Damprenser

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Damprenser

Indlægaf bluetof1 » 1. feb 2017, 10:26

Jeg er syg så jeg sidder og ser TV Shop.

Den der damprenser de reklamerer for... er der nogen, der har erfaring med den? Den er ser jo unægtelig smart ud, men virker den?
Jeg er pr. definition skeptisk pga. reklameformen, men hvis den nu virker så ville det da være rart at slippe for alle de rengøringsmidler.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Damprenser

Indlægaf Filipai » 1. feb 2017, 10:30

bluetof1 skrev:Jeg er syg så jeg sidder og ser TV Shop.

Den der damprenser de reklamerer for... er der nogen, der har erfaring med den? Den er ser jo unægtelig smart ud, men virker den?
Jeg er pr. definition skeptisk pga. reklameformen, men hvis den nu virker så ville det da være rart at slippe for alle de rengøringsmidler.


Jeg har en af dem, og den fungerer nogenlunde. Men jeg synes ikke dampen bliver varm nok til rent faktisk at fungere desinficerende
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Damprenser

Indlægaf bluetof1 » 1. feb 2017, 10:35

Filipai skrev:
bluetof1 skrev:Jeg er syg så jeg sidder og ser TV Shop.

Den der damprenser de reklamerer for... er der nogen, der har erfaring med den? Den er ser jo unægtelig smart ud, men virker den?
Jeg er pr. definition skeptisk pga. reklameformen, men hvis den nu virker så ville det da være rart at slippe for alle de rengøringsmidler.


Jeg har en af dem, og den fungerer nogenlunde. Men jeg synes ikke dampen bliver varm nok til rent faktisk at fungere desinficerende


Jeg tænker også at det kunne være et problem, men toilet, håndvask, køkkenvask og komfur ville jeg nok under alle omstændigheder vaske i ajax.
Hvordan med gulvvask og almindelig rengøring? Kan den rent faktisk gøre fuger rene? Er den pengene værd, kort sagt? Og hvilken en har du?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Damprenser

Indlægaf Filipai » 1. feb 2017, 11:18

bluetof1 skrev:
Filipai skrev:
bluetof1 skrev:Jeg er syg så jeg sidder og ser TV Shop.

Den der damprenser de reklamerer for... er der nogen, der har erfaring med den? Den er ser jo unægtelig smart ud, men virker den?
Jeg er pr. definition skeptisk pga. reklameformen, men hvis den nu virker så ville det da være rart at slippe for alle de rengøringsmidler.


Jeg har en af dem, og den fungerer nogenlunde. Men jeg synes ikke dampen bliver varm nok til rent faktisk at fungere desinficerende


Jeg tænker også at det kunne være et problem, men toilet, håndvask, køkkenvask og komfur ville jeg nok under alle omstændigheder vaske i ajax.
Hvordan med gulvvask og almindelig rengøring? Kan den rent faktisk gøre fuger rene? Er den pengene værd, kort sagt? Og hvilken en har du?


Har den der H20 mop. Den er væsentligt bedre end en normal moppe. Men den laver desværre ikke samme mirakler som i tv shop. Og kan altså ikke bare lige rengøre en ovn uden virkeligt at skrubbe efter dampningen. Jeg fortryder ikke købet, for den er virkeligt god til at gulvvask, ville bare ønske den var lige så effektiv som i reklamerne :P
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Damprenser

Indlægaf bluetof1 » 1. feb 2017, 11:20

Jeg tror lige jeg overvejer det en gang :) Tak for svar.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Damprenser

Indlægaf didaa » 11. feb 2017, 14:53

Jeg vil sige det kommer fuldstændig an på hvad du skal bruge den til, og hvis det er til gulvvask, alt efter hvilket gulv det er.

Vi har ubehandlede rå plankegulve, og det tager ALT for lang tid på vores gulve - som i flere timer for at komme i bund, og så skal der også støvsuges først. Men hvis du har glatte gulve eller bare vil bruge den til alm. rengøring er den rigtig god.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Damprenser

Indlægaf Myresluger » 11. feb 2017, 15:22

Vi har også en damprenser - husker ikke mærket, men det er en med noget mere power. Den er fantastisk til at gøre rent med - hos os er den super til bryggers, parketgulve og badeværelser, der typisk bliver taget med Ajax eller lign. Men når den får en tur med damprenseren bliver gulvet mere rent, det hjælper på fugerne og ehrm.. jeg har to drenge og en mand ikke - og sådan nogen er ikke altid så gode til at ramme kummen, vel. Og når delen omkring toilettet bliver taget (selvom det ser rent ud - Ajax kan jo få det til at se rent ud) så stinker det af pis. Så ingen tvivl om at den tager ting som almindelig rengøringsmiddel ikke tager.

En lille note - almindelig rengøringsmiddel desinficerer altså ikke.. det hjælper med at fjerne snavs.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Damprenser

Indlægaf Myresluger » 11. feb 2017, 16:24

Det er en Kächer der står ikke nogen model nummer på - men ved venlig assistance fra Google kan jeg sige at det ligner en SC4 og beskrivelsen passer også meget godt.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Damprenser

Indlægaf bluetof1 » 11. feb 2017, 22:24

didaa skrev:Jeg vil sige det kommer fuldstændig an på hvad du skal bruge den til, og hvis det er til gulvvask, alt efter hvilket gulv det er.

Vi har ubehandlede rå plankegulve, og det tager ALT for lang tid på vores gulve - som i flere timer for at komme i bund, og så skal der også støvsuges først. Men hvis du har glatte gulve eller bare vil bruge den til alm. rengøring er den rigtig god.


Lakeret træ i alle værelser og stuen og klinker i køkken, bad, entre og bryggers.
Uanset hvor effektiv en damprenser så er, så kommer jeg stadig til at støvsuge mindst hver anden dag. Har lidt mange små børn og en sørgelig mangel på husdyr til at rydde madrester væk under bordet :-D
Hvis jeg kan finde en, der er lige så effektiv som i reklamen (I have a dream that one day...!), så skal den bruges til alt. Lidt mere realistisk så håber jeg på en, der kan gøre det lidt mindre træls at vaske gulv og rense fuger.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Damprenser

Indlægaf Myresluger » 11. feb 2017, 22:46

Enig, det erstatter ikke støvsugning... siger hende med hund der fælder..
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Damprenser

Indlægaf Filipai » 12. feb 2017, 10:13

FruDulle skrev:
Lemonella skrev:Vi har sådan en fætter her og den er simpelthen suveræn til fliserne i brusenichen https://shopping.coop.dk/vare/morphy-ri ... oCWAnw_wcB

Vi købte den hos Skousen og fik en god prismatch og 200 kr. rabat.


Der står 14 min ift vandtank. Men er det så bare at fylde den op og så er der stadig strøm nok på maskinen til at forsætte eller? Jeg leder nemlig efter en der står, fremfor en ala en støvsuger.


Den er med ledning den der. Da vi var på jagt kunne vi heller ikke finde nogen uden ledning. De 14 minutter er tiden før den skal have mere vand :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Damprenser

Indlægaf Filipai » 12. feb 2017, 10:34

FruDulle skrev:Ej flot, der står da også ledning 5 meter :D Men øv at de ikke findes ud. Jeg elsker den ekstra støvsuger vi har som netop er uden ledning. Det er smart når det skal gå hurtigt med krummer osv.

Ja, vi har også en dyson. Og jeg elsker det. Gad så godt have det samme til vores dampmoppe. Det nok den eneste grund til den ikke bliver brugt oftere.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Damprenser

Indlægaf Filipai » 12. feb 2017, 10:39

FruDulle skrev:
Filipai skrev:
FruDulle skrev:Ej flot, der står da også ledning 5 meter :D Men øv at de ikke findes ud. Jeg elsker den ekstra støvsuger vi har som netop er uden ledning. Det er smart når det skal gå hurtigt med krummer osv.

Ja, vi har også en dyson. Og jeg elsker det. Gad så godt have det samme til vores dampmoppe. Det nok den eneste grund til den ikke bliver brugt oftere.


Vores er godt nok Electrolux, men det er virkelig praktisk ja.

Jeg er mega træt af at vaske gulv. Vi har fliser i gang, udestue og bad. Hvidpigmenteret planker i stue-spisestue og i den nye tilbygning er der pergo- det skal der være overalt med tiden. Så der skal skiftes sæbe flere gange hver gang jeg vasker gulv. Når vi flytter til sommer er der formegentlig fliser overalt, så der skal vi helt klart have sådan en med, selvom at det ikke er mig der skal vaske gulv der ;)


Når vi (engang i fremtiden) flytter ind i vores nybyggede hus, så skal vi have sådan en fætter her https://www.wupti.com/produkter/hushold ... 3703000000
Så kan robotstøvsugeren køre først, og så kan den her følge rundt efter :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Damprenser

Indlægaf Filipai » 12. feb 2017, 10:51

FruDulle skrev:Well, jeg skal give 1500 kr om måneden for en maid på fuldtid, så det får hun altså lov til. Både støvsugning og gulvvask :-p


Men det er også snyd :P Det tror jeg alligevel ikke man kan få herhjemme, så her bliver det en støvsugende Robert og en gulvvaskende Roberta :D
0

Tilbage til "Bolig"