Ny seng

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11690
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 920
Likede indlæg: 18837

Ny seng

Indlægaf PaleSeptember » 26. nov 2016, 13:39

Jeg sover simpelthen så dårligt og er total radbrækket, når jeg vågner, og jeg har en idé om, at vores seng måske trænger til at blive udskiftet. Det er nogle boxmadrasser (kan ikke huske hvorfra), og de er vel 12-14 år gamle. Derudover har vi for en 4-5 år siden købt en tyk latextopmadras i Jysk, som har været rigtig god, så jeg tror ikke, at den er skyld i noget.

Jeg har kigget lidt på Jysk og IKEA, da jeg har hørt godt om deres senge, men jeg ved ikke, hvad man skal gå efter. Det skal ikke koste en formue, og der skal ikke være elevation.

Kan I anbefale nogle madrasser til en rimelig pris?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Ny seng

Indlægaf Hewlett » 26. nov 2016, 15:58

Jeg har ikke kendskab til madrasser fra IKEA, men Plus B20, Plus B30 eller Plus B60 (hvis I er ude efter en mere fast madras) fra Jysk er ganske udmærkede madrasser. Særligt Plus B30 er populær og koster ikke alverden når den er på udsalg (lad være med at købe til fuld pris, de er så ofte på tilbud).

Topmadrasserne er ikke meget værd på dem, men der har I jo så den gamle :)

Mener i øvrigt stadig at Jysk kører med 15 års garanti på stel og fjedre på Plus-serien.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2981
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6652

Re: Ny seng

Indlægaf Sophaya » 26. nov 2016, 20:10

Min boxmadras er fra Jysk, den der hedder gold b15 wellpur. Jeg er SÅ glad for den, og flere af mine veninder skal lige ind og ligge i sengen når de er på besøg :lol:

Et tip er at bestille mens de har madrasweekend, det har de med jævne mellemrum. Der sparede jeg næsten 3000 kr.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13072
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56164
Kontakt:

Re: Ny seng

Indlægaf Ado » 26. nov 2016, 20:29

Min søn har denne fra JYSK. I guder, hvor er den skøn. (Og høj - jeg ligner en baby, når jeg kravler op i den). Man ligger fantastisk i den.


http://jysk.dk/sovevaerelse/kontinental ... -dreamzone
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9865
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9590

Re: Ny seng

Indlægaf Spjaerten » 26. nov 2016, 23:23

Jeg har også en Jysk (kan ikke huske model navnet) og har flere venner der også har købt jysk indenfor de sidste par år og er ligeså glade som jeg. Kender ikke mange der har IKEA.
1
Tryk på * :slem:
Lys
Indlæg: 5919
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10648

Re: Ny seng

Indlægaf Lys » 26. nov 2016, 23:53

Hvis I er glade for latex topmadrassen, har I så overvejet en latexmadras? Jeg har en fra IKEA og er ret begejstret for den.
0
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Ny seng

Indlægaf Hewlett » 27. nov 2016, 10:43

Nu bliver der nævnt Gold B15 Wellpur og latexmadras.

Begge dele er fint og jeg ved også at man ligger sindssygt godt i Gold B15, men vælger I skumløsningen (altså hvor selve bundmadrassen er skum hele vejen igennem), så skal I ikke forvente at madrassen holder lige så længe som en seng med ordentlige fjedre, da skum sætter sig hurtigere.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Ny seng

Indlægaf Tata » 27. nov 2016, 16:43

Husk at tage i betragtning om i foretrækker en varm eller en køligere seng. Senge med latex, memoryfoam og andet div. skum bliver meget, meget varmt.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ny seng

Indlægaf kidkomb » 27. nov 2016, 17:44

Tata skrev:Husk at tage i betragtning om i foretrækker en varm eller en køligere seng. Senge med latex, memoryfoam og andet div. skum bliver meget, meget varmt.

Det er også min erfaring.
Jeg har skum nu, fordi jeg har brug for en seng der kan eleveres.
Den er ret varm selvom det er Ikeas topmodel.
Jeg foretrækker helt klart en springmadras med en passende og god topmadras.
Jeg er i øvrigt gladest for Ikea box, det er de madrasser der har holdt formen absolut bedst.
Jeg har dog ikke prøvet feks Hästens eller andre top-mærker.
Jeg har haft Ikea (x 2 plus erfaringen fra min kærestes, så 3 i alt) Jysk, Daells bolighus og ILVA.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Ny seng

Indlægaf Tata » 27. nov 2016, 18:30

kidkomb skrev:
Tata skrev:Husk at tage i betragtning om i foretrækker en varm eller en køligere seng. Senge med latex, memoryfoam og andet div. skum bliver meget, meget varmt.

Det er også min erfaring.
Jeg har skum nu, fordi jeg har brug for en seng der kan eleveres.
Den er ret varm selvom det er Ikeas topmodel.
Jeg foretrækker helt klart en springmadras med en passende og god topmadras.
Jeg er i øvrigt gladest for Ikea box, det er de madrasser der har holdt formen absolut bedst.
Jeg har dog ikke prøvet feks Hästens eller andre top-mærker.
Jeg har haft Ikea (x 2 plus erfaringen fra min kærestes, så 3 i alt) Jysk, Daells bolighus og ILVA.


Vi har pt. en Tempur, jeg troede seriøst jeg var kommet i overgangsalderen, da vi lige havde fået den, fordi jeg vågnede og var ved at dø af varme, no kidding, og det er jeg altså ikke, men vi skal i hvert fald have en anden seng inden den fase :shock: .
Grunden til vi har den, er netop også fordi jeg har brug for en trykaflastende seng, der kan eleveres, det virker også efter hensigten. Har både skiftet topmadrasser, fået Temprakon temperatur-regulerende dyner, det har da hjulpet, men den er stadig varm! .

Jeg har også prøvet Ikea's senge både Matrand (memoryfoam vist nok) først med elevationsbund, der var for varm, der så blev byttet til Sultan boxmadras, meget mere behageligt temperaturmæssigt, da jeg havde min Ikea var den dog i et Hemnes træstel, og den knirkede godt nok som en dårlig joke. Så fejlkøbte vi så en Wonderland kontinentalseng, der var alt for hård i madrasserne. Nu har vi så Tempur-saunaen.
Jeg er enhver sengeforhandlers mareridt. Totalt prinsessen på ærten :lol:
1
Timian :lun:
Lys
Indlæg: 5919
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10648

Re: Ny seng

Indlægaf Lys » 27. nov 2016, 19:08

Tata skrev:
kidkomb skrev:
Tata skrev:Husk at tage i betragtning om i foretrækker en varm eller en køligere seng. Senge med latex, memoryfoam og andet div. skum bliver meget, meget varmt.

Det er også min erfaring.
Jeg har skum nu, fordi jeg har brug for en seng der kan eleveres.
Den er ret varm selvom det er Ikeas topmodel.
Jeg foretrækker helt klart en springmadras med en passende og god topmadras.
Jeg er i øvrigt gladest for Ikea box, det er de madrasser der har holdt formen absolut bedst.
Jeg har dog ikke prøvet feks Hästens eller andre top-mærker.
Jeg har haft Ikea (x 2 plus erfaringen fra min kærestes, så 3 i alt) Jysk, Daells bolighus og ILVA.


Vi har pt. en Tempur, jeg troede seriøst jeg var kommet i overgangsalderen, da vi lige havde fået den, fordi jeg vågnede og var ved at dø af varme, no kidding, og det er jeg altså ikke, men vi skal i hvert fald have en anden seng inden den fase :shock: .
Grunden til vi har den, er netop også fordi jeg har brug for en trykaflastende seng, der kan eleveres, det virker også efter hensigten. Har både skiftet topmadrasser, fået Temprakon temperatur-regulerende dyner, det har da hjulpet, men den er stadig varm! .

Jeg har også prøvet Ikea's senge både Matrand (memoryfoam vist nok) først med elevationsbund, der var for varm, der så blev byttet til Sultan boxmadras, meget mere behageligt temperaturmæssigt, da jeg havde min Ikea var den dog i et Hemnes træstel, og den knirkede godt nok som en dårlig joke. Så fejlkøbte vi så en Wonderland kontinentalseng, der var alt for hård i madrasserne. Nu har vi så Tempur-saunaen.
Jeg er enhver sengeforhandlers mareridt. Totalt prinsessen på ærten :lol:


Matrand er enten Latex eller memoryfoam alt efter om man skal have medium eller hård madras. Latex er blødest.

Jeg oplever ikke madrassen som specielt varm, men jeg har heller ikke præference for at sove køligt.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11690
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 920
Likede indlæg: 18837

Re: Ny seng

Indlægaf PaleSeptember » 28. nov 2016, 20:51

Tak for alle jeres input :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Ny seng

Indlægaf Hewlett » 29. nov 2016, 03:47

Memoryskum giver en blødere liggekomfort, da skummet giver efter og former sig efter kroppen lige så snart det er varmet op.

Latex, derimod, er enormt elastisk og giver mere "modstand" - det giver en mere fast liggekomfort.

De fleste tror det er omvendt, oftest fordi de ikke prøver sengen længe nok til at varme memoryskummet op, og ja - så føles det fastere end latex.

Begge skumtyper er forholdsvist varmt at ligge på. Latex bliver dog altid produceret med ventilationshuller i, da det på ingen måde er åndbart i sig selv.

Varmen kan dog afhjælpes med en rullemadras i bomuld - det hjælper med at lede den væk :)
0
didaa
Indlæg: 1718
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2358

Re: Ny seng

Indlægaf didaa » 29. nov 2016, 19:51

Jeg vil mene at det mere handler om den enkelte madras og din krop end selve forhandleren. JYSK har jeg ikke gode erfaringer med, men det er godt at høre at der findes gode madrasser hos dem. Jeg købte for nyligt de madrasser der hedder PLUS B30 til vores sommerhus, og efter godt 3 måneder ser jeg at de er gået fuldstændig op flere steder i stoffet der er spændt om rammen. Ikke kun i et hjørne, men også midt på.
På det tidspunkt har vi vel sovet i dem ca 10 gange, og jeg synes egentlig ikke at det var noget godt valg - de var ret hårde og ukomfortable. Jeg tager så fat i JYSK for at forklare dem situationen, og forløbet er så ekstremt inkompetent. De afviser min henvendelse og siger at den må producenten tage sig af, så må jeg indsende en reklamation, jeg rykker og rykker for svar, og til sidst siger de at jeg selv har påført skaden. Jeg må gang på gang rykke, og til sidst smider jeg loven på bordet og beder dem bevise at jeg selv skulle have påført skaden, og at jeg vil have en ombytning.
Hører intet igen, og pludselig ringer en fragtmand og siger han skal aflevere 2 madrasser og have de gamle med. Det kan så ikke lade sig gøre, for jeg kan ikke køre til sommerhuset der. De skal så vende tilbage med en ny aftale, det gør de ikke, men efter laaaang tid lykkes det så at få dem ombyttet. Aldrig nogensinde med et undskyld ulejligheden eller noget. Det gider jeg bare ikke sådan noget.

Vi har nu købt hos Ikea istedet, og er indtil videre rigtig godt tilfreds. Det er en helt anden komfort, og de har også flere gange vundet tests af madrasser.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Ny seng

Indlægaf Buller » 30. nov 2016, 02:17

IKEA plejer altid at ligge i top i forbrugertests sammen med Hästens som koster 30.000 kr for en seng. De har også ekstremt lang tids garanti på deres madrasser. Så det er ikke et dårligt bud, de har også i alle prisklasser.
0

Tilbage til "Bolig"