Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LaScrooge » 14. okt 2020, 06:23

Pandesteg skrev:Hvor er I gode, tak - jeg kikker fluks :kys:


Du kan også se, om du kan finde en reel keramiker, der har noget lignende, eller kan lave nogle til dig? Jeg dabbler jo lidt indenfor genren og kender lidt til miljøet ( :-D) og jeg ved, at der findes en del dygtige håndværkere derude, det er bare om at finde dem og hvor de sælger. Det er næppe dyrere end de forslag du har fået.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13020
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 14. okt 2020, 07:11

LaScrooge skrev:
Pandesteg skrev:Hvor er I gode, tak - jeg kikker fluks :kys:


Du kan også se, om du kan finde en reel keramiker, der har noget lignende, eller kan lave nogle til dig? Jeg dabbler jo lidt indenfor genren og kender lidt til miljøet ( :-D) og jeg ved, at der findes en del dygtige håndværkere derude, det er bare om at finde dem og hvor de sælger. Det er næppe dyrere end de forslag du har fået.


Ja det ville jeg også rigtig gerne, helst ville jeg støtte en i mit lokalområde, men dels har jeg ikke lige tid/overskud til at besøge en masse værksteder og mærke på tingene (så er det nemmere med webshop hvor man få det hjem og kan sende tilbage) og dels bor min familie ret langt fra mit lokalområde, så hvis det er noget jeg skal ønske mig i julegave, så skal det nok være noget der er lidt let tilgængeligt for dem at finde og købe...
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. okt 2020, 07:16

Pandesteg skrev:
LaScrooge skrev:
Pandesteg skrev:Hvor er I gode, tak - jeg kikker fluks :kys:


Du kan også se, om du kan finde en reel keramiker, der har noget lignende, eller kan lave nogle til dig? Jeg dabbler jo lidt indenfor genren og kender lidt til miljøet ( :-D) og jeg ved, at der findes en del dygtige håndværkere derude, det er bare om at finde dem og hvor de sælger. Det er næppe dyrere end de forslag du har fået.


Ja det ville jeg også rigtig gerne, helst ville jeg støtte en i mit lokalområde, men dels har jeg ikke lige tid/overskud til at besøge en masse værksteder og mærke på tingene (så er det nemmere med webshop hvor man få det hjem og kan sende tilbage) og dels bor min familie ret langt fra mit lokalområde, så hvis det er noget jeg skal ønske mig i julegave, så skal det nok være noget der er lidt let tilgængeligt for dem at finde og købe...


Jeg er pjattet med det keramik Julie Damhus laver og er lidt træt af at vi allerede har for meget af alt.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13020
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 14. okt 2020, 07:37

Santopia skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er på udkik efter nogle dybe tallerkner, som jeg kan ønske mig i julegave, er lidt ude i noget a la disse https://www.kitchenone.dk/produkt/marel ... sky-6-stk/ men de er nok en smule for små (vi skal bruge dem til pasta/risretter). Men jeg kan godt lide udtrykket på dem og at de har lidt farve. Nogle gode bud på dybe tallerkner i denne stil og gerne med en lidt større diameter? Det må gerne være noget lidt mere specielt end Bitz/Vladimir-stentøj fra Imerco.


Søstrene Grene har overraskende pænt keramik (ved dog ikke om søstrene grene er spændende nok :D ) https://sostrenegrene.com/da/produkter/ ... p-xd13c9a6


Jo det er meget pænt, men de er for små - og ja, så er jeg nok ude i noget lidt bedre kvalitet end SG - eller hvordan man nu skal formulere det. Men tak allligevel :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13020
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 14. okt 2020, 07:38

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
LaScrooge skrev:
Pandesteg skrev:Hvor er I gode, tak - jeg kikker fluks :kys:


Du kan også se, om du kan finde en reel keramiker, der har noget lignende, eller kan lave nogle til dig? Jeg dabbler jo lidt indenfor genren og kender lidt til miljøet ( :-D) og jeg ved, at der findes en del dygtige håndværkere derude, det er bare om at finde dem og hvor de sælger. Det er næppe dyrere end de forslag du har fået.


Ja det ville jeg også rigtig gerne, helst ville jeg støtte en i mit lokalområde, men dels har jeg ikke lige tid/overskud til at besøge en masse værksteder og mærke på tingene (så er det nemmere med webshop hvor man få det hjem og kan sende tilbage) og dels bor min familie ret langt fra mit lokalområde, så hvis det er noget jeg skal ønske mig i julegave, så skal det nok være noget der er lidt let tilgængeligt for dem at finde og købe...


Jeg er pjattet med det keramik Julie Damhus laver og er lidt træt af at vi allerede har for meget af alt.


Dét er også flot, wow de tallerkner gad jeg godt have! Men det ser ikke ud til at hun lave dybe tallerkner/skåle i den facon jeg leder efter, desværre.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. okt 2020, 07:45

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
LaScrooge skrev:
Pandesteg skrev:Hvor er I gode, tak - jeg kikker fluks :kys:


Du kan også se, om du kan finde en reel keramiker, der har noget lignende, eller kan lave nogle til dig? Jeg dabbler jo lidt indenfor genren og kender lidt til miljøet ( :-D) og jeg ved, at der findes en del dygtige håndværkere derude, det er bare om at finde dem og hvor de sælger. Det er næppe dyrere end de forslag du har fået.


Ja det ville jeg også rigtig gerne, helst ville jeg støtte en i mit lokalområde, men dels har jeg ikke lige tid/overskud til at besøge en masse værksteder og mærke på tingene (så er det nemmere med webshop hvor man få det hjem og kan sende tilbage) og dels bor min familie ret langt fra mit lokalområde, så hvis det er noget jeg skal ønske mig i julegave, så skal det nok være noget der er lidt let tilgængeligt for dem at finde og købe...


Jeg er pjattet med det keramik Julie Damhus laver og er lidt træt af at vi allerede har for meget af alt.


Dét er også flot, wow de tallerkner gad jeg godt have! Men det ser ikke ud til at hun lave dybe tallerkner/skåle i den facon jeg leder efter, desværre.


Æv. Fik ikke tjekket først, ved bare at hun udvider lidt step by step i sortiment.

Ellers kan folk gå sammen og bestille herfra :D Jeg ELSKER det jeg har der fra og det er vanvittigt slidstærkt.

https://www.amaisaigon.vn/
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LaScrooge » 18. okt 2020, 15:43

2 spørgsmål:

1. Hvor pokker får man fat i pærer med hvidt lys, fremfor det der gustne sparepæregule lys? Alt er enten "warm white" aka gult, eller helt koldt :gruble:

2. Hvilke hashtags søger man på, hvis man skal søge efter inspiration til opbygning af en reol bygget af kasser, som denne?
Og *kan* det overhovedet blive flot, eller vil det uanset hvad se lidt amatøragtigt ud?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 18. okt 2020, 16:14

LaScrooge skrev:2. Hvilke hashtags søger man på, hvis man skal søge efter inspiration til opbygning af en reol bygget af kasser, som denne?
Og *kan* det overhovedet blive flot, eller vil det uanset hvad se lidt amatøragtigt ud?

Hvis de er nogenlunde ens i stil og farve kan det være okay, men det kan også nemt se rodet og måske amatøragtigt ud hvis både kasser og indhold er meget forskelligt.

Hvor søger du? Der kommer masser af forslag hvis du googler "reol af kasser" eller søger på Pinterest.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 24. okt 2020, 13:19

Tallmyra betræk, fra IKEA. Er der nogen der har erfaring med det? Vi overvejer det, men mangler lidt info om holdbarhed :)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20515
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 44024

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf paint » 24. okt 2020, 14:43

LaScrooge skrev:2 spørgsmål:

1. Hvor pokker får man fat i pærer med hvidt lys, fremfor det der gustne sparepæregule lys? Alt er enten "warm white" aka gult, eller helt koldt :gruble:



Man kan stadig købe alm. glødepærer. Ellers ville jeg sige, at IKEAs 'Ryet LED-pærer' er ret tæt på (lysmæssigt)

https://www.el-grossisten.dk/60w-gloede ... -klar.html
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8698

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf englishchannel » 25. okt 2020, 05:43

Vi bor i (ejer)lejlighed fra 2014, og de sidste tre måneders tid har der været problemer med vandtemperaturen i bruseren om morgenen. Det er først lunkent i ca. 2 minutter og bliver så skoldhedt (!) i ca. 5. Herefter fungerer temperaturen normalt. Det er kun om morgenen og kun i brusekabinen - håndvask, etc. fungerer normalt.

Har nogen af jer et bud på, hvad det kan skyldes og hvem vi skal have fat i for at få det fikset?
0
Sorenspige
Indlæg: 7114
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9485

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sorenspige » 25. okt 2020, 07:18

Kan det være termostaten (det mener jeg, at den hedder)? Den kan I selv skifte, eller også skal I nok have fat i en VVS’er.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20515
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 44024

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf paint » 25. okt 2020, 09:51

Hvis ingen andre vandhaner er påvirket, lyder det som om det er selve armaturet.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf DenBruneMunk » 25. okt 2020, 11:57

Her er et af de rigtig små spørgsmål.
Jeg har købt nye drikke glas, og nu er jeg kommet i tvivl om de skal vende op eller nedad inde i skabet :)
Jeg kan godt forstå der kan komme støv i toppen hvis den er opad men altså , de bruges jo på en uge?

Er vi forskellige og nogle vender op og andre vender ned?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4600

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Undtagelsen » 25. okt 2020, 12:10

DenBruneMunk skrev:Her er et af de rigtig små spørgsmål.
Jeg har købt nye drikke glas, og nu er jeg kommet i tvivl om de skal vende op eller nedad inde i skabet :)
Jeg kan godt forstå der kan komme støv i toppen hvis den er opad men altså , de bruges jo på en uge?

Er vi forskellige og nogle vender op og andre vender ned?


Jeg vender altid åbningen ned (undtagen på vinglas).
Når ikke gennem allesammen inden de bliver vasket igen, men rykker nu alligevel de bagerste frem, så de bliver brugt på skift, for ellers er det synd ( :genert: ) for de glas, der aldrig bliver brugt.
2

Tilbage til "Bolig"