Altan - mod gård eller gade?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf Lys » 12. jan 2017, 17:04

HappyPaww skrev:Kom til at tænke på, om det virkelig er helt op til ejerne af lejlighederne hvor de vil have altan? Troede generelt at facaden skulle se ensartet ud, og spredte altaner kan da se noget rodet ud? :gruble:



Nej, kommunen skal godkende det, og det er som minimum et krav, at udtrykket er symmetrisk, når det er mod gaden. Det skriver jeg også nederst i mit startindlæg, men jeg valgte at holde aspektet ude af tråden her, fordi jeg i første omgang prøver at finde ud af, om helst vil det ene eller det andet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf LadyFox » 12. jan 2017, 18:22

HappyPaww skrev:Kom til at tænke på, om det virkelig er helt op til ejerne af lejlighederne hvor de vil have altan? Troede generelt at facaden skulle se ensartet ud, og spredte altaner kan da se noget rodet ud? :gruble:

I den andels-forening jeg e vokset op i, og hvor min mor bor har de lige fået altaner, og de har i hvert fald selv måtte vælge om de ville have altan imod gården, eller vejen eller om de overhovedet ville have en.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf Animi » 12. jan 2017, 18:24

HappyPaww skrev:Kom til at tænke på, om det virkelig er helt op til ejerne af lejlighederne hvor de vil have altan? Troede generelt at facaden skulle se ensartet ud, og spredte altaner kan da se noget rodet ud? :gruble:


I min andelsforening måtte man helt selv bestemme om man ville have en altan eller ej :) Og de vender alle endda ud mod gaden - og ja, det ser helt skørt ud at der er en altan hist og her :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf Lys » 12. jan 2017, 20:58

Tusind tak for input - hvor er det dejligt, at I vil bidrage, så jeg får flest mulige aspekter med i min beslutning :)
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf Njord » 13. jan 2017, 07:57

Med placeringen op til køkken alrum og den store terrasse, så tror jeg det er den løsning jeg personligt vil gå efter...
Husk samtidigt at få lavet noget strøm udenfor.. det vil være rart til at kunne bruge en el grill.. en terrasse varmer osv.....
Det er ting der vil give dig langt bedre muligheder for at anvende den i yder sæsonerne....
Jeg går udfra det ikke er OK at anvende kul og gas grill..... Det er ofte ikke tilladt og ikke særlig praktisk....
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf girl_beat » 13. jan 2017, 08:27

Njord skrev:Jeg har selv en østvendt altan og er rigtig glad for den.. nyder rigtig gerne min morgenkaffe i hele sommer halvåret....
Har den mulighed da jeg arbejder meget hjemmefra.. så PCéren kan tages med og derfor arbejde i solen....
Min har også en rimelig størrelse... 3m bred og 1m meter lige sider og en radie 1,5 meter i front.. så en halvrund med ekstra sider...
Størrelsen er jeg rigtig glad for... Og da jeg har sol frem til kl 14 om sommeren og igen sent på dagen og udsigten er rigtig god, er det et godt valg....

Vi har også sydøst-vendt altan á la ovenstående, og vi bruger den så meget som overhovedet muligt i sommerhalvåret. Det optimale ville selvfølgelig være eftermiddags- og aftensol, så man kan nyde det efter arbejde, men man lærer hurtigt at udnytte de bedste timer :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2353

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf didaa » 15. jan 2017, 16:13

Njord skrev:Med placeringen op til køkken alrum og den store terrasse, så tror jeg det er den løsning jeg personligt vil gå efter...
Husk samtidigt at få lavet noget strøm udenfor.. det vil være rart til at kunne bruge en el grill.. en terrasse varmer osv.....
Det er ting der vil give dig langt bedre muligheder for at anvende den i yder sæsonerne....
Jeg går udfra det ikke er OK at anvende kul og gas grill..... Det er ofte ikke tilladt og ikke særlig praktisk....


Langt de fleste steder er det tilladt at bruge gas grill. Og det er da ret praktisk, hvorfor tænker du det modsatte?
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Altan - mod gård eller gade?

Indlægaf Njord » 15. jan 2017, 16:32

I min parcelhus gas grill er det jo en 11 kg flaske der driver grillen.. og tilsvarnede for en gasvarmer....
Men kan godt se at fx en WEBER fåes til de små dyre....

Varmeren er bare lækker at have til at forlænge aftenerne med.. og en el udgave monteres på muren og vupti, er der lunt... og ikke voldsomt dyre i forhodl til den lækre aften det giver.... Eller rettere.. jo det koster hurtigt en flaske god rødvin eller to ekstra....
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....

Tilbage til "Bolig"