Sovesofa man sover godt i..

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Sovesofa man sover godt i..

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2017, 18:36

Anilara skrev:
LadyFox skrev:
Anilara skrev:Jeg elsker min chaiselong som også er en sovesofa. Jeg har kun selv sovet på den en gang, men gæster siger de sover godt på den.
Den er godt nok ret dyr og fra ILVA. Den hedder Taylor Flex 210, og man kan selv designe en del på den.
Den er forholdsvis hård, men det er jo en smagssag om man kan lide det. Man kan vidst få den med bedre fjedring end jeg har valgt.
ILVA har sommetider store rabatter på sovesofaer, så der kan man jo måske udnytte det.

Min sidste sovesofa var en chaiselong, der var den del man vippede ud ikke helt i samme højde som resten af sofaen, og det synes jeg var mægtig irriterende. Den der sov i sofa-siden sov fantastisk, den anden not so much. Er den du har plan når den er slået ud?

Ja, det er den. Den har været i brug 10 gange cirka, ved ikke om det måske kunne ændre sig med tiden.

Tak, den vil jeg kigge nærmere på :)
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Sovesofa man sover godt i..

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2017, 19:05

Lismaens skrev:Biva har sådan en chaiselong sofa der kan laves til dobbeltseng. Den læste jeg godt om i en indretningsgruppe, men jeg har ikke selv prøvet den. Jeg mener at de har showroom på Sjælland, så kunne du evt. se/prøve den først.
De kører også jævntligt med 20%.

De har en hel del forskellige kan jeg se. Du kan ikke huske hvad den hedder vel?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Sovesofa man sover godt i..

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2017, 19:12

Lismaens skrev:
LadyFox skrev:
Lismaens skrev:Biva har sådan en chaiselong sofa der kan laves til dobbeltseng. Den læste jeg godt om i en indretningsgruppe, men jeg har ikke selv prøvet den. Jeg mener at de har showroom på Sjælland, så kunne du evt. se/prøve den først.
De kører også jævntligt med 20%.

De har en hel del forskellige kan jeg se. Du kan ikke huske hvad den hedder vel?


Det er denne

http://www.biva.dk/canape-u-sovesofa-ve ... ri-91.html

Den ser fin ud, jeg tror dog den bliver meget voldsom i min kommende stue. Forstil dig en 2 værelses på 48 kvm, hvor gangen er på ret urimeligt mange kvm i forhold til lejlighedens størrelse. :shock:
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Sovesofa man sover godt i..

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2017, 19:30

Lismaens skrev:
LadyFox skrev:
Lismaens skrev:
LadyFox skrev:
Lismaens skrev:Biva har sådan en chaiselong sofa der kan laves til dobbeltseng. Den læste jeg godt om i en indretningsgruppe, men jeg har ikke selv prøvet den. Jeg mener at de har showroom på Sjælland, så kunne du evt. se/prøve den først.
De kører også jævntligt med 20%.

De har en hel del forskellige kan jeg se. Du kan ikke huske hvad den hedder vel?


Det er denne

http://www.biva.dk/canape-u-sovesofa-ve ... ri-91.html

Den ser fin ud, jeg tror dog den bliver meget voldsom i min kommende stue. Forstil dig en 2 værelses på 48 kvm, hvor gangen er på ret urimeligt mange kvm i forhold til lejlighedens størrelse. :shock:


Ja, ok. Så ville jeg også vælge noget mindre. :D Den er dog ikke så stor IRL, men alligevel.

Jeg har desværre ikke andre erfaringer med sovesofaer.

Jeg tager ud og kigger på den alligevel :)
0
...
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Sovesofa man sover godt i..

Indlægaf Hewlett » 8. jan 2017, 20:14

Den fra BIVA ville jeg gå udenom. Den har mange steder hvor der er "revner" mellem hynderne - det er drønirriterende at ligge på, og i takt med at sofaen bliver brugt vil hynderne også være lavere i forhold til det midterstykke der trækkes ud når der skal soves på den (kunne jeg forestille mig).

En hurtig googlesøgning på kvalitets sovesofa førte mig videre til en hjemmeside der hed bedrenaetter.dk (ved ikke om jeg må linke).

Det ser ud til at alle deres sovesofaer kommer med flere forskellige typer fjedre. Jeg har aldrig hørt om dem før, men der har fået gode anmeldelser på trustpilot (jeg ved godt det kan snyde lidt, men alligevel), og så så jeg at de har en chatfunktion via hjemmesiden, så om end ikke andet kan du jo forhøre dig om, hvad de ville anbefale til dine behov :)

Aner dog ikke om de har et showroom, prøvegaranti eller andet...

Edit: De har 30 dages prøvegaranti :)
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Sovesofa man sover godt i..

Indlægaf Tata » 9. jan 2017, 12:56

Vi har en Hemnes sovesofa fra Ikea i vores sommerhus til gæster, den er ret god at sove på, og jeg synes også den er fin : http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50080315/
0
Timian :lun:

Tilbage til "Bolig"