ud manuelt? :)
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Buffy » 9. jan 2018, 08:42

Er der nogen her der har forstand på garageporte? Jeg har en gammel port, jeg gerne vil af med. Den er nok 40 år gammel og i en eller anden form for hård træ. Den fejler ikke noget og virker, som den skal. Kan man sælge sådan en eller er den bare til genbrugspladsen?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf avdotja » 9. jan 2018, 20:27

Helga1 skrev:Min opvaskemaskine er desværre kaput, og jeg har derfor været ude at købe en ny - den bliver leveret og installeret snart. :gogo:

Men jeg skal have afmonteret min gamle opvasker for at den nye kan komme på plads. Problemet er bare, at den gik i stykker, mens den var i gang, så den er fyldt med vand i bunden. Er der nogen, der ved, om jeg kan fjerne vandet uden at skulle øse vandet ud manuelt? :)

Nu ved jeg ikke om du allerede har fået fjernet det eller hvor meget vand det drejer sig om, men hvis du har en slange af en art, kan du evt følge den her metode Hvordan virker en hævert?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2018, 08:02

Juki skrev:Hvis nu man har tendens til at få det varmt når man sover, men samtidig har brug for en god, fast pude, er det så en hovedpude med dun/fjer eller en med memory skum man har brug for?

Jeg sover bedst og primært på siden så uanset hvad skal det være en høj pude, evt. med en "kant" hvis den skal være med memory skum.

Jeg købte en silkedyne for nogle måneder siden(efter hjælp herinde fra) Men den pude der fulgte med fungerer desværre slet ikke for mig. Den er alt for blød og støtter ikke ordentligt så jeg fik nærmest hold i nakken og hovedpine når jeg brugte den. I julegave fik jeg derfor bl.a en ny hovedpude med dun/fjer og noget andet jeg har glemt lige nu, men det var samme problem med smerter efter brug.

Hovedpuden jeg havde før silkepuden var god. Det var noget dun/fjer også, men mit hoved kogte tit om natten når jeg brugte den, så den var nødt til at blive udskiftet.

P.t. sover jeg med to sofapuder. Det fungerer okay for nu, men er ikke rigtig holdbart i længden.


Jeg har en fra Temprakon. Den er super god. Den har skumkerne, men så er der dun oven på, så den føles som en "rigtig" hovedpude. Og så er der to ekstra stykke skum, som man kan lægge ind i puden, hvis man har brug for ekstra højde.

Selvom der er dun i, så synes jeg, at den regulerer varmen meget godt.

Edit: Tror det er den her:

https://www.sengekompagniet.dk/temprako ... MiEALw_wcB
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2018, 10:34

Er sæbedispensere fra H&M Home eller Zara Home noget værd? Jeg synes der er vildt mange flotte, men er i tvivl om de er noget værd. Tænker om de lynhurtigt går i stykker/kommer til at ligne noget der er løgn etc.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 10. jan 2018, 10:42

Pandesteg skrev:Er sæbedispensere fra H&M Home eller Zara Home noget værd? Jeg synes der er vildt mange flotte, men er i tvivl om de er noget værd. Tænker om de lynhurtigt går i stykker/kommer til at ligne noget der er løgn etc.

Har ikke kendskab til nogen fra de 2 mærker.
Men min mor har i flere år været for nærrig til at købe en ny Vipp og prøvet sig igennem flere forskellige slags af diverse mærker, heriblandt Södahl og Zone og måtte kaste håndklædet i ringen, ingen af dem var ok.
Så jeg gav hende en ny Vipp i fødselsdagsgave.
Min egen Vipp er snart 10 år gammel ig fungerer upåklageligt. Så her hænger pris og kvalitet sammen.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2018, 10:56

Spjaerten skrev:
Pandesteg skrev:Er sæbedispensere fra H&M Home eller Zara Home noget værd? Jeg synes der er vildt mange flotte, men er i tvivl om de er noget værd. Tænker om de lynhurtigt går i stykker/kommer til at ligne noget der er løgn etc.

Har ikke kendskab til nogen fra de 2 mærker.
Men min mor har i flere år været for nærrig til at købe en ny Vipp og prøvet sig igennem flere forskellige slags af diverse mærker, heriblandt Södahl og Zone og måtte kaste håndklædet i ringen, ingen af dem var ok.
Så jeg gav hende en ny Vipp i fødselsdagsgave.
Min egen Vipp er snart 10 år gammel ig fungerer upåklageligt. Så her hænger pris og kvalitet sammen.


Tak for input - jeg synes desværre ikke, at Vipp er pæn (sorry), men ved godt, at det nok er den mest holdbare i længden. Kunne være jeg bare skulle købe en fin engangssæbedispenser (f.eks. fra &OtherStories) og fylde op.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 10. jan 2018, 11:00

Pandesteg skrev:[
Tak for input - jeg synes desværre ikke, at Vipp er pæn (sorry), men ved godt, at det nok er den mest holdbare i længden. Kunne være jeg bare skulle købe en fin engangssæbedispenser (f.eks. fra &OtherStories) og fylde op.


Jeg har Ekby-serien fra Jysk, som jeg er meget glad for. Specielt at det er stentøj, hvilket gør det stabilt. Og den er billig!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 12. jan 2018, 14:18

Noget så spændende og ophidsende som karklude og LED fyrfadslys, hvad kan I anbefale der?

Nogle karklude der ikke er hæklede, strikkede, stofrester eller er de der billige, farvede alt-mulig-klude. De skal bruges til at tørre støv af med, gøre badeværelse rent og lignende. Dog ikke i køkkenet, der har jeg nogle gode, strikkede nogle, men jeg bryder mig ikke om at bruge dem på badeværelset og jeg synes heller ikke de fungerer optimalt til det. Det gør ikke så meget om det er engangsklude eller ej, de skal bare kunne vaskes på min. 60 grader og gerne 95 grader hvis de kan genbruges. Materialet er heller ikke så afgørende.

Jeg har kigget forskellige steder efter de fyrfadslys, men det er ikke alle steder der står hvor længe de holder på et batteri. Et sted(måske ved Jysk) stod der 72 timer, men så er der jo sådan noget med farven de skal lyse med, om det skal være gult eller hvidt, om flammen skal bevæge sig osv. Der er jeg helt blank. Lysene skal i nogle farvede glas/små stager og primært give lidt lys og hyggestemning. Jeg tænker sådan noget hvidt lys måske ville være bedst, så belysningen ikke "drukner" i det farvede glas? Men hvor stor betydning har det om flammen bevæger sig eller ej? :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Bolig"