At købe et dødsbo

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf Luffegås » 13. jan 2017, 06:55

Jeg vil ikke engang leje en lejlighed hvis jeg vidste der var sket noget :D
Jeg vil bare gerne at de er døde på sygehuset eller noget. Fair nok der har boet nogen der er døde, de skal bare ikke være døde i lejligheden.
Har en overbo på 102 år, og jeg er så glad for hun både har besøgsvenner, familie, og hjemmehjælper hver 2. time, for ville ikke magte hvis hun bare døde og lå ovenover mit soveværelse i dagevis.

Det skulle være et virkelig pænt hus før jeg ville købe. Jeg ved godt der sikkert er nogen der er døde igennem tiden, jeg skal bare ikke vide hvor og hvordan.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf Orchidea » 13. jan 2017, 06:58

Det ville ikke genere mig, hvis der var tale om naturlig død. Men jeg ville f.eks aldrig flytte ind i Lindin huset, det ville være for svært at se bort fra det, der er sket i det hus.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf Hunkat » 13. jan 2017, 07:32

Altså... hvis jeg gik og overvejede at købe hus i Ulstrup, så ville jeg nok gå pænt uden om huset hvor far myrderede mor og fire børn.
Naturlig død har jeg det sådan lidt mere okay med, egentlig ville jeg nok være ligeglad.

Det kommer nok også an på standen af huset. Om det er renoveret eller ej. Hvis jeg købte et hus og fandt blodpletter i store mængder under gulvtæppet så ville det fluks ryge til salg igen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf mariannaa » 13. jan 2017, 09:16

Et dødsbo behøver jo ikke at betyde at nogen er døde i dem. Det betyder vel bare at ejerne er døde. Jeg har solgt et dødsbo efter min mor (som døde på hospice) og min papfar (som døde på hospitalet).

Jeg vil ikke selv bo et sted hvor en voldsom forbrydelse var forgået (det har jeg prøvet, fandt jeg senere ud af) og der var bare en ond energi i lejligheden. Drejer det sig om en person som er død en naturlig død, så er det noget andet.
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf Muuh » 13. jan 2017, 12:18

Vi har købt et dødsbo og det har jeg det helt fint med.

Det var en ældre dame der boede her og det var tydeligt at se, at hun i de sidste mange år nærmest kun havde boet i et rum. Resten af huset havde bare fået lov til at forfalde, hvor imod den ene stue var nogenlunde vedligeholdt.

Jeg har egentlig aldrig rigtig tænkt nærmere over, at det rent faktisk er et dødb, for mig er det bare et hus.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf TomKah » 13. jan 2017, 15:22

Jeg ved godt at dødsbo bliver brugt om huse hvor ejeren er død uanset om han er død andre steder, men jeg prøvede at specificere at jeg ikke taler om tilfælde hvor ejeren er død et andet sted.

Jeg ville være ligeglad hvis jeg ikke vidste noget. Jeg tænker på min gamle nabo som begik selvmord i sin lejlighed, der siger man jo bare ja og ved intet om det før man flytter ind og evt hører det fra naboen. Jeg ville helst ikke vide det. For hvis jeg vidste det ville jeg også spekulere på hvor han gjorde det, hvordan og hvor længe han lå før han blev fundet.
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf TomKah » 13. jan 2017, 15:23

I øvrigt ville det gøre en stor forskel om ejeren var død alene eller ej. Hvis ejeren var død med sin familie omkring sig, som feks min morfar der døde i min seng på mit værelse da jeg var 4, mens jeg sov hos mine forældre. Det var ok.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. jan 2017, 15:38

TomKah skrev:Jeg ved godt at dødsbo bliver brugt om huse hvor ejeren er død uanset om han er død andre steder, men jeg prøvede at specificere at jeg ikke taler om tilfælde hvor ejeren er død et andet sted.

Jeg ville være ligeglad hvis jeg ikke vidste noget. Jeg tænker på min gamle nabo som begik selvmord i sin lejlighed, der siger man jo bare ja og ved intet om det før man flytter ind og evt hører det fra naboen. Jeg ville helst ikke vide det. For hvis jeg vidste det ville jeg også spekulere på hvor han gjorde det, hvordan og hvor længe han lå før han blev fundet.



Ja jeg tror også jeg ville blive utilpas over at få at vide at en tidligere beboer i mit hjem, var død under mere voldsomme eller tragiske omstændigheder, eller havde ligget længe inden nogen reagerede på lugt, fyldt postkasse m.m.

En anden nævnte "lundin-huset" - jeg ville heller aldrig nogensinde overveje at købe et hus, med en sådan historie.
Jeg var faktisk ung-arbejder kollega med en fyr der boede på samme vej, og vi holdt et par fester hjemme ved ham. Fælles for rigtig mange var at vi tog en omvej hjem til ham, for ikke at skulle forbi netop det hus - det var bare ubehageligt og grænseoverskridende at gå forbi et sted, hvor man vidste der havde foregået så voldsomme og uhyggelige ting.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf godtnavn » 13. jan 2017, 16:18

Der hvor jeg flytter hen om 3 ugers tid er både manden og kone døde med et par års mellemrum, jeg aner ikke om de er døde i lejligheden, på hospitalet eller midt i Netto, men jeg er også ligeglad, for det var gamle mennesker og jeg ved de kendte naboen godt så har næppe ligget mange uger hvis de endelig er døde i lejligheden.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2017, 18:00

Luffegås skrev:Jeg vil ikke engang leje en lejlighed hvis jeg vidste der var sket noget :D
Jeg vil bare gerne at de er døde på sygehuset eller noget. Fair nok der har boet nogen der er døde, de skal bare ikke være døde i lejligheden.
Har en overbo på 102 år, og jeg er så glad for hun både har besøgsvenner, familie, og hjemmehjælper hver 2. time, for ville ikke magte hvis hun bare døde og lå ovenover mit soveværelse i dagevis.

Det skulle være et virkelig pænt hus før jeg ville købe. Jeg ved godt der sikkert er nogen der er døde igennem tiden, jeg skal bare ikke vide hvor og hvordan.


Min far døde i sit hjem mens han sov med min mor i hånden. Det synes jeg nu er en tusind gange bedre død end hvis han havde ligget alene på sygehuset.
Og min mor bor der da stadig, ja hun sover endda i den selvsamme seng.

Jeg ville kun ha et problem, hvis der var blevet begået en eller anden spektakulær forbrydelse der kunne tiltrække krimiturister, der liiiiige skulle glo på stedet. Ellers ville jeg være ligeglad.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: At købe et dødsbo

Indlægaf Grissebassen » 14. jan 2017, 19:01

Min forrige lejlighed var et dødsbo. Oven i hatten var det en lejlighed, jeg havde arvet af nær slægtning, jeg aldrig havde mødt eller haft kontakt til. Jeg havde altid undret mig over, om hun var i live, og hvor hun mon befandt sig i verden, og blev så en dag blev kontaktet pga arvesagen. Jeg tog ind og kiggede på lejligheden og blev hurtigt meget begejstret for beliggenheden, der på det tidspunkt var helt optimal for mig, og besluttede mig med det samme for at flytte ind, fordi jeg kunne oven i købet kunne bo større, bedre og billigere end i min daværende lejlighed. Hvordan min slægtning døde i lejligheden, ved jeg dog ikke, men jeg har ikke indtryk af, at hun lå død særligt længe. Trods jeg aldrig havde mødt denne nære slægtning, spurgte jeg faktisk aldrig ind til hende til de andre beboere i ejendommen, som havde boet side om side med hende i mange år, på trods af at jeg havde et super godt naboskab med dem.
Så det ville heller ikke påvirke mig at flytte ind i et dødsbo, hvor jeg ingen relation havde til afdøde. Men jeg ville nok være tilbageholdende, hvis der var tale om et markabert form for dødsfald, fx i en kriminel sammenhæng.
0

Tilbage til "Bolig"