Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf zembra1986 » 25. jan 2017, 11:59

Ado skrev:Lysbroparken:

+
Naturen.
Billigere husleje.
Pænere og nyere lejlighed.
Mere roligt kvarter.
Gode busforbindelser.
Kort afstand til centrum.

-
Der er ingen indkøbsmuligheder i gåafstand. Det tætteste er Fakta, som ligger lige før gågaden starter. Ergo, det er i centrum. Jeg ved ikke, om der er planer om indkøbsmuligheder i området ved Lysbro.



Alderslyst:

+
Gode indkøbsmuligheder. Der er både Meny, Føtex, Netto, Rema 1000, Lidl, Aldi og Fakta tæt på.
Bydelen bliver bedre og bedre. Der er gang i store forandringer og forbedringer.
Kort afstand til centrum.
Super busforbindelser.
McDonalds og Burgerking. <3 :D
Lagkagehuset.

- Manglende natur. Der er lidt beton-ghetto over visse dele af byen.
- Dyrere husleje - dårligere lejlighed.


Og Kiwi ej at forglemme :D

Super sammenligning ellers :gogo: Så er det bare hvad TS vægter højest :)
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Ado » 25. jan 2017, 12:01

zembra1986 skrev:
Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Juki skrev:Jeg ville vælge Alderslyst.

Det er nemt at komme ind til byen/centrum derfra og der er ret gode indkøbsmuligheder i nærheden.

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide.


Som Silkeborgenser der bor i Alderlyst vil jeg selvfølgelig også anbefale Alderslyst :gogo:

Jeg bor desuden på en sidevej til kejlstrupvej og der er omtrent 1 km til centrum. Omvendt er der næsten 4 km fra lysbroparken til centrum.


Arhh, det er der altså ikke. :D Der er 2.5 km. fra Lysbro til banegården.
Edit: Det var der så. :D


Nu tager jeg heller ikke banegården som centrum, synes mere det grænser til sydbyen ;) jeg tog chr. 8's vej ved museet som eksempel, det synes jeg er noget af det mest centrale og ud fra hvad krak siger er der 1 km fra mig af og 4 km fra lysbroparken :)

Jeg kan dog godt se Lysbroparken ligger et rigtig dejligt sted i forhold til natur, og hvis det er en mere lækker lejlighed så er det måske også det TS skal gå efter. Det handler nok om hvad man vægter højest: (endnu) mere central placering og bedre indkøbsmuligheder, eller dejlig natur og en lækker lejlighed :)



Præcis. Og man kan sige, at uanset hvad hun vælger, så kommer hun til at bo et sted med mange goder. Havde valget nu stået mellem Arendalsvej og Lysbroparken, så ville jeg kæmpe med alt jeg har lært, for at få hende til Lysbro. :D
2
Donna Martin Graduates!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf zembra1986 » 25. jan 2017, 12:03

Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Juki skrev:Jeg ville vælge Alderslyst.

Det er nemt at komme ind til byen/centrum derfra og der er ret gode indkøbsmuligheder i nærheden.

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide.


Som Silkeborgenser der bor i Alderlyst vil jeg selvfølgelig også anbefale Alderslyst :gogo:

Jeg bor desuden på en sidevej til kejlstrupvej og der er omtrent 1 km til centrum. Omvendt er der næsten 4 km fra lysbroparken til centrum.


Arhh, det er der altså ikke. :D Der er 2.5 km. fra Lysbro til banegården.
Edit: Det var der så. :D


Nu tager jeg heller ikke banegården som centrum, synes mere det grænser til sydbyen ;) jeg tog chr. 8's vej ved museet som eksempel, det synes jeg er noget af det mest centrale og ud fra hvad krak siger er der 1 km fra mig af og 4 km fra lysbroparken :)

Jeg kan dog godt se Lysbroparken ligger et rigtig dejligt sted i forhold til natur, og hvis det er en mere lækker lejlighed så er det måske også det TS skal gå efter. Det handler nok om hvad man vægter højest: (endnu) mere central placering og bedre indkøbsmuligheder, eller dejlig natur og en lækker lejlighed :)



Præcis. Og man kan sige, at uanset hvad hun vælger, så kommer hun til at bo et sted med mange goder. Havde valget nu stået mellem Arendalsvej og Lysbroparken, så ville jeg kæmpe med alt jeg har lært, for at få hende til Lysbro. :D


Samme her :8: Aldrig om jeg vil anbefale Arendalsvej til nogen! Har godt nok en veninde der bor der og som er glad for det, men jeg synes langt fra det er attraktivt sted.
Senest rettet af zembra1986 25. jan 2017, 12:03, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Ado » 25. jan 2017, 12:03

zembra1986 skrev:
Ado skrev:Lysbroparken:

+
Naturen.
Billigere husleje.
Pænere og nyere lejlighed.
Mere roligt kvarter.
Gode busforbindelser.
Kort afstand til centrum.

-
Der er ingen indkøbsmuligheder i gåafstand. Det tætteste er Fakta, som ligger lige før gågaden starter. Ergo, det er i centrum. Jeg ved ikke, om der er planer om indkøbsmuligheder i området ved Lysbro.



Alderslyst:

+
Gode indkøbsmuligheder. Der er både Meny, Føtex, Netto, Rema 1000, Lidl, Aldi og Fakta tæt på.
Bydelen bliver bedre og bedre. Der er gang i store forandringer og forbedringer.
Kort afstand til centrum.
Super busforbindelser.
McDonalds og Burgerking. <3 :D
Lagkagehuset.

- Manglende natur. Der er lidt beton-ghetto over visse dele af byen.
- Dyrere husleje - dårligere lejlighed.


Og Kiwi ej at forglemme :D

Super sammenligning ellers :gogo: Så er det bare hvad TS vægter højest :)


Gud ja. :D Og så kan hun møde Kiwi-Karl. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Juki » 25. jan 2017, 13:15

Jeg synes Gødvad er et skønt område (Og mere end bare Arendalsvej ;)) Der kunne dog godt være flere indkøbsmuligheder, selvom det har hjulpet gevaldigt at der er kommet en Rema. Til gengæld er der gode busforbindelser og det tager ikke lang tid at cykle ind til byen. Det er værre når man skal hjem igen pga. bakker :D

TS jeg kan ikke huske om du stadig har hund? Men ellers er der et godt stisystem og natur, og derved gode muligheder for gåture fx.

Hvis du er interesseret i andre bydele så er der også Hvinningdal og Buskelund, der dog ikke er helt centralt. Måske endda også Resenbro.

Ps. Jeg kom til at tænke på at både Alderslyst og Gødvad (Og Resenbro) ligger forholdsvis tæt på den nye motorvej (Hvis det er relevant at kunne komme nemt til den)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Ado » 25. jan 2017, 13:39

Juki skrev: Til gengæld er der gode busforbindelser og det tager ikke lang tid at cykle ind til byen. Det er værre når man skal hjem igen pga. bakker :D



Jeg kom aldrig hjem. :D


Og enig i, at Gødvad er glimrende. Havde jeg bil, ville jeg ikke have noget imod at bo der. Men Arendalsvej...oppe i ghettoen. Nej tak. (Selv om det siges, at lejlighederne er lækre)
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf mariannaa » 25. jan 2017, 15:33

zembra1986 skrev:
Ado skrev:Lysbroparken:

+
Naturen.
Billigere husleje.
Pænere og nyere lejlighed.
Mere roligt kvarter.
Gode busforbindelser.
Kort afstand til centrum.

-
Der er ingen indkøbsmuligheder i gåafstand. Det tætteste er Fakta, som ligger lige før gågaden starter. Ergo, det er i centrum. Jeg ved ikke, om der er planer om indkøbsmuligheder i området ved Lysbro.



Alderslyst:

+
Gode indkøbsmuligheder. Der er både Meny, Føtex, Netto, Rema 1000, Lidl, Aldi og Fakta tæt på.
Bydelen bliver bedre og bedre. Der er gang i store forandringer og forbedringer.
Kort afstand til centrum.
Super busforbindelser.
McDonalds og Burgerking. <3 :D
Lagkagehuset.

- Manglende natur. Der er lidt beton-ghetto over visse dele af byen.
- Dyrere husleje - dårligere lejlighed.


Og Kiwi ej at forglemme :D

Super sammenligning ellers :gogo: Så er det bare hvad TS vægter højest :)


Det vil være den lækre (og meget billiger lejlighed) og natur er også dejligt.

Jeg har en cykel så kan cykle den tur. Grunden til at jeg spurgte var fordi, at jeg intet kender til Silkeborg og derfor undrede mig over at man i Lysbroparken kan få en rigtig lækker billig andel hvor i mod den jeg har set i Alderslyst bare er okay, men dyre. Jeg tænkte om det var fordi at området i Lysbroparken var dårligt, for vil være meget ked af at bo et sådan sted og især når man skal lægge et andelsindskud i den, for så kan man ikke bare flytte før den er solgt.
2
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf mariannaa » 25. jan 2017, 15:35

Og tusind tak for jeres hjælp. Den er jeg rigtig glad for :)
3
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf mariannaa » 25. jan 2017, 15:36

Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Ado skrev:Lysbroparken:

+
Naturen.
Billigere husleje.
Pænere og nyere lejlighed.
Mere roligt kvarter.
Gode busforbindelser.
Kort afstand til centrum.

-
Der er ingen indkøbsmuligheder i gåafstand. Det tætteste er Fakta, som ligger lige før gågaden starter. Ergo, det er i centrum. Jeg ved ikke, om der er planer om indkøbsmuligheder i området ved Lysbro.



Alderslyst:

+
Gode indkøbsmuligheder. Der er både Meny, Føtex, Netto, Rema 1000, Lidl, Aldi og Fakta tæt på.
Bydelen bliver bedre og bedre. Der er gang i store forandringer og forbedringer.
Kort afstand til centrum.
Super busforbindelser.
McDonalds og Burgerking. <3 :D
Lagkagehuset.

- Manglende natur. Der er lidt beton-ghetto over visse dele af byen.
- Dyrere husleje - dårligere lejlighed.


Og Kiwi ej at forglemme :D

Super sammenligning ellers :gogo: Så er det bare hvad TS vægter højest :)


Gud ja. :D Og så kan hun møde Kiwi-Karl. :D


Er det noget jeg skal glæde mig til? :P
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf mariannaa » 25. jan 2017, 15:40

Juki skrev:Jeg synes Gødvad er et skønt område (Og mere end bare Arendalsvej ;)) Der kunne dog godt være flere indkøbsmuligheder, selvom det har hjulpet gevaldigt at der er kommet en Rema. Til gengæld er der gode busforbindelser og det tager ikke lang tid at cykle ind til byen. Det er værre når man skal hjem igen pga. bakker :D

TS jeg kan ikke huske om du stadig har hund? Men ellers er der et godt stisystem og natur, og derved gode muligheder for gåture fx.

Hvis du er interesseret i andre bydele så er der også Hvinningdal og Buskelund, der dog ikke er helt centralt. Måske endda også Resenbro.

Ps. Jeg kom til at tænke på at både Alderslyst og Gødvad (Og Resenbro) ligger forholdsvis tæt på den nye motorvej (Hvis det er relevant at kunne komme nemt til den)


Ja hende har jeg stadigvæk, heldigvis. nu kommer jeg jo fra Århus, så bare lidt der minder om en by må der meget gerne være :)
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Ado » 25. jan 2017, 15:41

Han er så kær. :D En ung gut - jeg tror ikke at "alle sikringerne er intakte" - der arbejder i Kiwi og har bestemt sig for, at være den bedste Kiwi-medarbejder.
Jeg ved ikke, om han stadig arbejder der.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf mariannaa » 25. jan 2017, 15:45

Ado skrev:Han er så kær. :D En ung gut - jeg tror ikke at "alle sikringerne er intakte" - der arbejder i Kiwi og har bestemt sig for, at være den bedste Kiwi-medarbejder.
Jeg ved ikke, om han stadig arbejder der.


Nåh :lun: sådan en har vi også i Århus. Han er bare buschauffør.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. jan 2017, 12:05

Jeg har også flere gange kigget på bolig i Silkeborg og er faldet over det ret store antal lejligheder til salg i Lysbroparken. De har lange liggetider, andelen er ind imellem MEGET lav, og huslejen "dyr" i forhold til mange andre andele.
Alt i alt ligner det en andelsforening der ikke har den bedste økonomi i verden, så jeg ville være meget obs. på dette. Bed din bankrådgiver om at undersøge dette minutiøst - du kan risikere at købe en dejlig lejlighed som du dog aldrig kan komme af med, og miste dine penge hvis andelsforeningen ikke får bedre økonomi.

Det er ikke sikkert at jeg har ret overhovedet da jeg ikke har undersøgt foreningen, men alle tegnene er der, og jeg er gået udenom dem af samme årsag.

EDIT: Levereglen siger at andelsforeninger med god økonomi har ofte meget lav husleje, men så højere andelspris og ikke ret lange liggetider - i Lysbroparken er det omvendt.
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf mariannaa » 26. jan 2017, 16:42

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har også flere gange kigget på bolig i Silkeborg og er faldet over det ret store antal lejligheder til salg i Lysbroparken. De har lange liggetider, andelen er ind imellem MEGET lav, og huslejen "dyr" i forhold til mange andre andele.
Alt i alt ligner det en andelsforening der ikke har den bedste økonomi i verden, så jeg ville være meget obs. på dette. Bed din bankrådgiver om at undersøge dette minutiøst - du kan risikere at købe en dejlig lejlighed som du dog aldrig kan komme af med, og miste dine penge hvis andelsforeningen ikke får bedre økonomi.

Det er ikke sikkert at jeg har ret overhovedet da jeg ikke har undersøgt foreningen, men alle tegnene er der, og jeg er gået udenom dem af samme årsag.

EDIT: Levereglen siger at andelsforeninger med god økonomi har ofte meget lav husleje, men så højere andelspris og ikke ret lange liggetider - i Lysbroparken er det omvendt.


Det vil jeg også.

Hvis det bliver den så får jeg en advokat til at se papirerne i gennem. Jeg kommer fra Århus, så jeg synes jo at det er rørende billigt.

Vi står pt i den situation, at vi i november har fået en psykisk syg underbo som mener at jeg provokere ham (jeg ved ingen gang hvem han er)så derfor forsøger han at slå døren ind ( med en hammer eller noget lign. ( der er store huller i døren)) sparker,spytter, snotter og pisser på den, samt rykker i håndtaget. Politiet og udleje vil ikke gøre noget med mindre jeg tager et billede af ham i færd med ugegerningen, så jeg er ret desperat for at finde noget at bo i. På mandag skal vi se på en bolig her i Århus med en husleje på lige godt 10.000, hvilken jeg tager i mod hvis jeg får tilbudt den. Jeg har en lille hund og er ikke i boligforening ( og det tager i hver fald 4-6 års medlemskab overhovedet at komme i betragtning til en bolig (også uden for centrum) hvor man må have hund. En rigtig lorte situation pga. noget man er helt uskyldig i :trist:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Nogen som har kendskab til Silkeborg?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. jan 2017, 23:13

mariannaa skrev:Det vil jeg også.

Hvis det bliver den så får jeg en advokat til at se papirerne i gennem. Jeg kommer fra Århus, så jeg synes jo at det er rørende billigt.

Vi står pt i den situation, at vi i november har fået en psykisk syg underbo som mener at jeg provokere ham (jeg ved ingen gang hvem han er)så derfor forsøger han at slå døren ind ( med en hammer eller noget lign. ( der er store huller i døren)) sparker,spytter, snotter og pisser på den, samt rykker i håndtaget. Politiet og udleje vil ikke gøre noget med mindre jeg tager et billede af ham i færd med ugegerningen, så jeg er ret desperat for at finde noget at bo i. På mandag skal vi se på en bolig her i Århus med en husleje på lige godt 10.000, hvilken jeg tager i mod hvis jeg får tilbudt den. Jeg har en lille hund og er ikke i boligforening ( og det tager i hver fald 4-6 års medlemskab overhovedet at komme i betragtning til en bolig (også uden for centrum) hvor man må have hund. En rigtig lorte situation pga. noget man er helt uskyldig i :trist:


Det lyder dog modbydeligt :(
Så kan jeg godt forstå at du er villig til at risikere næsten hvad som helst økonomisk for at slippe væk.
1

Tilbage til "Bolig"