Ny terrassedør - billeder og erfaringer?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Ny terrassedør - billeder og erfaringer?

Indlægaf musling » 23. feb 2017, 19:21

Vi skal have udskiftet en terassedør + vinduesparti i vores stue. Jeg vil gerne have en dobbeltdør, så der rigtigt kan luftes ud om sommeren :lol: men med et mål på 210 cm vil det nok blive pænest med et smalt vinduesparti ved siden af, da dørene ellers vil blive voldsomt brede.

Vi har haft en tømrer ude for at give et tilbud og vil have fat i 2 mere, så vi har lidt at sammenligne med.
Tømreren foreslog Velfac, men min mand er nu ved at finde en masse skrækhistorier om, at der er problemer med dette mærke og med kondens. Det vil vi jo gerne undgå.
Vi har hele tiden holdt os til, at vi vil have træ/alu pga det minimale vedligehold - men er det mon det, der er grunden til kondens? Og skal vi i så fald ud i at vælge træ/træ? (synes ikke rigtigt om ideen med plastik...)

Er der nogen der har erfaringer med Velfac eller andre mærker - godt som skidt?

Vil også rigtigt gerne se billeder, hvis I har dobbeltdøre - meget gerne med vinduesparti i siden.

Vi er også lidt i vildrede om, hvorvidt vi skal have med eller uden sprosser og om vi skal have alm døre eller såkaldte vinduesdøre, som har en mindre ramme og giver et mindre lysindfald (fx som Velfac 200).

Mon her er nogen, der kan gøre os lidt klogere? :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Ny terrassedør - billeder og erfaringer?

Indlægaf Studsgaard » 23. feb 2017, 19:43

Vi skiftede døre og vinduer i oktober 2015 og fik træ med alu, vi syntes de var pænest. Jeg ved ikke noget om Velfac og om de er gode eller ej. Jeg kan ikke huske navnet på dem der lavede vores (jeg kan få det af manden imorgen.)

Vores er en enkelt dør med vinduer i siderne. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig at se den nu når i skal have dobbelt - Men det ser sådan her ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Bolig"