Salg af hus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Salg af hus

Indlægaf Fru Sunshine » 31. jan 2017, 15:42

IrmaPigen skrev:
Fru Sunshine skrev:
IrmaPigen skrev:
Fru Sunshine skrev:Da min mand solgte, sagde ejendomsmægleren, at ALT personligt nips skulle væk. Ingen blomster, vaser eller lysestager eller hvad der nu måtte være og alt skulle være ryddet helt op.

Det var vildt underligt at se billeder, hvor al personlighed var væk, men det var med til at trække folk til åbent hus.


Jeg er nu ikke enig i, der ikke skal være blomster, vaser eller lysestager.

Det skal der da netop være. Men det skal være tidløst design, og f.eks. ikke den kinesiske Ming vase arvet fra tante Oda, som havde fået den af hendes sømands-elsker. Og så skal mængden være afbalanceret.

Det skal der så ikke ifølge den ejendomsmægler.
Og så kan man da være nok så uenig, men det virkede i hvert fald her.


Har du aldrig set bolig(indretningsprogrammer)-programmer?

Der handler det ikke om, der slet ikke være nogle ting, men om at der skal være de "rigtige" ting, som passer ind den nuværende boligindretningstrend og/eller er så tidløst, at det passer til alt.

Jeg ville godt nok undrer mig, hvis jeg kom ind i et hjem der var ryddet for alt undtagen møbler.

Nej, det må jeg nok indrømme, at jeg ikke har.

Og her gengiver jeg jo også kun, hvad den ene ejendomsmægler anbefalede.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Salg af hus

Indlægaf twinkle » 31. jan 2017, 16:06

Få for guds skyld ordnet alle småreparationer og andre mindre hængepartier. Vi kigger på hus lige nu, og synes det er så utiltalende med gabende lister, meget tydelig slidtage ift. maling osv. Lej en højtryksrenser og få rengjort evt. fliser på terrassen eller foran huset. Vi var ude og se et hus, hvos terrassefliserne var glatte at gå på, fordi de ikke var blevet rengjort i evigheder.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Salg af hus

Indlægaf sortkaffe » 31. jan 2017, 23:51

Ficus skrev:Er også sikker på at det ville være dumt for os at pille alle plakater, billeder og lign af væggen.

Personlige feriebilleder og sådan fjerner jeg nok, dem har vi så ikke nogle af på væggene.
Men det andet ville efterlade 11000 huller i væggene, ville selv tænke at folk var mærkelige, hvis det var det de viste frem.

Når man selv kigger på hus og lejlighed, så synes jeg da også folk har sådan nogle ting hængende. Med mindre det er dødsboer eller folk allerede er flyttet, hvor alt er ryddet.

jeg har været ude og se en del huse til salg, og de huse hvor der virkelig er meget på væggene (typisk lidt ældre der bor der) der synes jeg at det forstyrre enormt meget. Specielt på salgsopstillingen.
Men det kommer naturligvis helt an på hvad det er der hænger på væggene.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Salg af hus

Indlægaf TomKah » 1. feb 2017, 19:11

Mange steder koster håndværkertilbud mere end 4 mill :)

Men bortset fra det så skal tror jeg det skal være så enkelt og lyst som muligt, hvis man ikke har mulighed for at indrette med kant i tidens ånd. Og det er nok de færreste det kan det.
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Salg af hus

Indlægaf Njord » 2. feb 2017, 08:57

Der er nok ingen tvivl i at man selv kan have svært ved at se sit eget hus med køber øjne...

En ide kan derfor også være at få en anden til at se på det gennem egne øjne....
Det kan fx være en ven/veninde eller kollega...
Måske det mest ærlige svar man får fra en der ikke er helt tæt på en selv.. dels kender de stedet og dels din smag og vil måske ikke støde..
Så en kollega er måske det bedste for at få en ærlig, udefra kommende svar på hvad der er godt og skidt, hvad der lige skal laves, hvad der lige skal fjernes osv.....

En stylist er nok endnu bedre.. men det andet kan være et skridt der ikke koster.... Og måske ikke ender med at gøre dit hjem helt så upersonligt.....

Kigger man bolig reportager i diverse blade.. så er der fx en klar overvægt af lejligheder fra KBH, Husene er oftest patricier eller andre stylede huse, igen i KBH området... Og det kan være en svær ting at få et lille rækkehus tli at afspejle stemningen og rummelighed i en herskabsvilla.....
Med andre ord, din bolig skal vurderes ud fra de kvaliteter den nu rummer og ikke nødvendigvis hvad der er mainstream.......
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Salg af hus

Indlægaf Money_man » 2. feb 2017, 21:34

Har prøvet at tá jeres kommentare til mig og mangler bare at støvsuge inden at fotografen kommer i morgen. Så håber jeg det giver en masse folk som vil kommer og kigge, og helst købe huset :)
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Salg af hus

Indlægaf Krølle » 3. feb 2017, 01:20

Det er selvfølgelig for sent ift at fotograf nærmest er på vej, men hvis der nu ikke kommer overvældende aktivitet, kan jeg anbefale Rikke Friis som indretningskonsulent. Vi bor temmelig enkelt og "rent", men hun var guld værd ift at gøre pres lejlighed mere salgbar. Nærmest uanset udbudspris er det en udgift, der er godt givet ud - at det hos Nybolig var en del af den samlede pakke var så bare en fordel :D

Smid et kort eller en PB hvis du skal bruge kontaktoplysninger på hende.
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Salg af hus

Indlægaf Njord » 3. feb 2017, 07:30

Krølle skrev:Det er selvfølgelig for sent ift at fotograf nærmest er på vej, men hvis der nu ikke kommer overvældende aktivitet, kan jeg anbefale Rikke Friis som indretningskonsulent. Vi bor temmelig enkelt og "rent", men hun var guld værd ift at gøre pres lejlighed mere salgbar. Nærmest uanset udbudspris er det en udgift, der er godt givet ud - at det hos Nybolig var en del af den samlede pakke var så bare en fordel :D

Smid et kort eller en PB hvis du skal bruge kontaktoplysninger på hende.


Hvor ligger vi henne med et besøg af en indretnings konsulent, sådan prismæssigt... Altså alene for konsulent besøget.

MVH Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Salg af hus

Indlægaf Krølle » 5. feb 2017, 00:37

Njord skrev:
Krølle skrev:Det er selvfølgelig for sent ift at fotograf nærmest er på vej, men hvis der nu ikke kommer overvældende aktivitet, kan jeg anbefale Rikke Friis som indretningskonsulent. Vi bor temmelig enkelt og "rent", men hun var guld værd ift at gøre pres lejlighed mere salgbar. Nærmest uanset udbudspris er det en udgift, der er godt givet ud - at det hos Nybolig var en del af den samlede pakke var så bare en fordel :D

Smid et kort eller en PB hvis du skal bruge kontaktoplysninger på hende.


Hvor ligger vi henne med et besøg af en indretnings konsulent, sådan prismæssigt... Altså alene for konsulent besøget.

MVH Njord


1.200 tror jeg vi betalte, men det var vist et "opfølgende besøg" - mægleren betalte første omgang.

http://rikkefriis.dk/priser/
0

Tilbage til "Bolig"