Er det normalt?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Er det normalt?

Indlægaf Akehurst2 » 23. jan 2017, 11:45

Jeg kan sagtens finde på at gå til åbent hus, selvom vi ikke skal købe :genert:

Vi bor i et stort rækkehuskvarter, hvor husene selvsagt er ret ens, så jeg holder altid øje med, om der kommer noget til salg, hvis man nu kunne få nogen gode indretningsfifs. og går evt. derhen, hvis det lige passer ind og der er åbent hus.

Men jeg gør det ikke, hvis det er hos de naboer, jeg kender og jeg kunne aldrig drømme om at åbne skuffer i den situation, ikke engang i fast skabe.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6467

Re: Er det normalt?

Indlægaf Stars » 23. jan 2017, 11:54

Money_man skrev:Har oplevet til nogle åbenthus arrangementer at folk fra de omkringliggende veje kom på besøg. Det var bare fordi de var nysgerrige og ikke havde set enten haven eller huset indenfor. Det synes jeg er lidt mærkeligt. Nok også derfor nogle ejendomsmæglere skriver man skal skrive sig op til at komme, det holder de mest nysgerrige væk.
Men kigger selv under vasken, ved eltavlen, og i teknikskabet. Det er mest for at tjekke evt skjulte samlinger eller ulovlige installationer.


Da jeg var til åbent hus i sommerhuse sidste år, var tilmeldingskravet begrundet i, at mægler ikke kørte 15 km ud til et hus, hvis ingen kom alligevel. Men jeg vil også tro, at en ret stor del ikke blev afholdt, netop fordi der ikke var interesserede købere.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Er det normalt?

Indlægaf Ficus » 23. jan 2017, 12:23

De 7 åbne huse i går, var med 4 forskellige mæglerkæder, det var kun EDC der kørte med tilmelding.

Men måske det også kommer an på område :gruble:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Er det normalt?

Indlægaf Æble » 23. jan 2017, 19:39

Vi har lige købt og solgt og i et hus vi var interesserede i spurgte vi ejendomsmægleren om vi måtte kigge i et skab fordi det var indbygget. Det måtte vi godt og jeg sagde henkastet "åh bare ikke folk kigger ind i mine rodede skabe når vi har fremvisning" Han grinede højt og sagde at det kunne jeg godt regne med at de gjorde. Det er åbenbart meget normalt. Vi har kun gjort det den ene gang for at vurdere om man kunne have tøj i skabet.

Vi solgte gennem EDC og de kører med tilmelding fordi de ikke vil spilde hverken vores eller deres tid hvis ingen kommer. Det er altså også bøvlet at skulle have det vildt pænt og ud af huset hver søndag mange uger i træk. Især hvis der så ikke kommer nogen. :træt: Vi prøvede dog en gang at det blev aflyst pga manglende tilmeldingerne men der alligevel dukkede nogen op :ad!: Vi fik lidt travlt med at proppe rod ind i skabene og opvask ind i opvaskemaskinen mens de lige ventede 10 minutter på ejendomsmægleren :lol:
Senest rettet af Æble 23. jan 2017, 19:40, rettet i alt 1 gang.
0
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Er det normalt?

Indlægaf bralle » 24. jan 2017, 17:08

Stars skrev:
Money_man skrev:Har oplevet til nogle åbenthus arrangementer at folk fra de omkringliggende veje kom på besøg. Det var bare fordi de var nysgerrige og ikke havde set enten haven eller huset indenfor. Det synes jeg er lidt mærkeligt. Nok også derfor nogle ejendomsmæglere skriver man skal skrive sig op til at komme, det holder de mest nysgerrige væk.
Men kigger selv under vasken, ved eltavlen, og i teknikskabet. Det er mest for at tjekke evt skjulte samlinger eller ulovlige installationer.


Da jeg var til åbent hus i sommerhuse sidste år, var tilmeldingskravet begrundet i, at mægler ikke kørte 15 km ud til et hus, hvis ingen kom alligevel. Men jeg vil også tro, at en ret stor del ikke blev afholdt, netop fordi der ikke var interesserede købere.


Tilmeldingskravet handler primært om at mægleren gerne vil have dine kontaktoplysninger, så de kan spamme dig med lignende huse og nyhedsbreve. Det er også derfor tilstandsrapport mv ikke er tilgængelige direkte fra mæglernes hjemmeside, i stedet skal du udfylde en kontaktformular inden de mailer dem til dig.
1
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Er det normalt?

Indlægaf Money_man » 24. jan 2017, 22:02

Har nu tilmeldt mig flere og fået div rapporter og opstillinger. Men har ALDRIG efterfølgende blevet spammet eller lignende
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25708

Re: Er det normalt?

Indlægaf Delfin » 25. jan 2017, 00:15

Jeg har ingen erfaring med køb/salg, men skulle jeg købe, ville jeg også gerne se indretning af faste skabe, så jeg lige får et indblik i, hvad jeg flytter ind i, om de evt skal rives ned, eller kan bruges som de er etc. . Jeg vil også gerne vide, om der er skjulte "fælder" indeni, som råd og svamp - der ville jeg såmænd også gerne hive løse skabe ved ydervæg lidt ud fra væggen, men det kan jo ikke lige lade sig gøre. Man kan få sig nogle grumme overraskelser i lejeboliger, og det får man da sikkert også i ejeboliger
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Er det normalt?

Indlægaf bralle » 25. jan 2017, 07:12

Money_man skrev:Har nu tilmeldt mig flere og fået div rapporter og opstillinger. Men har ALDRIG efterfølgende blevet spammet eller lignende

Det er sikkert forskelligt, hvor proaktive mæglerne er. Nogle steder sælger huse sig selv, andre steder er mægleren nødt til at arbejde for sine penge.

En anden grund til at få navn og adresse på interesserede købere er, at mægler har behov for at kunne dokumentere sin indsats, og hvem der har været potentielle købere. Hvis sælgers formidlingskontrakt med mægler udløber og sælger efterfølgende sælger huset uden om mægler, har mægleren mulighed for at opkræve salæret alligevel, fordi mægler kan dokumentere at handelen er sket som følge af hans arbejdsindsats.

Det har der så vidt jeg ved været flere retssager om, som mægler har vundet. Og det er vel rimeligt nok, eller kan sælger og potentiel køber jo bare aftale at handle, når formidlingskontrakten er udløbet.
1

Tilbage til "Bolig"