Smid ud-tråden for november 2016.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Spjaerten » 4. nov 2016, 22:02

Filipai skrev:
superboa skrev:
Annione skrev:
superboa skrev:Når nu i er så seje til at rydde ud, så husk, at tøj/klude/håndklæder/sengetøj (også den enlige hullede sok og de tyndslidte strømpebukser) kan afleveres i H&M. For hver pose man aflevere, får man en rabatkupon på 15% til næste køb :)


:8: Really? Pokkers. Nå, det ved jeg så til næste gang. Skal man bare sige at man gerne vil aflevere den her pose??


Ja, du går bare op til disken med din bærepose(r) og i retur får du en rabatkupon for hver pose :)


Er det ikke noget med man max må aflevere 2 per dag? Eller var det kun før i tiden? :)

2 Per gang ja
1
Tryk på * :slem:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf superboa » 4. nov 2016, 22:06

Filipai skrev:
superboa skrev:
Annione skrev:
superboa skrev:Når nu i er så seje til at rydde ud, så husk, at tøj/klude/håndklæder/sengetøj (også den enlige hullede sok og de tyndslidte strømpebukser) kan afleveres i H&M. For hver pose man aflevere, får man en rabatkupon på 15% til næste køb :)


:8: Really? Pokkers. Nå, det ved jeg så til næste gang. Skal man bare sige at man gerne vil aflevere den her pose??


Ja, du går bare op til disken med din bærepose(r) og i retur får du en rabatkupon for hver pose :)


Er det ikke noget med man max må aflevere 2 per dag? Eller var det kun før i tiden? :)


For et par måneder siden afleverede jeg 3 poser på én gang uden problemer :gruble:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Anne Droid » 4. nov 2016, 23:48

Annione skrev:
lillebjoern skrev:Jeg slår også et slag for at tjekke, om tingene kan gives videre til nogen, der kan bruge det. Jeg er klar over at gammel mad osv. ikke kan videregives, men tøj, køkkenting, bøger, gammel teknik, tæpper, blade og magasiner, cd'er og dvd'er kan bruges rigtig mange steder. Både i gratisgrupper, men også til hjemløse og flygtninge. :engel:

Nå, men jeg vil også gerne smide ud. Det bliver bare først fra næste weekend, for der tømmer vi loftsrum... :tie: Der er så mange ting deroppe. Men det bliver skønt at få ryddet det.



Hvis du har læst lidt med i tråden, så kan du se at jeg, og helt sikkert også nogen af de andre, bruger genbrugspladsen og Kirkens Korshær.
Det jeg smider i skraldespanden er kun det, som jeg føler mig overbevist om at andre ikke kan bruge.

Hvor kan man aflevere ting ting flygtninge?


I Odense og sikkert også andre steder, kan man aflevere hos indsamlingssteder hos venligboerne. Her kan flygtningene så hente. Det er mest småting. Større ting som møbler, bliver postet på facebook.
Der er dannet en gruppe som Venligboerne der i stedet hjælper danskere, Næstehjælperne.
1
Klimatosse
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf girl_beat » 5. nov 2016, 12:24

superboa skrev:
Annione skrev:
superboa skrev:Når nu i er så seje til at rydde ud, så husk, at tøj/klude/håndklæder/sengetøj (også den enlige hullede sok og de tyndslidte strømpebukser) kan afleveres i H&M. For hver pose man aflevere, får man en rabatkupon på 15% til næste køb :)


:8: Really? Pokkers. Nå, det ved jeg så til næste gang. Skal man bare sige at man gerne vil aflevere den her pose??


Ja, du går bare op til disken med din bærepose(r) og i retur får du en rabatkupon for hver pose :)

Godt tip :gogo:

Jeg har afleveret 3-4 poser på den måde og altid fået rabatkuponen. Og både tøj, hullede strømper, gamle klude og stofposer har været i blandt. Dét, der ikke kan genbruges til tøj, kan bruges som fyld i møbler, bilsæder eller i sidste ende brændes og bruges til varme :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Kathain » 5. nov 2016, 14:20

Lige en tråd for mig det her :love2: Har selv været henne og donere disse tre poser med forskellige ting tidligere i dag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf ina » 5. nov 2016, 15:50

Jeg er også i gang, men glemmer dog at tælle. :D

I dag har jeg sorteret i tre "bunker":
1. Ting til salg (hvis det ikke bliver solgt indenfor to uger, bliver det givet væk i stedet)
2. Ting der skal smides ud/på lossepladsen
3. Ting der skal ned til genbrugsbutikken

Jeg har også fået samlet en lille pose med ting til pakkeleg. :lol:

Jeg har stadig meget jeg skal igennem. Skal have sorteret børnenes legetøj og kigget på nogle kreating jeg ikke bruger. Og så er vores køkken proppet!
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf superboa » 5. nov 2016, 17:58

Jeg var igennem en større oprydning i august, så tror ikke jeg har så meget mere der skal ryddes ud i, men denne tråd får mig da til liiige at tjekke skabene på ny :D

Sidst fik jeg afleveret 3-4 poser tøj i H&M, 1 bærepose med div. cremer/renseprodukter og børnebøger til en veninde, kattelegetøj, gryder og blade til en anden veninde og 2 flyttekasser til Kirkens Korshær med bl.a. dvd'er, tasker, punge, bøger, dækkeservietter, støvler... Der var mange der fik glæde af de ting jeg sorterede fra, og mine skabe kunne igen lukkes :D
2
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Queen Molly » 8. nov 2016, 10:18

Så er jeg endelig i gang. Har fyldt en sort sæk med affald og to bæreposer med ting der skal videre.
Og det er kun starten. :D
Inspireret af jer andre tager jeg også mit klædeskab når jeg er færdig med det andet.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Spjaerten » 8. nov 2016, 10:24

Jeg har hen over foråret og sommer, solgt og givet til h&m genbrug, hvad der ligner omkring 5-6 bæreposer tøj og sko.

Igår fik jeg smidt 1 IKEA pose af forskelligt til storskrald (bla kaput elkedel, foodprocessor i lign) og afleveret en pose med tæpper til røde kors.
Gav også en pose fyldt med puder og pynte dimser væk for et par uger siden i en lokal gruppe.

Mangler at få afhentet gammelt tv og et par andre småting.

Burde ha talt dele.

Men det letter virkeligt at få muget ud!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Annione » 10. nov 2016, 13:45

Tempoet er gået lidt ned, fordi jeg var så meget foran... Tsk. Jeg er dog oppe på 230 ting, der enten er røget i Kirkens korshær eller i skraldespanden.

Ja, det letter at muge ud. Har dog stadig et klædeskab der BUGNER, men lageret på loftet er skrumpet betragteligt.
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf ina » 10. nov 2016, 15:11

Jeg har fået sorteret børnenes legetøj. Noget er lagt væk, andet er givet væk og noget er sat til salg. Opdagede dog at der var lidt mere, som jeg lige skal have fjernet. Det er noget de enten ikke leger med eller er blevet for store til og det er rart at få ryddet lidt ud, inden der kommer et læs julegaver.

Og så skal mit skab have en tur. Så er jeg vist også ved at være færdig. :gogo:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Viskelæder » 12. nov 2016, 19:43

Jeg skulle finde min lejekontrakt, så det var en god anledning til at få ryddet op i en hel masse papirer. Så nu har jeg smidt 3 sorte sække ud fyldt med papirer :)
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Annione » 13. nov 2016, 22:15

...tæller det at smide 3 håndklæder i posen til H&M, når man har købt 4 nye? :genert: Jeg køber godtnok aldrig noget i H&M, men kan vel lige så godt købe nye strømpebukser der, som i Føtex?

Jeg er på 239 ting. Må virkelig i gang i morgen. Det er også gode overspringshandlinger mellem skrivning af ansøgninger i morgen. OG at jeg skal fjerne alt under sengen, fordi vores radiator i soveværelset virker ikke, og sengen står op af... Så jeg er spændt på at se om der er nok nullermænd til at man kan strikke en trøje af det (og tæller et kg nullermænd som noget, man smider ud? :-D ) Der er sikkert også en masse gemt og glemt lort.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf Anne Droid » 14. nov 2016, 10:27

Jeg er lidt bagud og skal nå 22 ting i dag. Det klarer jeg sagtens :)
1
Klimatosse
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Smid ud-tråden for november 2016.

Indlægaf girl_beat » 14. nov 2016, 10:36

Annione skrev:...tæller det at smide 3 håndklæder i posen til H&M, når man har købt 4 nye? :genert: Jeg køber godtnok aldrig noget i H&M, men kan vel lige så godt købe nye strømpebukser der, som i Føtex?

Jeg er på 239 ting. Må virkelig i gang i morgen. Det er også gode overspringshandlinger mellem skrivning af ansøgninger i morgen. OG at jeg skal fjerne alt under sengen, fordi vores radiator i soveværelset virker ikke, og sengen står op af... Så jeg er spændt på at se om der er nok nullermænd til at man kan strikke en trøje af det (og tæller et kg nullermænd som noget, man smider ud? :-D ) Der er sikkert også en masse gemt og glemt lort.

Dét er præcis mit trick... Jeg indløser næsten altid kuponen til strømpebukser :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Bolig"