Ingen kæledyr - Men hvorfor?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Ingen kæledyr - Men hvorfor?

Indlægaf milisa » 30. jan 2017, 23:12

Det handler om risiko. Som udlejer er du interesseret i så lille en risiko for skader på din ejendom, din lejer skal dække, som muligt. Derfor forbyder nogle udlejere vaskemaskiner og opvaskemaskiner, fordi der er en RISIKO for, at de forårsager en skade, som lejer skal dække - og lejer har ikke nødvendigvis hverken penge eller forsikring. Ergo hænger udlejer selv på regningen. Det er præcis det samme med husdyr. Akvarier kan blive smadrede og forårsage vandskader. Kaniner kan gnave i ledninger. Katte kan strinte. Hunde kan bide. Osv osv osv. Alle husdyr repræsenterer en risiko for bygningsskade, som lejer af den ene eller anden grund BØR dække, men ikke kan, hvorfor udlejer skal. Og det gider udlejer ikke. Ergo løber de ikke risikoen.
0
Tally-ho
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Ingen kæledyr - Men hvorfor?

Indlægaf lulu-p » 31. jan 2017, 12:54

milisa skrev:Det handler om risiko. Som udlejer er du interesseret i så lille en risiko for skader på din ejendom, din lejer skal dække, som muligt. Derfor forbyder nogle udlejere vaskemaskiner og opvaskemaskiner, fordi der er en RISIKO for, at de forårsager en skade, som lejer skal dække - og lejer har ikke nødvendigvis hverken penge eller forsikring. Ergo hænger udlejer selv på regningen. Det er præcis det samme med husdyr. Akvarier kan blive smadrede og forårsage vandskader. Kaniner kan gnave i ledninger. Katte kan strinte. Hunde kan bide. Osv osv osv. Alle husdyr repræsenterer en risiko for bygningsskade, som lejer af den ene eller anden grund BØR dække, men ikke kan, hvorfor udlejer skal. Og det gider udlejer ikke. Ergo løber de ikke risikoen.


Jeg bor i et område med meget nybyggeri, og i lejeboligerne må man ikke have husdyr.
Men da det nogengange kniber med at finde lejere (nybyggeri...dyrt) så bliver en stor del af boligerne udlejet til bofællesskaber. Og de holder altså markant flere fester end gennemsnittet. Jeg tænker at 4 unge mænd slider mere på en lejlighed end et par med en indekat. Jeg ville regne husdyr for en mindre risiko end bofællesskab.

Der er selvfølgelig også udlejere som ikke vil udleje til bofællesskaber, men i mit områder er nok 60% af de store 4 -5v udlejet til bofællesskaber. Hvis jeg var udlejer ville jeg hellere udleje til et par med en kat, end til en flok unge studerende med gennemrend af venner hele weekenden.

Men smag og behag. Og jeg er ikke udlejer.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Bolig"