Hvornår tænder du for varmen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Karkluden » 21. sep 2015, 12:24

Bare for at komme før wizzze med den årlige tråd.

Jeg kan se på facebook, at en del har tændt for varmen. Og jo, det er da køligt, det medgiver jeg.
Nu er jeg heldig at bo ret velisoleret, men her er nu stadig lidt et par grader for køligt, men så tager jeg en trøje på ,og putter under dynen - hvad jeg alligevel elsker at gøre.
Havde jeg småfolk eller lidt skrøbelige led med gigt fx, ville jeg nok tænde, men når det er mig selv, og dagene for tiden 90% af tiden er: bachelor på skolen/biblioteket/hjemme alene eller med gruppen, træning, stene tv/netflix under dynen og søvn med lidt mad indimellem, så kan jeg ikke se grund til det. Der kan det fint klares med dyne og en trøje.

Jeg plejer at tænde i uge 42.

Hvad med jer?
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf lulu-p » 21. sep 2015, 12:31

I min tidligere bolig ville jeg have tændt på nuværende tidspunkt. Men det var også en gammel bolig med et energimærke på den helt forkerte side af G.

I dag bor jeg i nybyggeri, og vi har stadig en behagelig temperatur indenfor. Sidste år havde vi først varme i radiatorerne i slut november.

Men jeg gider altså ikke fryse. Så jeg putter mig ikke under tæpper eller tænder stearinlys for at holde varmen. Det er i øvrigt også rigtig dårligt for såvel boligen som indeklimaet ikke at holde sin bolig i en fornuftig temperatur.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Thestral » 21. sep 2015, 12:35

Jeg har tændt en smule på badeværelset da jeg havde problemer med at få mine håndklæder til at tørre efter et bad. Resten af huset bliver tændt op 1. oktober. Jeg har frosset et par uger så glæder mig til at det er snart
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Spjaerten » 21. sep 2015, 12:40

Er flyttet i en forholdsvis ny lejlighed og der er overhovedet ikke koldt.
Er på ferie til 21/10 så forventer der tidligst skal åbnes når jeg returnerer fra den.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf didas » 21. sep 2015, 12:43

Når de engang beslutter sig for at åbne for varmen i ejendommen. Mener det er omkring 1. oktober. Alle mine vinduer er piv-utætte, så på de blæsende aftener, har jeg rimelig massivt træk af kold luft ind over sengen, som står under vinduet.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf lulu-p » 21. sep 2015, 12:45

Jabi skrev:Jeg har tændt en smule på badeværelset da jeg havde problemer med at få mine håndklæder til at tørre efter et bad. Resten af huset bliver tændt op 1. oktober. Jeg har frosset et par uger så glæder mig til at det er snart


Kan du ikke tænde inden 1. oktober, eller er det en principsag?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Thestral » 21. sep 2015, 12:47

lulu-p skrev:
Jabi skrev:Jeg har tændt en smule på badeværelset da jeg havde problemer med at få mine håndklæder til at tørre efter et bad. Resten af huset bliver tændt op 1. oktober. Jeg har frosset et par uger så glæder mig til at det er snart


Kan du ikke tænde inden 1. oktober, eller er det en principsag?
Det er en principsag :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Mholle » 21. sep 2015, 12:53

Sidste år overgav jeg mig da der var -17 udenfor, men generelt holder jeg mig så vidt muligt fra at bruge mine radiatorere, jeg vil lagt hellere sidde med tæppe/dyne når jeg er hjemme, jeg bryder mig virkelig ikke om radiator varme :genert:
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Tiger » 21. sep 2015, 13:04

Vi har fået nye vinduer i foråret, så om det er pga. dem eller mild september ved jeg ikke - MEN vi har ca 23-25 grader i vores hjem pt. Bare der er den mindste sol, er her varmt.

Selvsagt har vi ikke tændt endnu og jeg er spændt på, hvornår det bliver nødvendigt :pompom:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Karkluden » 21. sep 2015, 13:10

lulu-p skrev:I min tidligere bolig ville jeg have tændt på nuværende tidspunkt. Men det var også en gammel bolig med et energimærke på den helt forkerte side af G.

I dag bor jeg i nybyggeri, og vi har stadig en behagelig temperatur indenfor. Sidste år havde vi først varme i radiatorerne i slut november.

Men jeg gider altså ikke fryse. Så jeg putter mig ikke under tæpper eller tænder stearinlys for at holde varmen. Det er i øvrigt også rigtig dårligt for såvel boligen som indeklimaet ikke at holde sin bolig i en fornuftig temperatur.

True. Til mit "forsvar" er her nu faktisk 23 grader indenfor. Jeg er bare sådan indrettet, at hvis jeg sidder stille, fryser jeg meget nemt, hvis der er under 26-28 grader, mens hvis jeg er aktiv, kan jeg holde varmen ved meget lave temperaturer. Men det er jo lidt svært at løbe rundt og skrive bachelor :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Elvispop » 21. sep 2015, 13:16

Tændte for varmen i aftes.
Bor i 2-etagers rækkehus, og stueetagen er kold om aftnen nu.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf sigge » 21. sep 2015, 13:29

Jeg gør det ikke på en bestemt dato, men når jeg synes, det er ved at være for koldt indendørs. Jeg er ved at overveje det nu, men indtil videre har jeg klaret mig med at finde mine hjemmesko frem og en enkelt gang en fleecetrøje.

Til gengæld skal jeg snart have vanter med på arbejde. Jeg har haft iskolde hænder i dag og torsdag-fredag i sidste uge. Men det er også fordi, vinduesautomatikken er programmeret af en kvinde i overgangsalder el.lign., så vinduerne er konstant åbne, når udetemperaturen er over 15° (eller måske er det 16). Til gengæld er de overhovedet ikke styret af indetemperatur, så der kan være 28° indenfor pga. sol, folk og computere, men vinduerne forbliver hermetisk lukkede, hvis udetemperaturen er lavere end 15°.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 14:24

Det gjorde jeg for længe siden. Jeg HADER at fryse.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 14:29

Når jeg fryser, hvilket er sjældent. Så det skal være MEGET koldt udenfor.

Der kan snildt gå en måned eller 2 endnu før det bliver nødvendigt. (afhængigt af vejret selvfølgelig)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvornår tænder du for varmen?

Indlægaf Daine » 21. sep 2015, 14:42

Det kommer an på vejret. Som det er lige nu behøver jeg ingen varme, den smule sol der kommer i løbet af dagen er nok. Sover også stadig med åbent vindue.
Men jeg bor så også i en midterlejlighed med naboer på begge sider plus under mig, samt at jeg har store sydvendte vinduer i det meste af lejligheden, så her er dejlig lunt det meste af tiden. Sidste år var det vist først i starten af november jeg tændte for varmen, håber det bliver det samme i år.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"