Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kirstenkp » 26. jul 2020, 20:21

Lys skrev:Jeg søger ideer til en pæn skrivebordsstol. Den skal stå i stuen, så det skal ikke være en traditionel skrivebordsstol, men noget pænt. Man skal sidde ordentligt, da jeg skal bruge den ved hjemmearbejdsdage etc. Jeg tænker, det vil være en fordel med et bevægeligt sæde, men det er ikke et krav.

Smag og behag er selvfølgelig forskellig - jeg har en ret klassisk møbelsmag. Men vis mig bare det, I evt selv har/ønsker jer.


Ok - jeg ønsker mig denne i lyst læder https://jacobsenmobler.dk/shop/vitra-ho ... gLXDPD_BwE ;)
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. jul 2020, 13:42

Hvor finder man patentglas og andre glaskrukker til rimelig pris når man nu skal have 20-30 styks?
0
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Aurora » 31. jul 2020, 14:51

Pandesteg skrev:Jeg elsker kastanjehegn, men synes ikke det passer til 70’er Villa, så jeg ville gå med det andet hegn du viser.



Samme her. Har selv bambushegn, som minder om, foran mit 120 år gamle byhus i bondestil. Det passer virkelig ikke sammen, og indenfor en årrække skal det skiftes.

I dit tilfælde ville jeg gå efter busk, men det er jo også en anden prisklasse, særligt hvis man vil have dem i en vis størrelse. Ellers går der en årrække uden det rigtigt dækker. Alternativt klassisk sort eller hvidt stakit.
0
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4282

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Aesel82 » 31. jul 2020, 15:04

FormerlyKnownAs skrev:Hvor finder man patentglas og andre glaskrukker til rimelig pris når man nu skal have 20-30 styks?


Ikea har nogle forskellige, kan jeg se.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TomKah » 1. aug 2020, 07:32

Vi får en bænk installeret i enden af vores køkkenbord ifbm renovering. Der er et lavt vindue for enden af bænken, så jeg vil helst have et sofabord til afsætning i forbindelse med bænken.
Men omvendt er vores nye køkken også stort (omkring 40 kvm), så spisebordet kommer fysisk til at være lidt væk fra madlavningsområdet. Derfor kunne de være rigtig smart med et sofabord med ben som kunne klappes ned så bordet både kunne fungere som et (uergonomisk) skrivebord men sofabord i det daglige. Så børnene kan tegne/lave lektier tættere på os og vi ikke skal rydde det væk for at spise.

Jeg har prøvet at Google men jeg får kun nogle meget usexede campingborde frem. Er der nogen der har set sådan et bord nogensinde.
Bænken er 2 m lang og jeg forstiller mig et rundt eller ovalt bord som er 80 cm.
0
Neverkont
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 1. aug 2020, 08:37

TomKah skrev:Vi får en bænk installeret i enden af vores køkkenbord ifbm renovering. Der er et lavt vindue for enden af bænken, så jeg vil helst have et sofabord til afsætning i forbindelse med bænken.
Men omvendt er vores nye køkken også stort (omkring 40 kvm), så spisebordet kommer fysisk til at være lidt væk fra madlavningsområdet. Derfor kunne de være rigtig smart med et sofabord med ben som kunne klappes ned så bordet både kunne fungere som et (uergonomisk) skrivebord men sofabord i det daglige. Så børnene kan tegne/lave lektier tættere på os og vi ikke skal rydde det væk for at spise.

Jeg har prøvet at Google men jeg får kun nogle meget usexede campingborde frem. Er der nogen der har set sådan et bord nogensinde.
Bænken er 2 m lang og jeg forstiller mig et rundt eller ovalt bord som er 80 cm.
,

Jeg har for mange år siden set et sofabord, gammeldags stil af teak ell.l., som kunne gøres højere og der kunne slås nogle plader ud, så det kunne bruges til spisebord. Så måske skal i se efter noget gammelt/brugt.
Det har nok været noget i denne stil: https://pipi-antik.dk/shop/solgte-varer ... spisebord/

Mere her: https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARC7AQ

Googl evt. "spisebord sofabord".
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TomKah » 1. aug 2020, 11:41

Neverkont skrev:
TomKah skrev:Vi får en bænk installeret i enden af vores køkkenbord ifbm renovering. Der er et lavt vindue for enden af bænken, så jeg vil helst have et sofabord til afsætning i forbindelse med bænken.
Men omvendt er vores nye køkken også stort (omkring 40 kvm), så spisebordet kommer fysisk til at være lidt væk fra madlavningsområdet. Derfor kunne de være rigtig smart med et sofabord med ben som kunne klappes ned så bordet både kunne fungere som et (uergonomisk) skrivebord men sofabord i det daglige. Så børnene kan tegne/lave lektier tættere på os og vi ikke skal rydde det væk for at spise.

Jeg har prøvet at Google men jeg får kun nogle meget usexede campingborde frem. Er der nogen der har set sådan et bord nogensinde.
Bænken er 2 m lang og jeg forstiller mig et rundt eller ovalt bord som er 80 cm.
,

Jeg har for mange år siden set et sofabord, gammeldags stil af teak ell.l., som kunne gøres højere og der kunne slås nogle plader ud, så det kunne bruges til spisebord. Så måske skal i se efter noget gammelt/brugt.
Det har nok været noget i denne stil: https://pipi-antik.dk/shop/solgte-varer ... spisebord/

Mere her: https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARC7AQ

Googl evt. "spisebord sofabord".


Fedt tusind tak. Det skal være mindst ovalt - helst rundt. Men bare det at man kan finde noget er sejt. Måske kan man selv få lavet et hos en snedker.
1
Neverkont
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neverkont » 1. aug 2020, 21:38

TomKah skrev:
Neverkont skrev:
TomKah skrev:Vi får en bænk installeret i enden af vores køkkenbord ifbm renovering. Der er et lavt vindue for enden af bænken, så jeg vil helst have et sofabord til afsætning i forbindelse med bænken.
Men omvendt er vores nye køkken også stort (omkring 40 kvm), så spisebordet kommer fysisk til at være lidt væk fra madlavningsområdet. Derfor kunne de være rigtig smart med et sofabord med ben som kunne klappes ned så bordet både kunne fungere som et (uergonomisk) skrivebord men sofabord i det daglige. Så børnene kan tegne/lave lektier tættere på os og vi ikke skal rydde det væk for at spise.

Jeg har prøvet at Google men jeg får kun nogle meget usexede campingborde frem. Er der nogen der har set sådan et bord nogensinde.
Bænken er 2 m lang og jeg forstiller mig et rundt eller ovalt bord som er 80 cm.
,

Jeg har for mange år siden set et sofabord, gammeldags stil af teak ell.l., som kunne gøres højere og der kunne slås nogle plader ud, så det kunne bruges til spisebord. Så måske skal i se efter noget gammelt/brugt.
Det har nok været noget i denne stil: https://pipi-antik.dk/shop/solgte-varer ... spisebord/

Mere her: https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARC7AQ

Googl evt. "spisebord sofabord".


Fedt tusind tak. Det skal være mindst ovalt - helst rundt. Men bare det at man kan finde noget er sejt. Måske kan man selv få lavet et hos en snedker.


Jeg er sikker på, at en snedker kan lave sådan noget, spørgsmålet er bare prisen. :gruble: ;)

Held og lykke med at finde, eller få lavet, noget i kan bruge.

Jeg kan se, at de kaldes "elevatorborde" og "københavnerborde".
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2020, 23:48

Et hævesænkebord?

Man kunne engang få nogle runde borde hvor højden kunne justeres ved at dreje benet/stolpen eller bordpladen(afhængig af modellen) Jeg ved desværre ikke hvad den type borde hedder. Måske der er nogen der kan hjælpe?

Det er samme princip som gammeldags værkstedsskamler.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TomKah » 2. aug 2020, 04:58

Trappestige skrev:Fandt et rundt, dog lidt pebret. :)

https://www.casashop.dk/produkter/196-s ... subeybaja/

Was :gogo:
Jeg fandt selv dette i går og det er helt perfekt bortset fra størrelsen. Det er vildt ærgerligt at det ikke fås mindre.
Hvis pris og kvalitet hænger sammen så har jeg ikke noget imod at betale de 8000 kr.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TomKah » 2. aug 2020, 05:07

Dette her: https://www.horgenglarus.ch/en/collecti ... -tee-tisch

Det er perfekt for jeg ville gerne have et i linoleum. Så er det vare om de stadig produceres (og det er også stort selvom det er lidt mindre)

Jeg har fundet prisen nu. Det er omkring 30000 kr. Så det er lige lidt over hvad jeg havde budgetteret til et sidebord i køkken. Men det er godt nok lækkert.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13979

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 2. aug 2020, 05:43

TomKah skrev:Dette her: https://www.horgenglarus.ch/en/collecti ... -tee-tisch

Det er perfekt for jeg ville gerne have et i linoleum. Så er det vare om de stadig produceres (og det er også stort selvom det er lidt mindre)

Det gør det, men det sælges umiddelbart kun i Schweiz uden shipping til udlandet.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Aurora » 2. aug 2020, 10:29

FormerlyKnownAs skrev:Hvor finder man patentglas og andre glaskrukker til rimelig pris når man nu skal have 20-30 styks?


Nogle færdigretter (i den lidt dyrere ende) leveres i Weck eller andre pæne pantentglas. Vi er glade for nogle af retterne fra Wooden Spoon og Grand Gout, og sådan har jeg fået en god samling pantentglas.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. aug 2020, 10:33

Aurora skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor finder man patentglas og andre glaskrukker til rimelig pris når man nu skal have 20-30 styks?


Nogle færdigretter (i den lidt dyrere ende) leveres i Weck eller andre pæne pantentglas. Vi er glade for nogle af retterne fra Wooden Spoon og Grand Gout, og sådan har jeg fået en god samling pantentglas.

Jeg fik købt en røvfuld i Ikea i går hvor der også var 25%.

Men ja det er Da rigtigt. Spiser sjælendt de færdigretter, men skal klart huske det når det er aktuelt. De har dem jo hos Nemlig hvor vi handler hver uge. Tak
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. aug 2020, 10:34

Aesel82 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor finder man patentglas og andre glaskrukker til rimelig pris når man nu skal have 20-30 styks?


Ikea har nogle forskellige, kan jeg se.

Ja endte også der. Der var 25% på :D
1

Tilbage til "Bolig"