Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Ficus » 24. jan 2017, 11:42

Halløj

Vi har kig på det her hus, vi har kigget på det længe og endelig været ude og se det.

Det kunne godt være lige det rigtige for os, men der er noget der har irriteret mig en lille smule. Siden jeg så det på nettet første gang, har jeg små-planlagt indretningen i hovedet, fordi jeg ikke kan lade være og også fordi jeg egentlig var sikker på at det ville være ret fint.

Her er plantegningen:

Capture.JPG



De nuværende ejere har valgt ikke at bruge det i den blå boks som entre, men går ind hvor den røde pil er. Altså der er en dør, der ikke er på tegningen. Den indgang er fin, men efterlader selvfølgelig gæsters overtøj og sko, til at skulle hænge og stå ved værelserne, da de ikke rigtig kan være i rummet for døre til de 3 sider(udefra, mod garage og mod "forstuen", som man vel dårligt kan kalde det) .
Der hvor jeg er sikker på at den oprindelige entre har været, der er der indrettet med lænestole, lidt en hyggekrog. Det synes jeg egentlig er en rigtig god løsning - ser mit lille bibliotekshjørne for mig allerede - hvis ikke det var fordi der så er en "hoveddør" i rummet.


Hvordan ville i gøre det?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jan 2017, 12:58

udefra, er det så meget tydeligt at hovedøren er i "det blå rum" - eller ville man vælge enten den eller bryggerset?
Hvis det er meget tydeligt, så ville jeg forvente at folk der ikke rigtig kendte jer - men har et ærende ved jer, ville nok typisk vælge den dør, og banke på/ringe på der.
Er den røde indgang en synlig/oplagt vej at komme ind i huset?

Ifht. entre-rod så er det jo meget åbent ind til stuen, så den nuværende indretning giver nok meget god mening i den kontekst. Og døren kan måske skjules/camoufleres med noget gardinværk?
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Rapfisk » 24. jan 2017, 13:09

Kan man hænge knager, evt. en væg med "knapper" i forskellig højde (var det Muuto, der startede den trend?) på den dørløse væg i rummet ved den røde pil? Så kunne det være til gæstefrakker. Evt. er der måske plads til et par skohylder?
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Muuh » 24. jan 2017, 13:25

Jeg ville vælge den blå indgang, det virker mest oplagt og virker også til at der er mere plads.

Vi har en lille entre og jeg hader det virkeligt, når vi får flere gæster, er der altid en kæmpe prop og det er ikke til at komme af med sko og jakke medmindre, at der er nogle der venter udenfor til der bliver plads.

Når drengene har kammerater på besøg, flyder det altid med sko og jakker, så det er en helt forhindringsbane at komme igennem.
2
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Æble » 24. jan 2017, 13:42

Jeg ville helt klart vælge den blå indgang så der er ordentlig plads til overtøj, skoletasker osv. Har en lille entre nu (dog større end den røde) og "kun" to børn og der er altid propfyldt.

Hvis i vælger at bruge det blå område som stue, så ville jeg helt klart sløjfe døren og lave et vindue i stedet.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Ficus » 24. jan 2017, 15:24

Bliver lige et længere indlæg :P

Madam Pomfrey skrev:udefra, er det så meget tydeligt at hovedøren er i "det blå rum" - eller ville man vælge enten den eller bryggerset?
Hvis det er meget tydeligt, så ville jeg forvente at folk der ikke rigtig kendte jer - men har et ærende ved jer, ville nok typisk vælge den dør, og banke på/ringe på der.
Er den røde indgang en synlig/oplagt vej at komme ind i huset?


Lige nu er det rimelig tydeligt, der er en lav hæk, med hul og en sti op til(der er også sti til rød dør). Jeg er nok typen der synes der er lidt for åbent ud til vejen på den side og ville foretrække en højere hæk og et hegn. Faktisk ville det være en af mine første prioriteter :genert: de fleste af husene på vejen lå mere afskærmede.
Ved at skærme af, kunne man også bedre udnytte de ca 3-3,5 meters græs der er langs hele den side af huset. Og også højre om, der ved soveværelse/stue.
Hvis man gjorde det, så ville "den røde dør" være det oplagte sted at gå ind, for fremmede, det er i indkørslen.


Rapfisk skrev:Kan man hænge knager, evt. en væg med "knapper" i forskellig højde (var det Muuto, der startede den trend?) på den dørløse væg i rummet ved den røde pil? Så kunne det være til gæstefrakker. Evt. er der måske plads til et par skohylder?


Jeg mener at de havde nogle skokasser hængende, der hvor der står skab, lige indenfor/væggen mod værelset til højre. Knager kunne der måske faktisk også godt være plads til ude i det lille rum, tror måske hylder vil være i vejen, men knager i forskellige højder er måske fint, specielt hvis det så kun er til når man får gæster.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Ficus » 24. jan 2017, 15:29

Muuh skrev:Jeg ville vælge den blå indgang, det virker mest oplagt og virker også til at der er mere plads.

Vi har en lille entre og jeg hader det virkeligt, når vi får flere gæster, er der altid en kæmpe prop og det er ikke til at komme af med sko og jakke medmindre, at der er nogle der venter udenfor til der bliver plads.

Når drengene har kammerater på besøg, flyder det altid med sko og jakker, så det er en helt forhindringsbane at komme igennem.

Har i bryggers?

Jeg tænker at man selv i hverdagen ville bruge bryggerset som indgang, men har aldrig selv boet med et, på samme måde som her, så ved ikke. For der var mere indrettet som sted man smider sko og tasker, i stedet for ved rød eller blå dør.


Æble skrev:Jeg ville helt klart vælge den blå indgang så der er ordentlig plads til overtøj, skoletasker osv. Har en lille entre nu (dog større end den røde) og "kun" to børn og der er altid propfyldt.

Hvis i vælger at bruge det blå område som stue, så ville jeg helt klart sløjfe døren og lave et vindue i stedet.

Har i bryggers eller alternativ indgang til den lille gang?


Havde slet ikke tænkt på at erstatte døren med et vindue :-D Men det er da helt oplagt, hvis man ender med at skærme af med hæk og hegn og have en lille forhave derude, så kunne man egentlig også godt stadig have en udgang, men måske bare en glasdør.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jan 2017, 15:31

du skal jo også regne jeres egne behov ind i løsningen, og vurdering af størrelse.

Har i 2-3 par sko hver, eller er det 8-10 par der skal være plads til pr. snude
Er der 2-3 stykker overtøj i spil, eller et enkelt.

Vi havde en lille smal entre i vores gamle hus, og den var hæslig. En prop lige som Muuh skriver!
Nu har vi en dobbelt så stor entre, dog med trappe op til 1. salen. Men der er plads til alt vores tøj og fodtøj, kasser til huer og vanter osv.
Uden at det bliver for mokket og proppet, og det opstår ikke en flaskehals når vi skal ud af døren, eller kommer hjem.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Ficus » 24. jan 2017, 16:01

Vi har masser af sko. Alt for mange til at de kan stå i den entre vi har nu. Og sikkert også flere end det ville være til at håndtere selv i den blå entre, hvis det bare skal være en lille smule pænt. Når nu der også er i hvert fald et barn på vej. Endnu ufødt og har allerede de første 6 par sneaks.

Derfor tænker jeg bryggerset som sådan et praktisk rum, med sko, overtøj og skoletasker i hverdagen. Og også som opbevaring af det man ikke lige bruger. Der var i hvert fald masser af mulighed for en skabsvæg.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Krølle » 24. jan 2017, 16:26

Hvorfor ikke fikse bryggerset, så det ikke er et roderum, men derimod en lækker entre? Rummet ser ud til at være rigeligt stort, og på den måde kan i bruge "det blå rum" som hyggekrog og de nuværende ejeres indgang som "hverdagsadgang".

Generelt er jeg fan af at indrette efter egne behov i første række og gæster i anden omgang. Det er meningsløst for mig at ofre en hyggekrog for at få en "gæsteindgang", men omvendt ville jeg hade "hverdagsrod" i en mini-entre. Det er det første, man ser, og dermed det, der byder dig velkommen hjem hver evig eneste effing dag.

Det vil måske koste lidt tid og materialer at gøre det nuværende bryggers lækkert og indbydende (og samtidig praktisk ift bryggersfunktion), men gør I det får I i min optik det bedste af to verdener - plads til overtøj, luft i indgangspartiet, en "nem" hverdagsadgang fra indkørslen og en hyggekrog i stuen. What's not to like?
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Daine » 24. jan 2017, 16:33

Jeg ville også bruge bryggerset som hverdagsindgang og den røde indgang til gæster. Hvis I har mange gæster tit, så kunne det måske være en mulighed at sætte fodtøj ud i garagen, mens de er der?
Og så ville jeg skifte den gamle fordør ud med et stort vindue. Så får du masser af lys ind i dit hyggehjørne, og der er ingen der tager fejl af dørerne :)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Æble » 24. jan 2017, 18:49

Ficus skrev:
Muuh skrev:Jeg ville vælge den blå indgang, det virker mest oplagt og virker også til at der er mere plads.

Vi har en lille entre og jeg hader det virkeligt, når vi får flere gæster, er der altid en kæmpe prop og det er ikke til at komme af med sko og jakke medmindre, at der er nogle der venter udenfor til der bliver plads.

Når drengene har kammerater på besøg, flyder det altid med sko og jakker, så det er en helt forhindringsbane at komme igennem.

Har i bryggers?

Jeg tænker at man selv i hverdagen ville bruge bryggerset som indgang, men har aldrig selv boet med et, på samme måde som her, så ved ikke. For der var mere indrettet som sted man smider sko og tasker, i stedet for ved rød eller blå dør.


Æble skrev:Jeg ville helt klart vælge den blå indgang så der er ordentlig plads til overtøj, skoletasker osv. Har en lille entre nu (dog større end den røde) og "kun" to børn og der er altid propfyldt.

Hvis i vælger at bruge det blå område som stue, så ville jeg helt klart sløjfe døren og lave et vindue i stedet.

Har i bryggers eller alternativ indgang til den lille gang?


Havde slet ikke tænkt på at erstatte døren med et vindue :-D Men det er da helt oplagt, hvis man ender med at skærme af med hæk og hegn og have en lille forhave derude, så kunne man egentlig også godt stadig have en udgang, men måske bare en glasdør.


Vi har en indgang i kælderen som vi bruger hvis vi kommer hjem med meget mudrede sko eller lign. Ellers bruger vi den ikke.
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Hvilken løsning ville i vælge? (Entre)

Indlægaf Njord » 27. jan 2017, 06:33

Ud fra hvad du fortæller så tror jeg det blå område er noget du har taget med i din stue.....
Altså et hyggeligt biblioteks hjørne, Det kan jeg også rigtig godt li..... Om det så indebærer der skal skiftes ud i facaden.... Ud med døren og rude og få lavet det vindues arrangement i nu gerne vil have... På have og hæk siden kan man nemt fjerne nogle fliser og etablere hækken osv, så forsvinder entre looket hurtigt... Der kan være lidt med at fjerne en evt trappe, hvid der er en sådan.

Din stue skal nok komme til at fungere ;-)

Entreen er meget lille... Men hvis den placerings mæssigt fungerer, så er der jo en mulighed for at udvidde den ved at tillægge mere areal fra garagen. Det er igen relativt omkostnings let.....

En anden entre løsning er at man jo kunne strømline den eksisterende baggang, så man kommer til at bruge den som kombineret entre / baggang....
De rette skabe osv kan hjælpe rigtig meget på det... Fx skydedørs skabe fra gulv til loft, så de kommer til at udgøre en hel væg og så have teknik, vaskemaskine osv inde bagved.....

Uanset hvilken løsning, så er det jo argumenter man vil kunne bruge som argumenter for pris reduktioner.. altså at man skal bruge en del penge efter indflytningen, og derfor ikke kan betale den fulde pris....

MVH Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....

Tilbage til "Bolig"