Aflæsning af varme

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Aflæsning af varme

Indlægaf Tilly » 8. nov 2016, 18:14

Ja jeg bliver så snart 31, og aner ikke hvordan jeg følger med i mit varmeforbrug, håber I kan hjælpe mig :) Det har ikke været et problem for mig tidligere andre steder jeg har boet, da jeg altid har fået penge tilbage i varme, og derfor har interessen for at forstå mit forbrug ikke rigtig været der :genert: Men tidligere i år, fik jeg en ekstra varmeregning, øv! Så nu hvor det begynder at blive mega koldt udenfor, vil jeg gerne være lidt mere forberedt denne vinter, så jeg bedre kan følge med i mit varmeforbrug, så vil virkelig værdsætte hjælp til at forstå det! :genert: :)

Har for nyligt fået monteret nye varmemålere på mine radiatorer der ser således ud

0007E3ED-CF3C-43DF-BE62-2A2B591F8555L0001.jpg


De skifter mellem det samlede forbrug, og forbruget siden de blev påsat. Men hvad betyder disse enheder, og hvad er det normale daglige forbrug? Måleren på min radiator i stuen stiger f.eks. ca. 15 enheder om dagen og den på mit badeværelse stiger ca. 1-2 enheder om dagen. Er det et "normalt" forbrug?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Aflæsning af varme

Indlægaf Spjaerten » 8. nov 2016, 18:17

Du burde kunne få hjælp hos dit energi selskab, deres hjemmeside burde indeholde info om forbrug, hvordan man aflæser og også en gennemsnitlig forbrugsoversigt på forskellige str boliger og hustande.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Aflæsning af varme

Indlægaf Tilly » 9. nov 2016, 17:41

Spjaerten skrev:Du burde kunne få hjælp hos dit energi selskab, deres hjemmeside burde indeholde info om forbrug, hvordan man aflæser og også en gennemsnitlig forbrugsoversigt på forskellige str boliger og hustande.

Desværre er der ikke meget hjælp at hente af den vej...

Måske jeg prøver at give dem et kald, havde bare lige håbet der var én her på debatten der kunne forklare det :D
0

Tilbage til "Bolig"