Dækker forsikringen mon?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Dækker forsikringen mon?

Indlægaf xxx---xxx » 26. dec 2016, 20:33

Vi er i gang med at bygge ud.
I den forbindelse har vi fået leveret vinduer som endnu ikke er sat i.
Det er store vinduespartier og vi har så godt som vi kunne fastgjort dem så de ikke kunne vælte.

Og som i måske kan regne ud så har stormen alligevel fået fat i dem, og væltet det ene :whine:
De øverste ruder er smadret, vi har dog ikke løftet partiet for at se om træet er smadret, da jeg er højgravid og ikke kan løfte noget så tungt.


Jeg ved godt der er forskel for forsikring til forsikring men er der nogen af jer der kender reglerne for dækning når vinduerne endnu ikke er sat i?
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Dækker forsikringen mon?

Indlægaf Ekliptika » 29. dec 2016, 11:14

Har I en entreprenør eller håndværker tilknyttet jeres udbygning?
Da vi byggede ud, stod det i kontrakten med håndværkeren, at ansvar for materialer leveret på vores grund var deres. I tilfælde af skader på disse skulle deres forsikring dække og de var også ansvarlige for at sikre, at byggematerialer var tildækket eller forsvarligt placeret, så der ikke kunne ske skader.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Dækker forsikringen mon?

Indlægaf vibbsen » 29. dec 2016, 15:53

xxx---xxx skrev:Vi er i gang med at bygge ud.
I den forbindelse har vi fået leveret vinduer som endnu ikke er sat i.
Det er store vinduespartier og vi har så godt som vi kunne fastgjort dem så de ikke kunne vælte.

Og som i måske kan regne ud så har stormen alligevel fået fat i dem, og væltet det ene :whine:
De øverste ruder er smadret, vi har dog ikke løftet partiet for at se om træet er smadret, da jeg er højgravid og ikke kan løfte noget så tungt.


Jeg ved godt der er forskel for forsikring til forsikring men er der nogen af jer der kender reglerne for dækning når vinduerne endnu ikke er sat i?


Hvilket forsikringsselskab har i ? Det har nemlig rigtig meget at sige da der er ret stor forskel på hvordan en eventuel entrepriseforsikring under jeres husforsikring dækker byggematerialer.

Hvis du ikke allerede har fundet svaret så er du velkommen til at sende mig en PB med navnet på dit forsikringsselskab så skal jeg gerne kigge betingelserne igennem på nettet for dig.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Dækker forsikringen mon?

Indlægaf xxx---xxx » 30. dec 2016, 08:03

Havde helt overset jeres svar det beklager jeg. Tak fordi i tog jer tid.

Vi gør det selv så ingen andre har ansvaret.

Vi talte med vores forsikring som er FDM - og de dækker :banan:
Heldigvis ser det ud til det kun er ruderne der skal skiftes. Vi skal dog lige have fat i dem der har leveret vinduerne for at høre hvordan vi gør i forhold til at bibeholde vores 10 års garanti.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Dækker forsikringen mon?

Indlægaf vibbsen » 30. dec 2016, 10:25

Det var godt.

Vores forsikringsselskab ville også have dækket. Men nogen selskaber har særlige regler om at man skal give besked når man påbegynder byggeriet og når det er afsluttet for at man kan få dækning, så det kan svinge lidt.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Dækker forsikringen mon?

Indlægaf xxx---xxx » 30. dec 2016, 13:05

vibbsen skrev:Det var godt.

Vores forsikringsselskab ville også have dækket. Men nogen selskaber har særlige regler om at man skal give besked når man påbegynder byggeriet og når det er afsluttet for at man kan få dækning, så det kan svinge lidt.


Ja lige præcis og jeg kunne bare ikke finde hoved eller hale i deres hjemmeside.
0

Tilbage til "Bolig"